Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o společné práci
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
Přímá úměrnost Trojčlenka
Slovní úlohy řešené TROJČLENKOU
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Trojčlenka Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh řešených trojčlenkou. Obsahuje 6 řešených příkladů i s obrázky. © Eva Černá Autor © Mgr.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST
Výpočty přímé a nepřímé úměrnosti.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Přímá úměrnost.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
* Nepřímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Graf nepřímé úměrnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TROJČLENKA.
Funkce Lineární funkce
Rozcvička Počítej zpaměti, zapisuj výsledky: -0, ,92 -0,02 0,04
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Nep ř ímá úm ě rnost Pojem nep ř ímá úm ě rnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Výrazy Výrazy s proměnnými Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Graf nepřímé úměrnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární funkce v praxi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Přímá a nepřímá úměrnost
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Slovní úlohy o společné práci
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Úměrnost přímá a nepřímá Mgr. Petra Toboříková
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Transkript prezentace:

Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Rozcvi č ka Zapiš výsledky: , ,2 5/14 -0, ,11

Troj č lenka Za svačinu pro 30 žáků bylo zaplaceno 450 Kč. Kolik korun by stála stejná svačina pro 28 žáků? Způsob č žáků ………. 450 Kč 28 žáků ………. x Kč Nejdříve si vypočítáme cenu svačiny pro 1 žáka. 1 žák …………. 450 : 30 = 15 Kč 28 žáků ……… = 420 Kč Za svačinu pro 28 žáků bychom zaplatili 420 Kč.

Troj č lenka Za svačinu pro 30 žáků bylo zaplaceno 450 Kč. Kolik korun by stála stejná svačina pro 28 žáků? Způsob č žáků ………. 450 Kč 28 žáků ………. x Kč Cena svačin se mění ve stejném poměru, jako se mění počet žáků. Oba poměry vyjádříme zlomkem. Zmenšení v poměru 28 : 30 Zmenšení v poměru x : 450 Za svačinu pro 28 žáků bychom zaplatili 420 Kč.

Troj č lenka Za svačinu pro 30 žáků bylo zaplaceno 450 Kč. Kolik korun by stála stejná svačina pro 28 žáků? Způsob č žáků ………. 450 Kč 28 žáků ………. x Kč K zápisu o počtu žáků a cenou připojíme dvě šipky. Začínáme šipkou od neznámého členu. Za svačinu pro 28 žáků bychom zaplatili 420 Kč. Kolikrát se zvýší počet žáků, tolikrát se zvýší cena. Přímá úměra – šipky budou mít stejný směr.

Troj č lenka Trojčlenka je postup řešení úlohy, který vede: k sestavení rovnosti dvou poměrů s jedním neznámým členem k výpočtu neznámého členu Tři členy v poměrech jsou známé, jeden člen je neznámý.

Troj č lenka Patnáct vajec stojí 33 Kč. Kolik stojí 20 vajec? 15 vajec ………. 33 Kč 20 vajec ………. x Kč Za 20 vajec zaplatíme 44 Kč. Kolikrát se zvýší počet vajec, tolikrát se zvýší cena. Přímá úměra – šipky budou mít stejný směr.

Troj č lenka Jestliže traktorista použije pluh se 4 radlicemi, zorá lán pšeničného strniště za 48 hodin. Jak dlouho mu bude trvat orba tohoto lánu pluhem se 6 stejně širokými radlicemi při nezměněné pojezdové rychlosti v kilometrech za hodinu? 4 radlice ………. 48 hod. 6 radlic..………. x hod. Pluh se 6 radlicemi zorá pole za 32 hodiny. Kolikrát se zvýší počet radlic, tolikrát se zkrátí doba. Nepřímá úměra – šipky budou mít různý směr. Začínáme šipkou od neznámého členu.

Troj č lenka Tři stejně výkonná čerpadla vyčerpají vodu ze zatopené stavební jámy za 7 hodin. Za kolik hodin by vyčerpalo vodu z jámy pět stejně výkonných čerpadel? 3 čerpadla ………. 7 hod. 5 čerpadel..………. x hod. Pět čerpadel vyčerpá vodu za 4 hodiny a 12 minut. Kolikrát se zvýší počet čerpadel, tolikrát se zkrátí doba. Nepřímá úměra – šipky budou mít různý směr.

Troj č lenka Z 3 kg čerstvých hub je 0,45 kg sušených. Kolik je potřeba nasbírat čerstvých hub, aby z nich byl jeden kilogram sušených? 3kg čerstvých ………. 0,45 kg sušených x kg čerstvých ……….1 kg sušených Je třeba nasbírat přibližně 6,6 kg čerstvých hub. Kolikrát se zvětší množství čerstvých, tolikrát se zvětší množství sušených. Přímá úměra – šipky budou mít stejný směr.

Troj č lenka Alej byla vysázena ze 490 stromů vzdálených 6 metrů. Kolik stromů by se vysázelo, kdyby vzdálenost byla 7,5 m? Délka aleje zůstane stejná. 490 stromů ………. 6 m x stromů....………. 7,5 m Alej by byla osázena 392 stromy. Kolikrát se zvětší vzdálenost, tolikrát se sníží počet stromů. Nepřímá úměra – šipky budou mít různý směr.

Troj č lenka Dva dělníci provedou montáž konstrukce zahradního skleníku za 54 hodin. Za kolik hodin provede montáž 9 dělníků? 2 dělníci ………. 54 hod. 9 dělníků....……. x hod. 9 dělníků provede montáž za 12 hodin. Kolikrát se zvýší počet dělníků, tolikrát se sníží počet hodin. Nepřímá úměra – šipky budou mít různý směr.

Troj č lenka Vytěžené dřevo sváží z lesa na pilu. Řidič denně vykoná cestu čtyřikrát a práce mu trvá 8 dní. Kolikrát by musel denně jet, aby byl s prací hotov o 2 dny dříve? 4 cesty ………. 8 dní x cest......……. 6 dní Řidič by musel jet denně 6x. Kolikrát se sníží počet dní, tolikrát se zvýší počet cest. Nepřímá úměra – šipky budou mít různý směr.

Troj č lenka Žáci turistického kroužku podnikli na kolech výlet ke zřícenině hradu. Za hodiny ujeli průměrně 5 km. Za kolik hodin dojeli ke zřícenině vzdálené km, jestliže cestou hodiny odpočívali? hod.………. 5 km x hod. ……… 28,5 km Ke zřícenině dojeli za 2hodiny a 9 minut. Kolikrát se zvětší vzdálenost, tolikrát se prodlouží jízdní doba. Přímá úměra – šipky budou mít stejný směr. hod. ……… odpočinek y hod. ……… celkem

Troj č lenka Šest dělníků vykoná práci za 8 hodin. Kolik dělníků je třeba přibrat, má-li být práce hotova za 3 hodiny? 6 dělníků ………. 8 hod. x dělníků....……. 3 hod. Je třeba přibrat 10 dělníků. Kolikrát se sníží počet hodin, tolikrát se zvýší počet dělníků. Nepřímá úměra – šipky budou mít různý směr. y dělníků....……. přibrat

Troj č lenka Čtyřčlenná rodina spotřebuje za rok průměrně 220 kg brambor. Postačí 1,5 q pro tříčlennou rodinu? 4 členové.………. 220 kg 3 členové ……..… x kg Pro tříčlennou rodinu 1,5 q brambor nestačí. Kolikrát se zmenší počet členů, tolikrát se zmenší spotřeba Přímá úměra – šipky budou mít stejný směr. 3 členové ……….. 1,5 q = 150 kg