Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

UCHO Marcela Hanáková.
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Smyslová soustava člověka
SLUCH Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Smyslová ústrojí Funkce:
BIOLOGIE ČLOVĚKA SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Smyslová soustava.
Sluchové ústrojí, rovnovážné ústrojí
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Chuťové ústrojí - umožňuje vnímat látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě - chuťové receptory jsou umístěny v chuťových pohárcích na papilách na povrchu.
Smysly - sluch (c) Mgr. Martin Šmíd.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Ústrojí sluchové a rovnovážné – organum vestibulocochlearis
Čidla receptory.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Sluchové ústrojí - přijímá zvukové podněty, jeho součástí je i rovnovážný aparát - orgánem sluchu je ucho, dělí se na tři části: vnější, střední a vnitřní.
Vznik A složení LIDSKÉHO hlasu
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
Povrch lidského těla Filip Bordovský.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Smyslové vnímání Čich, chuť, hmat, vnímání polohy hlavy
Smyslové ústrojí 5. ročník
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Smysly.
Vytvořil:Marek Maxian Texty jsem čerpal z.wikipedie.
SMYSLY.
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
Úvod do biomedicínské informatiky
Smyslové vnímání Sluch
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_30_01_sluch. POPIS č.4 - na tomto snímku jsou vypsány poznatky ke smyslovému ústrojí sluchu, ke sluchové rovnováze,
Sluch.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ - smyslová ústrojí = čidla - patří sem: zrak, sluch, čich, hmat, chuť - smyslová buňka přijme podnět → šíření po nervových vláknech do.
Smyslová ústrojí Funkce:
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
VY_32_INOVACE_15_28_Smysly
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
čichový, chuťový a hmatový
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Ústrojí sluchu TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
Prezentace – výklad učiva
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Smyslové orgány.
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Transkript prezentace:

Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský

Smyslové vnímání Zapište si do sešitu!!! Smysly (hmat, čich, chuť, sluch a zrak) poskytují člověku informace o prostředí, ve kterém žije. Čidla hmatu, chuti a čichu jsou v umístěné v kůži nebo sliznici tělních dutin. Smyslové buňky pro vnímání chladu a tepla jsou v pokožce a škáře po celém těle. Vnímání bolesti zprostředkují volná nervová zakončení ve škáře.

Hmatová tělíska Jsou citlivé na tlak! Zapište si do sešitu!!! Jsou citlivé na tlak! Nejvíce hmatových tělísek je na koncích prstů Zvláště vycvičený hmat mají nevidomí!

Čichové buňky Zapište si do sešitu!!! Jsou citlivé na plynné látky!

Chuťové buňky Jsou uložené v chuťových pohárcích ve sliznici jazyka. Zapište si do sešitu!!! Jsou uložené v chuťových pohárcích ve sliznici jazyka. A jsou citlivé na látky rozpuštěné ve vodě.

Sluch Čidlem sluchu je ucho Zapište si do sešitu!!! Čidlem sluchu je ucho Člověk vnímá zvukové vlnění o frekvenci 16 – 16000 hz (hertzů)

Stavba ucha: Vnitřní ucho Zapište si do sešitu!!! Stavba ucha: Zevní ucho - zachycuje zvuk ušní boltec a zvukovod Střední ucho - zesiluje zvuk bubínek a sluchové kůstky: kladívko, kovadlinka a třmínek Vnitřní ucho tři polokruhovité kanálky, předsíň a hlemýžď čidlo sluchu je uloženo v hlemýždi! v polokruhovitých chodbách je orgán vnímání polohy (statický orgán) Zánět středního ucha – vzniká při rýmě nebo angíně, kdy se může infekce dostat sluchovou trubicí až do středního ucha

Stavba ucha: