我们明天罢工. Honda Auto Parts Manufacturing Foshan, Guangdong Automatická převodovka – 80% Management – Japonci → omezená komunikace 1800 zaměstnanců – Stálí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice – l
Advertisements

Jakub Nejepsa. - Odbory jsou občanská sdružení, financována členskými příspěvky členů. - Jsou nepolitické a nezávislé, ale v rámci své činnosti musí komunikovat.
1.1 Introduction – Úvod do AJ
Průzkum stavu projektového řízení v organizacích a státní správě Odpovědný řešitel Doc. Ing. Klára Antlová, Ph.D. Katedra informatiky EF TUL.
…od myšlenky k realizaci franchisingového konceptu.
Jakub Havlas Technická univerzita v Liberci.
Rozklad cyklických a strukturálních šoků pomocí Beveridgeovy křivky
Korupce, kultura a princip kognitivní disonance
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:1.-4.
Role ceny zdravotní péče – ekonomický pohled PhDr. Lucie Antošová Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
At the Doctor again By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Automechanik, Opravář zemědělských strojů Název projektu: Zkvalitnění.
Objednávka v restauraci
Tasmánie – poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Shopping By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický.
By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický jazyk.
WEBOVÝ PORTÁL ŽIVOT ONLINE.CZ. OBSAH Komu je portál určen Spolupráce Obsah portálu Návrh grafické podoby Účel.
Kolektivní vyjednávání. Kolektivní smlouvy (KS)  upravují individuální a kolektivní vztahy mezi zaměstnavateli a zaměstnanci a práva a povinnosti smluvních.
Pravěkým umělcem - výtvarná výchova Martina Dostálová - ZŠ K
Základy managementu Rozpětí řízení
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Internet Historie, adresy serverů.
Proč tagovat? [Hammond, 2005]. Kdo taguje? [Hammond, 2005]
30.1 Present perfect I (Předpřítomný čas)
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
 Sociální síť, komunita, mobilní aplikace  Sdílení, vytváření, čtení článků.
Where does Sam live? FTFFFTFTFFFT.
CSR Společenská zodpovědnost firem. Vývoj společenské zodpovědnosti Stát a církev=tradiční garanti, jejich role slábne Začátky CSR: 2.pol. 20.stol. V.
CPVŠK 2006, UP Olomouc jde do světa … Iva Prochásková, UK UPa.
Indirect questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vodafone - případová studie „Integrace Společenské odpovědnosti (CR) do firmy“ Přemysl Filip Senior Manager Společenské odpovědnosti Listopad 2007, VŠE.
By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický jazyk.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Označení DUM 13 _ 07 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Environment By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ2V Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
By Dagmar Běhunčíková Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický.
PRELUDE Challenge – pokračování iniciativy za účasti nově připojených regionů Václav Sedláček ISSS Hradec Králové dubna 2005.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:1.-4.
Moderní personalistika Úvod
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Duben 2006 SDZA Správa datových zdrojů a aplikací.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Petr Machala. Je přirozené hájit vždy své zájmy? Napište co nejvíce zájmů jednotlivých nátlakových skupin. podnikatelé důchodcifilmaři vědci lékaři učitelé.
Trh práce a politika zaměstnanosti Přednáška 9. Trh práce v CPE  Cílem CPE – industrializace a ekonomický rozvoj  Trh práce – směs svobody a diktatury.
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Pavlína Berčíková NÁZEV:Travelling TÉMATICKÝ CELEK:Receptivní.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová MASS MEDIA RADIO MAGAZINE TELEVISION INTERNET NEWSPAPER COMICS.
Optimalizace organizační struktury MMO Zkušenosti z projektu.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) TOPIC: Do sports
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Atraktivní zaměstnavatel
KONEC LEVNÉ PRÁCE V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH!
Název materiálu: Past simple tense
Going to/ will překlad.
Future tenses Překlad Handout.
Transkript prezentace:

我们明天罢工

Honda Auto Parts Manufacturing Foshan, Guangdong Automatická převodovka – 80% Management – Japonci → omezená komunikace 1800 zaměstnanců – Stálí zaměstnanci – Stážisti – 17-19, 50-80%

Stávka Příčiny – Nízké platy (zvýšení legálního lokálního minima) – Rozdíl mezi platy Číňanů a Japonců – zastavení linky Požadavky – Všeobecné navýšení základního platu – Demokratická volba podnikových odborů Bez vědomí odborů či odborové centrály ACFTU Média ( Ustavení grassroot odborů, ale top-down *Top-down: vyšší odborové stupně + management → grassroot odbory

Požadavek nových voleb – odmítnuto → následky: Intervence ACFTU – přesvědčování – fyzická konfrontace Omezení medializace - důvody Konec stávky 1.6. → reorganizace na třech úrovních (podnik, oddělení, produkční skupiny), volba N,P,P →vyjednávání výšky bonusu ke konci roku – 3.5 měsíční plat + 24% (268 元 ); průzkum Odbory – 17 zvolených zástupců + 13 pozorovatelů; 21 odborových skupin

Přínos Aktivizace a organizace běžných pracovníků (asertivita, komunikační kanály) Demokratické odborové volby Lepší povědomí o vlastních právech Kolektivní reprezentace – garant zájmů, silnější vyjednávací pozice Nezávislost odborů (personální) Inspirace pro podobné akce Redefinice role ACFTU – Dohled nad formováním grassroot odborů a následné začlenění do struktury – Poskytování know how

Role vyšších odborových stupňů snaha se od nich distancovat slib podpory grassroot odborům podpora → závislost (kvůli nezkušenosti GR odborů)

Zdroje Fan,Y.Q.; Gahan,P.: „What Are Chinese Unions Doing? Explaining Innovation & Change in Grassroots Unions.“ in idUSTRE66E12C strikes a-more-democratic-future/ toothless-unions-fueling-wildcat-strikes.html