Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu prezentace
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
126MPO – Management podniku Ondřej Vrátný, obor Stavební management ZS 2009/10.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
Obor: Geodézie a katastr nemovitostí
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Prezentace společnosti Metrostav a.s.
Český statistický úřad a zpracované regionální analýzy o Královéhradeckém kraji Ing. Ivana Dušková Český statistický úřad, Hradec Králové,Oddělení regionálních.
Roneli – franchisa ve stavebnictví. Roneli (staví např. na Ukrajině, v Rusku, Kazachstánu a Gruzii) Generální dodávky staveb - stavby občanské, průmyslové,
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové prostředí
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Majetkové daně Nejstarší typy daní vůbec; v současnosti omezený význam; povinnost platit vzniká na základě vlastnického či uživatelského vztahu k majetku.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
SUBURBANIZACE.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Teorie optimální velikosti města
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Tržní prostředí.
Trh bydlení EKBY- 4. přednáška 15. března Specifika bydlení heterogenní, komplexní zboží zboží dlouhodobé spotřeby fixace v prostoru ostatní specifika:
Model strategie marketingového mixu
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
STAVBy pro obchod a služby
ZÁKLADNÍ NORMOVÁ A PŘEDPISOVÁ USTANOVENÍ V OBORU DOPRAVNÍCH STAVEB (POZEMNÍ KOMUNIKACE) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Naklady a jejich členění
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Veřejné zakázky Statistika Rok 2014 a vývoj ÚRS PRAHA, a.s. – inženýrská a poradenská organizace.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Aktuální údaje o stavební výrobě a bytové výstavbě Tisková konference Stavebnictví.
SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
EJPOVICE Výstavba obytné zóny. Umístění Ejpovic: Plzeňský kraj, okres Rokycany.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Přednáška Akce: Přednášející: RNDr. Věra Palkovská | starostka | město Třinec| TFM Město Třinec a Facility Management.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Český průmysl a stavebnictví v první polovině roku 2010 Tisková konference
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Úspěšnou firmu tvoří kvalifikovaní zaměstnanci Hradec Králové EA Hotel Tereziánský dvůr
KOMPLEXNÍ ENERGETICKÁ ŘEŠENÍ PRO VŠECHNY
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
213. ŽOFÍNSKÉ FÓRUM KDO ZASTAVÍ PROPAD STAVEBNICTVÍ?
Podnikatelská zóna Š t e r n b e r k
Marketingový plán podniku
3. kolo Programu rozvoje venkova 2014 – 2020
Majetkové daně Nejstarší typy daní vůbec;
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Digitální učební materiál
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Aspekty a oblasti analýzy trhu
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Transkript prezentace:

Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu Předmět: 126MPO Vypracoval: Jan Platzer

Popis Segmentace trhu: Segmentace trhu = rozčlenění trhu (rozdělení) na různé skupiny spotřebitelů. Tyto skupiny jsou charakteristické tím, že se od sebe na venek odlišují, ale uvnitř skupiny jsou si jednotlivý zákazníci podobní. Segmentaci provádíme proto, že v praxi není možné přistupovat ke každému zákazníkovi jinak - respektovat jeho individuální přání a potřeby.

Základní rozdělení Segmenty trhu Základní kritéria segmentace trhu Demografická (lidé) = členění trhu podle věku, pohlaví, velikosti rodiny, povolání, vzdělání, náboženství, velikost příjmů Gegrafická kritéria = členění trhu na různé geografické jednotky tj.např: města a obce, kraje, státy, kontinenty Členění podle zařazení do sociální vrstvy = u nás jsou tzv.3 druhy vrstev chudí, střední, bohatí. Převládá ta střední vrstva. Psychologická = členění trhu podle znaků osobnosti zákazníků Segmenty trhu Obr.1 všeobecné rozdělení v poměru na finance

Stavební trh Stavebnictví je v posledním období  ve středu zájmu vzhledem ke značným možnostem zvyšování efektivity a produktivity téměř ve všech oblastech tohoto odvětví. Na rozdíl např. od strojírenské výroby, kde jsou u diskrétních výrobních procesů poměrně velmi dobré podmínky pro jejich plánování, řízení, sledování a vykazování, je  stavební výroba více specifická, s většími problémy se daří odhalovat a odstraňovat nákladové a výkonové rezervy, specifické je i řízení a racionalizace stavebních výrobních procesů.

Základní strategie pokrytí trhu -pro efektivní segmentaci trhu je důležité, aby daný segment bylo možno kvantifikovat a určit jeho kupní sílu -dále je důležitá dosažitelnost a početnost segmentu, z kterých vyplívá i jeho využitelnost tj. možnost zpracování efektivního marketingového programu

Struktura stavebního trhu

Interakce stavebního trhu s vnějším okolím

Segmentace trhu podle funkčního a technologického hlediska staveb

Územní segmentace trhu

Pozice firmy v segmentu 1. Relativní pozice firmy v segmentu 2. Relativní výrobní potenciál add 1. Relativní podíl v segmentu Meziroční růst relativního podílu v segmentu Finanční síla podniku Míra vertikální integrace podniku v segmentu Individuální bariéry vstupu do segmentu Individuální bariéry výstupu ze segmentu Goodwill v segmentu Geografické pokrytí segmentu Relativní flexibilita v segmentu add 2. Nákladová výhoda vůči konkurenci Vlastní technická a technologická úroveň Komplexnost a kvalita zákaznického servisu v segmentu

