Praktická a prožitková práce s konceptem “KLÉŠ” dle P atándžaliho jógasúter Studijní materiál pro účastníky kurzu Jógové terapie, Česká republika, 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

Český jazyk 4.ročník Skloňování podstatných jmen rodu středního a ženského (interaktivní tabule)
Test dobré shody 2 test.
III.Ročník Kurz běhu na lyžích zrakově a tělesně postižených Jindřichov účastníků z toho 14 zrakově postižených,3 tělesně postižení,
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
1 KURZ ŘÍZENÍ VÝZKUMU A VÝVOJE A VYUŽITÍ JEJICH VÝSLEDKŮ V PRAXI Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
PROJEKT 2008 Lenka Šnajdrová Luhačovice, –
PŘÍNOS JÓGY V PREVENCI A LÉČBĚ KARDIOVASKULÁRNÍCH NEMOCÍ
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
JARO OŽÍVÁ Celoevropské sledování příletu stěhovavých ptáků
Měření rychlosti světla
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
HODNOCENÍ ZÁŽITKOVÉHO KURZU JEDLOVÁ 2014 PRIMA A: 30 žáků PRIMA: 30 žáků.
Pro účastníky kurzu Jógové terapie Česká republika, 2009 Patándžaliho jógasútra Hlavní témata oddílu oddílu „Samádhi páda”
Zahradní terapie Jabok ZS 2014 VK.
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
Proč v zimě solíme silnice? Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Počítač Sklenice, kádinka Sůl.
Geometrická definice absolutní hodnoty Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: výklad a procvičení geometrického významu absolutní hodnoty Datum vypracování:
ASEBS, 4. sem..  Didaktická technika v sebeobraně  Přednáška a cvičení ▪ Ochranné pomůcky ▪ Cvičné zbraně  Projekt profesní sebeobrany  Projekt, jeho.
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spo ř ilovAUTOR : Hana SlavíkováNÁZEV : VY_42_INOVACE_MATEMATIKA 5_30. Po č ítání s kilogramyTÉMA :Po č ítání s kilogramy Č.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_02 Název materiálu Skloňování.
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
VY_32_ INOVACE_ 13_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou VÝZNAMNÁ MĚSTA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
VY_32_ INOVACE_ 04_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NADMOŘSKÁ VÝŠKA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Eva Sixtová VY_32_INOVACE_03_Český jazyk pro 7. ročník_Práce s jazykovými příručkami Téma: Práce s jazykovými příručkami.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org. AUTOR: Mgr. Vlasta Geryková VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Zeměpis_09_Jihočeský kraj, ZŠ praktická,
Celostátní setkání pacientů 4. listopadu 2016
SÍDELNÍ SYSTÉMY CVIČENÍ 8.
Narovnání horizontu, srovnání sbíhajících se linií fotografie
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Tvorba myšlenkové mapy
LETNÍ ŠKOLY INSTRUKTORU
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Projekt: Šance pro každého žáka Reg. číslo: CZ /0. 0/0
VY_32_INOVACE_14_Praha – hlavní město ČR Vlastivěda pro 4. a 5. ročník
Hledáme klíč k právům dětí
Evropská města – vyhledávání na mapách 8 VY_32_INOVACE_10 Sada 5
Fyzika I Test VIII Těleso m klouže z výšky h po rovině nakloněné o úhel a. V případě m≠0 dorazí dolů n x nižší rychlostí než při m=0. Určete.
VY_32_INOVACE_09_Praha – hlavní město České republiky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
A již je tady konec týdne!!!.
Číslo π (pí) Archimedes (cca 250 př. Kr.)
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A20Prv2_Vlast
WS s obchodníky Změny v ové komunikaci
Práce s rejstříkem.
Základní situace Základní situace
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hydraulika podzemních vod Environmentální modelování
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
Co ukazuje váha? z m m m.
Hledáme klíč k právům dětí
Název plánované práce Student: Vedoucí práce: Třída: Školní rok:
VŠECHNO NEJLEPŠÍ K NAROZENINÁM!
Modely obnovy stárnoucího zařízení
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato akce je financována z Evropského.
Tančím tedy jsem MUDr. Radana Syrovátková BC-DMT
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
I.A Výpočet hmotnosti z hustoty
Transkript prezentace:

Praktická a prožitková práce s konceptem “KLÉŠ” dle P atándžaliho jógasúter Studijní materiál pro účastníky kurzu Jógové terapie, Česká republika, 2009

Práce s konceptem “kléš” z Jóga daršany - Sádhana páda – sútry Tapah (a) svádhjája íšvara-pranidhánání krijá-jógah (a) (II:1) Samádhí-bhávana-artha kléša-tanu-káraná-arthašca (II:2) Avidjá-asmitá-rága-dvéša-abhinivéša kléšah (a) (II:3) Avidjá-kšétram-uttaréšám-prasupta-tanu-vičchinna- udáránám (II:4) Anitja-ašuči-duhkha-anátmasu nitja-šuči-sukha-átma- khjátir-avidjá (II:5) Dr (u) g - daršana-šaktjór-éka-átmatéva-asmitá (II:6) Sukha-anušají rága (a) (II:7) Duhkha-anušají dvéšah (a) (II:8)

Práce s konceptem “kléš” z Jóga daršany - Sádhana páda – sútry Sva-rasa-váhí vidušó-apí tathá-arúdho-abhinivéšah (a) (II:9) Te pratiprasava-héjah (a) súkšmah (a) (II:10) Dhjána-hejás-tad-vrttjah (a) (II:11) Kléšamúla karmášajó dr (a) šta-adr (a) šta-džanma-védanjah (a) (II:12) Sati múle tad-vipákó džáti-ájur-bhógah (a) (II:13) Te hláda-paritápa-falá (h) púnja-apúnja-hétutvát (II:14) Parináma-tápa-samskára-duhkhajir-guna-vrtti-viródháča duhkham-éva-sarvam vivékinah (a) (II:15)

Práce s konceptem “kléš” z Jóga daršany - Sádhana páda – sútry Pokuste se zjistit a zhodnotit vlastní “KLÉŠY” ve světle výše zmíněných Patándžaliho jógasúter. Abyste si situaci ujasnili, zaznamenejte si výsledky pozorování formou tabulky. Jak jste porozuměli termínům ?: 1.prasupta 2.tanu 3.vičchinna 4.udára