 A,........................... rozlišené na............. A.................... Např. u sedmikrásky  B,......................... Nerozlišené, mající.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozmnožování rostlin Opylení, oplození
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
BOTANIKA ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
Digitalizace výuky Příjemce
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Opylení a oplození rostlin
Pozorování přírody stavba květu.
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Morfologie rostlin – květ
PLOD.
Generativní orgány rostlin
Rostlinné orgány - květ
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Plod (fructus).
Stavba květu, květenství
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
Stavba rostlinného těla Květ, květenství
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
Květ a květenství autor: David Hainall.
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Květ
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Květ a květenství. Květ SSSSlouží k rozmnožování SSSStavba květu: KKKKvětní obaly nerozlišené: OOOOkvětí KKKKvětní obaly – rozlišné.
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Květ Bohumil Bareš.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Plody.
Rostlinné orgány KVĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
KVĚTENSTVÍ.
Květ
SEMENA A PLODY.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Matoušek Libor. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Pohlavní orgány Květ a květenství
BOTANIKA Procvičování pojmů
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ, ŘAPÍK, ČEPEL), KVĚT (TYČINKA.
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
Název prezentace (DUMu):
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
Období: září – prosinec 2011
Generativní rostlinné orgány
Transkript prezentace:

 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající pouze např.tulipán

 Pestík  Tyčinka  Pravidelný květ  Souměrný květ  Jednopohlavný květ  Oboupohlavný květ  Jednodomá rostlina  Dvoudomá rostlina

 A, splynutí vajíčka a spermatické buňky  B, vznik zygoty  C, dosednutí pylu na bliznu  D, vyklíčení pylového zrna v pylovou láčku

 Meloun  Banán  Rajče  Kosatec  Slunečnice  Mák vlčí  Jahoda  paprika

 Fazol  Hrách  Líska  Lípa  Hruška  Jablko  Sója  ostružina

 A, různoobalné rozlišené na kalich a korunu. Např. u sedmikrásky  B, stejnoobalné nerozlišené, mající pouze okvětí např.tulipán

 Pestík – samičí pohlavní orgán květu  Tyčinka – samčí pohlavní orgán květu  Pravidelný květ – symetrický, více rovin souměrnosti  Souměrný květ – lze rozdělit na 2 stejné části  Jednopohlavný květ – má pouze tyčinky nebo pestíky  Oboupohlavný květ – má tyčinky i pestíky  Jednodomá rostlina – má samčí i samičí květy  Dvoudomá rostlina – má pouze samčí nebo samičí květy

 Meloun - bobule  Banán - bobule  Rajče - bobule  Kosatec - měchýřek  Slunečnice nažka  Mák vlčí – tobolka  Jahoda – souplodí nažek  Paprika - bobule

 Fazol - lusk  Hrách - lusk  Líska - oříšek  Lípa - oříšek  Hruška - malvice  Jablko - malvice  Sója - lusk  Ostružina – souplodí peckoviček