INTEGRACE DÍTĚTE SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Téma: Práce se zrakově handicapovanými žáky
Krok do života 1 projekt, který pomáhá mladým lidem odcházejícím z dětských domovů vstoupit do samostatného života.
Péče o pracovníky.
Tyflokabinet České Budějovice, o.p.s. se zrakovým postižením
Diagnostika SPU.
Oftalmopedie.
Optické vlastnosti oka
Optické vlastnosti oka
Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
Výchova mládeže s více vadami
KOMUNIKACE S NEVIDOMÝM
Projekt: Integrace žáků se zrakovým handicapem
Oftalmopedie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Oční vady Krátkozrakost, dalekozrakost, šedý zákal, zelený zákal, vetchozrakost, šilhání, astigmatismus, barvoslepost, šeroslepost.
Výstupy z Úvodního semináře
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
Oko Anatomie lidského oka Oční vady v každém věku Nemoci očí-Tupozrakost Šilhání Šedý a zelený zákal Retinoblastom.
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
Tyflopedie Katka Hůlová
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
1. Práce se zrakově handicapovanými studenty
INTEGRACE DĚTÍ S TĚLESNÝM A KOMBINOVANÝM POSTIŽENÍM
Uplatňování konceptu ucelené rehabilitace u integrovaných žáků a studentů s tělesným postižením v ČR.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Smyslové vnímání OKO.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Dítě se sluchovým postižením
Optické vlastnosti oka
Pomůcky pro zrakově postižené
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Raná péče a pomůcky, prostředky a techniky v ní využívané jako předpoklad pro úspěšnou školní docházku Mgr. Bc. Veronika Růžičková, Ph.D. Ústav speciálněpedagogických.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Inkluze Inkluze je takový systém základního vzdělávání, který umožňuje všem dětem navštěvovat běžné základní školy, ideálně v lokalitě jejich bydliště.
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Prezentaci vytvořila : Veronika Jusková Nikola Chylková Alena Bujnochová Martin Kašpárek 1b.
Biofyzika - optika Vady oka a jejich korekce Základní oční vady Vady čočkyVady sítniceVady rohovky KrátkozrakostBarvoslepostAstigmatismus DalekozrakostŠeroslepost.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
Ošetřovatelství ve vybraných klinických oborech - oftalmologie
Vady oka Vypracoval: Jiří Čamek Obor: Technické lyceum Třída: 1.L
9. Tvorba individuálního plánu
Z očí do očí.
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Návykové látky Kouření
Speciální pedagogika (podzim 2016)
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Pedie Co mají společné?.
Postižení zraku.
MUDr. Pavel Stodůlka,Ph.D.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

INTEGRACE DÍTĚTE SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM

ZRAKOVÉ POSTIŽENÍ velice různorodá skupina lidí postižení, kdy zraková vada činí špatně korigovatelné potíže a to i po úpravě brýlovou, medikamentózní či jinou korekcí dělení zrakových vad: osoby nevidomé osoby se zbytky zraku osoby slabozraké osoby s poruchou binokulárního vidní

DALŠÍ DĚLENÍ ZRAKOVÝCH VAD dle doby vzniku vrozené získané dle etiologie poruchy funkční poruchy orgánové dle typu vad narušení zorného pole narušení zrakové ostrosti obtíže při zpracování zrakových informací poruchy barvocitu okulomotorické obtíže

SIMULACE ZRAKOVÉ VADY normální vidění retinopatie – porucha sítnice

SIMULACE ZRAKOVÉ VADY šedý zákal zelený zákal

SIMULACE ZRAKOVÉ VADY porucha zorného pole stařecké vidění

DOPADY ZRAKOVÉHO POSTIŽENÍ v každodenním životě ve škole v pracovním uplatnění ve společnosti

DŮSLEDKY ZRAKOVÉHO POSTIŽENÍ postižení zrakové funkce obtíže při prostorové orientaci větší využívání kompenzačních činitelů nižší vyšší potřeba využívat kompenzačních pomůcek pomalejší pracovní tempo rychlejší unavitelnost vliv na výběr školského zařízení

DŮSLEDKY ZRAKOVÉHO POSTIŽENÍ ztížený nácvik sebeobsluhy neschopnost číst černotisk obtíže v navazování kontaktů

ŽÁCI SE ZBYTKY ZRAKU na pomezí mezi nevidomými a slabozrakými využití dvojmetody akceptace zrakové unavitelnosti- důraz na zrakovou hygienu: vhodné osvětlení barevní klima optimální korekce střídání optimální délky práce do blízka a do dálky rozesazení žáků v místnosti

NEVIDOMÝ ŽÁK podmínkou integrace: poučený a vzdělaný učitel ovládání Braillova písma dokonalé materiální zázemí bezpečné prostředí pevné orientační body vodící linie speciální pomůcky přizpůsobení pedagogické práce

SLABOZRAKÝ ŽÁK podmínky integrace: znalost přesné diagnózy dle diagnózy umístit dítě ve třídě pracovní plocha by měla mít sklopnou desku kompenzační pomůcky sociální připravenost třídy

REALIZACE INTEGRACE střediska ranné péče SPC faktory ovlivňující integraci: žák rodina pedagog spolužáci