Online „reklama“ II. Podíly, vývoje a tak dále Internet v rukou marketérů www.seznam.cz … najdu tam, co neznám !

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mobilní display kampaně
Advertisements

Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Online „reklama“ II. Podíly, vývoje a tak dále Internet v rukou marketérů … najdu tam, co neznám !
Produkt a jeho reálný přínos pro zadavatele
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý. Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
Prezentace VOLNÝ.cz. Internetový portál, který byl založen v roce 1999 jako vstupní brána do internetu pro uživatele dial-up připojení. V současné době.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Říjen
Seznam.cz – závazek úspěchu? … najdu tam, co neznám ! Tomáš Búřil,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ449 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník1. ročník.
By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický jazyk.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Shopping II By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Future time clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Introductions 06B2 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníŘíjen.
By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický jazyk.
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Prosinec
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Mass media and advertising Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Environment By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
By Dagmar Běhunčíková Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
ANOTACE: Prezentace je určena žákům pátých tříd ke zopakování a rozšíření učiva o určování času v angličtině. Žáci si nejdříve zopakují určování hodin.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 TYPES OF BUSINESS LETTERS Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Július Hájek On-line Marketing Manager Microsoft
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Shane Paul Hertnon Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_KOMUNIKACNI_SITUACE_20.
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
First Conditional – tvar a použití
I haven´t seen your ID card.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Business intelligence shapes security
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Revison of the 2nd semester
Future tenses Překlad Handout.
Transkript prezentace:

Online „reklama“ II. Podíly, vývoje a tak dále Internet v rukou marketérů … najdu tam, co neznám !

… najdu tam, co neznám ! Agenda Podíly na trhu Internet v rukou marketérů - diskuse Zdroje pro samostudium

… najdu tam, co neznám ! Internet v ČR v kontextu Seznamu 1996 –Na internet je připojených cca počítačů v ČR –IL zakládá Seznam (vyhledávání i první reklamní proužek) –Přístup k internetu má cca 20-25% populace (12+), 1 mil./měsíc na tehdy top 24 serverech –na Seznamu je přes 1 mil. registrovaných ových schránek 2002 –Penetrace dosahuje cca 25-30% (12+, pouze ale 19% má přístup doma, vede dial-up) –Seznam.cz přiláká týdně více než 1 mil. uživatelů (a pro fulltext. vyhl. technologii Google) 2003 –Penetrace internetu je 28% u lidí 16+ –Seznam přiláká 2 mil. unikátních uživatelů za měsíc 2005 –Penetrace internetu je 32% –Seznam poprvé navštíví 1 mil. uživatelů denně 2007 –na internetu je již téměř 4,5 mil lidí (listopad 2007) –Seznam – nasazuje video a více začíná rozvíjet služby do mobilu 2009 –Překonána hranice 5 mil. uživatelů internetu v ČR (duben 2009) –Seznam Homepage používá téměř 2,5 mil uživatelů denně

… najdu tam, co neznám ! V top 10 se na první pohled „nic nemění“

… najdu tam, co neznám ! Celkově je růst pozvolný a máme již výraznější sezónnost Zdroj: Netmonitor

… najdu tam, co neznám ! Někteří rostou, ale ne tolik na úkor jiných… Zdroj: Netmonitor

… najdu tam, co neznám ! …protože roste míra užívání internetu Zdroj: Netmonitor

… najdu tam, co neznám ! Návštěvnost nejsilnějších služeb Seznamu Zdroj: Netmonitor

… najdu tam, co neznám ! Nejsilnější služby skupiny MAFRA Zdroj: Netmonitor

… najdu tam, co neznám ! Nejsilnější služby skupiny Centrum Holdings Zdroj: Netmonitor

… najdu tam, co neznám ! Vlajkové servery CME Media Services Vývoj počtu RU Zdroj: Netmonitor

… najdu tam, co neznám ! …což se promítá i do příjmů z reklamy 2007* - 1,1 mld. 2008* - 1,6 mld. 2009* - 2,0 mld. * pozn.: pouze display reklama, období leden až srpen (hrubé investice tj. před slevami atd.)

… najdu tam, co neznám ! Podíly ve vyhledávání 1/2 Zdroj:

… najdu tam, co neznám ! Podíly ve vyhledávání 2/2

… najdu tam, co neznám ! Agenda Podíly na trhu Internet v rukou marketérů - diskuse Zdroje pro samostudium

… najdu tam, co neznám ! Nejrychleji rostoucí medium Internet –1969 první pokusy (výzkum) –1972 první –1987 pojem „Internet“, počítačů –1990první web server –1994 prohlížeč Netscape Navigator – mil. uživatelů (vzniká Seznam) – mil uživatelů (Google – 2 roky) – mil. uživatelů – mil uživatelů

… najdu tam, co neznám ! Internet je jako jakákoliv jiná „technologie“ Technologie, byť dokonalá, sama o sobě je ničím Jak využít internet jako platformu/technologii pro rozvoj firmy? Zvýšit příjmy (?) Snížit náklady (?)

