STAROVĚK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Čína Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.07
Starověká Čína 1.A.
Vznik státních útvarů I.
Vznik státních útvarů III.
ČLOVĚK JAKO OBČAN V DEMOKRATICKÉM STÁTĚ POJEM STÁT
vytvořený v projektu OP VK
Mezopotámie Sumerové - jih Mezopotámie písmo, kolo, zavlažovací kanály
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Vznik státních útvarů II.
Historické státy Občanská výchova.
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
VET starověk.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Starověký Egypt.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
POZDNÍ DOBA KAMENNÁ Mgr. Lenka Venclová 2009.
tisíciletí př. n. l tisíciletí př. n. l. vznik sousedských občin - z menších rodových vesnic vznikali velké osady (i několik stovek obyvatel)
Starověká literatura 3000 př.n.l. – 476 n.l.
Starověk (poznatky čerpáme nejen z hmotných pramenů, ale i s …..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
IVZ- starověk Mgr. Jana Doleželová.
Vznik řeckých městských států
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Charakteristika starověku
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ296 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Starověké Řecko BC Archaické období.
Velká řecká kolonizace Dagmar Zemanová
Vznik sumerských měst Sumerové - jih Mezopotámie, řeky Eufrat a Tigrid
Archaické období Dagmar Zemanová
Dějepis Starověký Egypt 1.
nepřístupné hory rozsáhlé pouště řeky Jang-c-tiang, Chuang-che.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
RANÝ STŘEDOVĚK. Úvod do středověku rozpad ŘŘ – neexistovala žádná ochrana hranic úpadek obchodu a řemesel, vzdělanosti a umění vznik nových států.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Starověk.
Vytvořil: Jakub Řezníček
Úvod do starověku; Vznik písma
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
OP VK Využívání ICT Sada č
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
INDIE.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Úvod do starověku uč. str
ROZKVĚT ANTICKÉHO ŘECKA
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Život mezi řekami Mezopotámie.
Transkript prezentace:

STAROVĚK

Charakteristika vznikají první státy bylo vynalezeno písmo rozvíjí se vzdělanost a umění převažuje zemědělská výroba společnost se dělí podle majetku a společenského postavení

K zamyšlení Co je to stát? Jaké jsou jeho hlavní znaky?

Co charakterizuje stát hranice státní správa – úředníci, vládce zákony armáda, policie daně peníze .

Nejstarší státy Najdeš společné znaky?

Nejstarší státy Podle místa a doby vzniku dělíme na 2 skupiny: staroorientální – Mezopotámie, Egypt, Indie, Čína, Palestina, Fénicie antické – Řecko, Řím

Staroorientální státy Společné znaky: - většinou vznikaly v povodí velkých řek (zavlažovací zařízení) mají rozvinuté zemědělství záplavové oblasti (úrodná půda) vládne jeden člověk za pomoci kněží, vojáků a úředníků hlavní pracovní síla – svobodní zemědělci

Antické státy Společné znaky: méně příznivé podmínky pro zemědělství (málo půdy, hory, sucho) obživa: zemědělství, řemeslo a obchod různé typy vlády (např.demokracie, republika, císařství) hlavní pracovní síla - otroci

Hospodářství zemědělství dokáže vypěstovat přebytek potravin => nemusí být všichni zemědělci část obyvatel se věnuje řemeslu a obchodu lidé se rozdělují podle majetku – bohatí a chudší

Písmo Bylo nutné pro státní správu – soupis zásob, potravin, zboží, daní ap. Umožnilo předávat znalosti dalším generacím Předpoklad pro vznik literatury, záznamů historických událostí ap. Upřesňuje naše znalosti o dávných civilizacích

Písmo

Úkol Zjisti původ slov: orientální (orient) antický (antika) demokracie despocie