Stavební práce "S" celkem Construction work "S" total Celková tabulka v mil. Kč běžných cen CZK mill, current prices Rok Year Stavební práce "S" celkem Construction work "S" total v tom v tuzemsku in the CR nová výstavba, rekonstrukce a modernizace bytové budovy nebytové budovy nevýrobní nebytové budovy výrobní inženýrské stavby vodohospodářské stavby opravy a údržba ostatní práce 1994 159 827 156 973 112 165 9 209 37 186 30 420 31 808 3 542 41 469 3 339 1995 192 276 188 907 141 313 10 727 36 093 45 808 45 180 3 505 44 509 3 085 1996 224 864 221 534 166 411 14 809 39 330 51 704 56 694 3 874 52 048 3 075 1997 240 221 237 771 180 864 24 079 39 529 46 896 64 699 5 661 54 265 2 642 1998 243 529 241 451 180 479 29 040 33 576 50 944 62 930 3 989 58 719 2 253 1999 237 596 234 714 175 890 27 876 34 508 50 008 59 297 4 201 57 269 1 555 2000 259 670 255 826 193 596 29 832 37 629 53 172 68 985 3 978 60 453 1 777 2001 295 706 289 927 219 192 32 786 35 955 73 969 73 808 2 674 68 038 2 697 2002 311 172 307 254 228 344 35 286 38 820 69 450 81 781 3 007 75 754 3 156 2003 346 752 342 916 252 005 43 702 40 780 74 225 89 322 3 976 87 481 3 430 2004 394 305 389 123 286 825 53 452 53 037 64 614 111 394 4 328 97 852 4 446 2005 422 737 416 894 308 503 57 634 52 526 66 530 127 123 4 690 103 295 5 096 2006 463 060 453 655 336 727 67 571 63 613 71 263 129 699 4 581 113 478 3 450 2007 510 984 497 225 370 962 79 007 62 287 89 629 135 562 4 477 123 343 2 920 2008 536 572 523 545 386 793 75 910 61 065 82 885 162 078 4 855 133 510 3 242

Stavební segmenty celkem v poměru za rok 2008

New construction, modernization and reconstruction Nová výstavba, rekonstrukce a modernizace New construction, modernization and reconstruction Year New construction, modernization and reconstruction 1994 112165 1995 141313 1996 166411 1997 180864 1998 180479 1999 175890 2000 193596 2001 219192 2002 228344 2003 252005 2004 286825 2005 308503 2006 336727 2007 370962 2008 386793

Bytové budovy Residential buildings Year Residential buildings 1994 9 209 1995 10 727 1996 14 809 1997 24 079 1998 29 040 1999 27 876 2000 29 832 2001 32 786 2002 35 286 2003 43 702 2004 53 452 2005 57 634 2006 67 571 2007 79 007 2008 75 910

Vývoj jednotlivých segmentů Inženýrské stavby +26,6 %, bytové budovy -27,1 % Stavební zakázky - 4. čtvrtletí 2008

Ukázky jednotlivých segmentů u stavebních firem v ČR SKANSKA Rezidenční development Vyvíjíme nové projekty v oblasti bytové výstavby, které následně prodáváme prostřednictvím vlastní realitní kanceláře. Více » Komerční nemovitosti Pro podniky a úřady navrhujeme, stavíme, pronajímáme a prodáváme komerční nemovitosti. Více » Prodej stavebnin Prodáváme stavební materiál a nářadí včetně možnosti zajištění dopravy. Více » Půjčovny Zajišťujeme služby v oblasti půjčovny malé mechanizace, jeřábů a zdvihadel. Více » Výroba, dodávka a čerpání betonových směsí Celkem 18 betonáren, které Vám nabízí přes 80 základních receptur. Více » Těžba a zpracování kamene Zabýváme se těžbou a zpracováním drceného kameniva. Více » Facility management Zaměřujeme se na správu a údržbu všech typů objektů - komplexní služby v rámci Facilities managementu. Více » Prefabrikace Patříme mezi přední dodavatele výrobků a služeb v oblasti železobetonové prefabrikace. Více »

Hochtief

Swietelsky Rozsah činností: 3.1:Železniční stavby: 3.2:Silniční stavby, zpevněné plochy: 3.3:Podzemní stavby: 3.4:Speciální stavby: 3.5:Mostní stavby: 3.6:Projekty PPP: 3.7:Štoly a stavby tunelů: 3.8:Pozemní stavby: 3.9:Generální dodavatel: 3.10:Vlastní projekty: 3.11:Stavby v horách: 3.12:Sportovní zařízení, zařízení pro volný čas: 3.13:Ekologické stavby: 3.14:Asfaltové směsi, beton a recyklace: 3.15:Zkušebna: 3.16:Projektování

METROSTAV a.s. METROSTAV a.s. podniká především v těchto oborech: Občanské stavby Občanská výstavba, administrativní budovy, nákupní centra, hotely, školy, divadla, sportovní objekty Bytová výstavba Rodinné domy, bytové domy Průmyslová výstavba Elektrárny, průmyslové stavby, budovy pro průmysl, zásobníky, ČOV, úpravny vody Dopravní stavby Komunikace a zpevněné plochy, železnice, mosty, valy, rampy, dráhy Metro Výstavba tras pražského metra Podzemní stavby Objekty podzemní hloubené a ražené, tunely, podchody, šachty, štoly, vrty Ostatní inženýrské stavby Vodohospodářské stavby - úpravy toků, kanály, jezy, nádrže Vedení místní a dálková - sítě, řady, vodovody, kanalizace, plynovody, elektro a kabelovody, teplovody Ostatní inženýrské stavby - demolice, sanace, rekultivace, zemní práce a úpravy území Developerské projekty Výstavba komerčních objektů Výstavba bytů Výstavba rodinných domů

Děkuji za pozornost