… najdu tam, co neznám ! Jak šířit „epidemii“? Křivka šíření resp. přijímání inovací Jak zaručit, že se inovace rozšíří? 3 základní předpoklady pro šíření: –Malý počet správných lidí –Faktor chytlavosti –Síla kontextu Co dává u inovace smysl EA nedává moc smysl EM mít „překladatele“ mezi EA a EM Paradox epidemií: „Abyste vytvořili jedno velké nakažlivé hnutí, musíte vytvořit nejdříve mnoho malých hnutí.“ (Malcolm Gladwell)

… najdu tam, co neznám ! Pohled marketéra na internet Marketing jako celistvá disciplína „Stará“ 4P s „novým“ internetem –Product –Price –Place (distribuce) –Promotion Marketingová komunikace E = m x c 2 –Creativity –Media Jak konkrétně využít internet jako platformu pro vylepšování klasických 4P?

… najdu tam, co neznám ! Příběh první: fenomén Facebook Svět –2/2004vznik –10/ –4-5/ –1/ –4/ –7/ ČR –9/ –7/ –12/2008 cca –6/ –10/ Zdroj: např. Kdo? Čím? Jak?

… najdu tam, co neznám ! Příběh druhý: mBank 2 roky na trhu zákazníků Za 1. rok existence – poskočila z pozice 37 banky v ČR na 5. místo –Získala zákazníků –2008 Top spenders: ČS, KB, RB, ČSOB, PS, CB –Úspěchy mBank v hodnocení veřejnosti viz. Proč? Jak?

… najdu tam, co neznám ! Příběh třetí: Video na Seznamu prahu prahu Klasický placený videospot 2007 – start videoreklamy na Seznamu 2009 – přes 7 mil. placených videospotů na Novinky.cz/měs – nové Lide.cz: přes nahraných videí/2 týdny Video s „virálním“ potenciálem Další možnosti (diskuse)

… najdu tam, co neznám ! Příběh čtvrtý: reference na internetu 1/3 „Firma je pouze to, co o ní tvrdí její zákaznící*“ Drby, šeptanda a WoM (pozitivní a negativní) seznam-produkt-a-jeho-realny-prinos/ seznam-produkt-a-jeho-realny-prinos/ Co bylo dobře? Co bylo špatně? * pozn.: autorem je určitě někdo chytrý, jen už jsem zapomněl kdo

… najdu tam, co neznám ! Příběh čtvrtý: reference na internetu 2/3 Jeff Jarvis vs. Dell –Nespokojenost 1 zákazníka (ale jakého?) –V průběhu 4 měs. pokles ceny akcie o 15%. Náhoda? Reakce DELLu –Michael Dell, září 2008: „If we don’t do this at Dell.com, it’s going to be on CNET or somewhere else. I’d rather have that conversation in my living room than in somebody else’s.” – (11/2008)

… najdu tam, co neznám ! Příběh čtvrtý: reference na internetu 3/3 Sony PS3 –E = m x c 2 Kreativita „PS3 song“ Medium – Internet –Výsledek - -Epidemie kreativity -Celkově shlédnutí (variace) -Brand damage -Výrazný pokles ceny PS3 na eBay „Sony, you went wrong with your PS3 I'll just keep playing my 360 Hope this song has helped you understand Now you know, how you’ve killed your brand“

… najdu tam, co neznám ! Key learnings neboli ponaučení: 1.Customers are in control. Work with them and learn from them. 2.Real conversations are two-way. 3.Think before you talk—but always be yourself. 4.Address any form of dissatisfaction head on. 5.Conversation can become global at any time. 6.Size doesn't matter—relevance does. 7.Don't be afraid to apologize. 8.Develop direct links to customer community. 9.One customer is part of many communities. 10.No shortcuts are possible. Insights gained from Menchaca's presentation Oct , San Jose, California „Teamwork, transparency and frequent consistent communication are key in this new world.“

… najdu tam, co neznám ! Na zamyšlenou: Silverlight vs. Flash - Výzva: „Překlad“ pro early majority?

… najdu tam, co neznám ! Agenda Podíly na trhu Internet v rukou marketérů - diskuse Zdroje pro samostudium

… najdu tam, co neznám ! Další možné zdroje informací Internet Advertising Conference – prezentace přednášejících D. Tapscott, Anthony D Williams: Wikinomics (How Mass Collaboration Changes Everything) M. Gladwell: Bod zlomu (O malých příčinách s velkými následky) M. Hughes: Buzzmarketing J. Goldsmith, Tim Wu: Kdo řídí internet? (Iluze o světě bez hranic) D.H. Freedman, E. Abrahamson: Báječný chaos (Skrytý půvab nepořádku) Randall Stross: Planeta Google

… najdu tam, co neznám ! Příjemné Vánoce a úspěšný rok 2010! Martin Picek