Jak učit tvorbu www stránek Navarová Adéla. Proč učit tvorbu www stránek? Prezentace na internetu (Výrobky, firmy, celebrity, kluby…)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Olomouc, únor 2012.
Advertisements

Poznámky pro výuku Předmět: Úvod do informatiky Autor: Mgr. Jan Míček
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
Tvorba WWW stránek ÚVOD
ZÁKLADY HTML Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_11 Autor: Mgr. Ivana Matyášková Datum vytvoření: duben 2013 Ročník: tercie Vzdělávací obor: informační technologie.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
<. DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4
Základy HTML.
Tvorba stránek  komu jsou stránky určeny  grafická úprava stránek  obsah  motivy vzhledu stránky
HyperText Markup Language
VY_32_INOVACE_4.3.IV1.02/Ku Html dokument a jeho struktura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Kubínková CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_4.3.IV1.03/Ku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Kubínková CZ.1.07/1.5.00/ HTML & XHTML.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základy html pro úplné začátečníky.
ÚVOD DO HTML Jak vytvořit stránky. Jak vytvořit www-stránky 1) Vytvořit soubor *.htm, nebo *.html 2) Nahrát soubor na server =>dát na internet.
Jak na web První krůčky Lukáš Reindl. Co je potřeba Budeme potřebovat počítač, na kterém běží alespoň nějaký jednoduchý textový editor (ve Windows Notepad.
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. Jazyk PHP (Hypertext PreProcessor) je intepretovaný jazyk určený pro web. Je celkem jednoduchý, snadno přenositelný.
Úvod do html kódu. Roman Hendrich
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: březen.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: březen.
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.10 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. HTML - tagy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Zpracování a využití informací
© Vladimír Očenášek1/34 HTML. První seznámení už proběhlo v zimním semestru!!! Nevěříte? Připomenutí přednášky č.10 – autor ing. Šimek © Vladimír Očenášek2/34.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_258 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_257 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
HTML, XHTML a CSS Základy jazyků značek.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Anotace Žák dokáže formátovat text v aplikaci MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže naformátovat text a nastavit různé formáty.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce v textovém editoru Autor: Jaroslav.
Zápatí a záhlaví, okraje stránky, číslování stránek
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.17 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 1. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Typografická a estetická pravidla úpravy dokumentů
Vlastnosti stránky a tisk
Základní pojmy (1) Nejpoužívanější internetové prohlížeče: Google Chrome (32.0.x), Mozilla Firefox (27.0), Internet Explorer (11.0.2), Opera (19.0.x),
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Tvorba statických stránek Mgr. Lenka Švancarová. Tvorba statické stránky Volba Uložit jako XHTML Editor Vizuální Frontpage Nevizuální PSPad Poznámkový.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 6. Datum.
Internet – služby Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.07/Ku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Kubínková CZ.1.07/1.5.00/ CSS formátování.
Jak učit tvorbu www stránek na zš? ?. Co by žáci měli zvládat.  Základy s textovým editorem (Word, pspad) – základní úpravy textu, kopírování, formátování..
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Tvorba www stránek.
Jak učit tvorbu textových dokumentů
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. VYUŽITÍ JAZYKA Programování dynamických internetových stránek a webových aplikací vytvoření šablony webu kniha návštěv.
Jak vyhledávat informace na Internetu Vypracoval: Petr Boula VT-Te.
Tvorba textových dokumentů
Tvorba www stránek – (01) úvod Autor: Mgr. Josef Motl Datum: , ročník: 7. ročník ZŠ Vzdělávací oblast: Informační technologie Anotace: Prezentace.
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_029.ICT.34 Tvorba webových stránek – fotogalerie ZPS.
Inf Webová stránka, princip HTML a CSS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martin Jiřiště NÁZEV:VY_32_INOVACE_08C_17_uvod_do_html TEMA:Multimédia a grafika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky II. Co se všechno.
Microsoft FRONT PAGE Šablona 32 VY_32_INOVACE_19_10_Front Page.
1 Kurz XHTML a CSS Část 1: Náš první XTHML dokument a jeho publikace na internetu.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Základy tvorby www stránky v HTML kódu.
Tvorba WEBOVÝCH stránek – základní TAGY
WORDPAD Textový dokument.
Tvorba webových stránek - tabulka
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
INTERNET, POhYB PO WEBU VY_32_INOVACE_14
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Tvorba webových stránek
Transkript prezentace:

Jak učit tvorbu www stránek Navarová Adéla

Proč učit tvorbu www stránek? Prezentace na internetu (Výrobky, firmy, celebrity, kluby…)

HTML editory Poznámkový blok, FrontPage, Mozilla Editor, PSPad, CuteHTML…

HTML editory Jaký použít a proč? 1. FrontPage 2. Poznámkový blok

Příklad Rodokmen: 1. Nový soubor uložit třeba pod jménem rodokmen.htm 2.Na první řádek napište své jméno a příjmení, na další jména rodičů, na další jména prarodičů, na další praprapraprarodičů atd. Záleží na vás, jestli si jména, které nevíte, vymyslíte. 3.Text zarovnat na střed. Nastavit velikost písma tak, aby písmo v prvním řádku bylo největší a v dalších řádcích se postupně zmenšovalo. 4.Barevně odlište své mužské a ženské předky. Například ženská jména červeně a mužská modře. 5.Uložte soubor a prohlédněte si svůj rodokmen v prohlížeči.

Prohlížeč webových stránek Internet Explorer Netscape Navigator Mozilla Opera…

Co tvoří webovou stránku

Příklad – co tvoří webovou stránku 1. Spusťte si prohlížeč a vyhledejte na internetu webovou stránku, která obsahuje text a obrázky. Uložte si ji a v okně pro ukládání souborů vyberte typ souboru webová stránka kompletní. Uložte ji pod jménem kompletní. Když si soubor kompletní pomocí průzkumníku najdeme a poklepáme na něj, otevřená webová stránka bude vypadat velmi podobně původní stránce. 2. Vedle souboru kompletní najdeme složku Soubory_kompletní. Smažte tuto složku a znovu spusťte soubor kompletní. V otevřené webové stránce budou nyní chybět obrázky, stránka bude vypadat podivně, nedodělaně.

Zdrojový kód

Příklad – orientace v HTML kódu Otevřete si v prohlížeči nějakou webovou stránku, která obsahuje obrázky. Jeden s obrázků uložte do jiné složky (zjistěte přitom jak se obrázek jmenuje). Zobrazte si zdrojový kód stránky (nabídka Zobrazit/Zdrojový kód). Prohlédněte si jej a pokuste se v něm najít název obrázkového souboru, který jste stáhli (můžete si vzít na pomoc nástroje vyhledávání v nabídce Najít).

Struktura HTML V poznámkovém bloku zapište následující HTML kód a prohlédněte si ho v prohlížeči. Má první stránka Moje první html stránka. Vypracovala Adéla Navarová.

Příklad - změna vzhledu Má druhá stránka Nadpis Odstavec s tučným textem, s kurzivou. Červený text. Nadpis druhé úrovně Odstavec s tučnou kurzivou. Text po zalomení řádku patří do téhož odstavce.

Seznam použité literatury Vaníček, J. Mikeš, R. Informatika pro základní školy 3. 1.vyd. Brno: Computer Press, ISBN Roubal, P. Informatika a výpočetní technika pro střední školy 2. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2005.