Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: 21. 3. 2013 Název: VY_32_INOVACE_01_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3780.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mechanická práce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Advertisements

Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Práce. Výkon Práce Jakou představu ve vás vyvolá slovo práce?
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Mechanická práce a energie
Grantový projekt multimediální výuky
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
PŘI PŘEMÍSŤOVÁNÍ TĚLESA
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Práce Miroslava Maňásková. Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Název materiálu: PRÁCE
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
VY_32_INOVACE_11-01 Mechanika II. Mechanická práce.
Mechanická práce Ludmila Ciglerová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_38.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_11-02 Mechanika II. Kinetická energie.
FYZIKA 8. ROČNÍK PRÁCE Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská,
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_MECHANICKA.
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k použití již probraných fyzikálních veličin a pomocí nich k zavedení nového pojmu „účinnost“
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_16 Práce Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
MECHANICKÁPRÁCE.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.08_Tlak_v_kapalinách Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Fyzika 8.ročník ZŠ Mechanická práce, kladky. Creation IP&RK.
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Maminka začne roztlačovat kočárek, který je v klidu na vodorovné podlaze. Tlačí ho stálou silou o velikosti 9 Newtonů, která má také vodorovný směr. Za.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Práce Anotace: DUM; prezentace slouží k zopakování probraného učiva Práce. Žáci si interaktivně, ústně i písemně opakují učivo.

Když působíme silou F po dráze s, vykonáme práci. Práce, kterou vykonáme, tedy závisí na tom, jakou silou působíme a po jaké dráze.

Práci spočítáme podle vzorce: W= F ∙ s VELIČINAZNAČKAJEDNOTKA PRÁCEWJ joule (džaul) SÍLAFN newton (njutn) DRÁHAsM metr

Základní jednotkou práce je joule. Další jednotkami práce jsou: Kilojoule, 1 kJ = 1000 J Megajoule, 1 MJ = J Příklad: 5 kJ =J 7 MJ =J

Práce není když: Pokud je síla kolmá na směr pohybu, žádnou práci nekoná. Například ten, kdo tlačí kočárek ve směru pohybu, práci koná. Ten, kdo v kočárku sedí a působí kolmo na směr pohybu, práci nekoná.

Spočítej příklad: Bedna tlačí silou 1000 N. Máme ji přesunout o 2 m dál. Tlačíme ji po podlaze silou 350 N. Jakou práci při tom vykonáme? F = 350 N s = 2 m W = ? W = F ∙ s W = 350 ∙ 2 W = 700 J Vykonaná práce při tlačení bedny je 700 J.

1) Spočítej příklad: Traktor při orbě táhne pluh silou 10 kN. Jakou práci vykoná, když ujede vzdálenost 100 m? 2) Vysvětli pojem práce. 3) Urči podle obrázku, kdo práci koná a kdo ne. W = F ∙ s W= ∙ 100 W= J W= 1 MJ W = F ∙ s W= ∙ 100 W= J W= 1 MJ Když působíme silou F po dráze s, vykonáme práci. Práci konají pouze nosiči. Nesený práci nekoná.

RNDr. Martin Macháček, CSc., Fyzika pro 8. ročník základní školy a víceletá gymnázia, nakladatelství Prometheus, 2006, ISBN Kliparty galerie office Kliparty galerie SMART Notebook 11 Vlastní zdroje - obrazový materiál Vlastní zdroje - texty