7. Alternativní teorie spotřebitele Osnova přednášky 7.1. Teorie projevených preferencí Principy projevených preferencí Teorie projevených preferencí a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
C) Změna optima při změně mzdové sazby
Advertisements

Mikroekonomie II Poptávka Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Struktura oddílu Tržní rovnováha a tržní selhání
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Mikroekonomie I Cvičení 5 – Tržní poptávka, elasticity poptávky
Mikroekonomie I Chování spotřebitele: užitečnost a poptávka
Mikroekonomie I Cvičení 18 – Všeobecná (celková) rovnováha
Poptávka na trhu zboží a služeb
Odvození nabídky kapitálu nabídka kapitálu = ochota nabízejících půjčovat své disponibilní důchody při různých úrovních reálné úrokové míry nabídka kapitálu.
11. CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE A FORMOVÁNÍ POPTÁVKY 1 Chování spotřebitele a formování poptávky.
D) Substituční a důchodový efekt
D) Užitek a optimální rozhodnutí
B) Křivka poptávky.
B) Optimum a volný čas.
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Seminář 4. Racionální chování spotřebitele a výrobce
Příklady teorie všeobecné rovnováhy
A) Determinanty poptávky po volném čase
Mikroekonomie I Užitek spotřebitele a odvození poptávky Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Mikroekonomie I Chování spotřebitele, poptávka na trhu produktů
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Teorie chování spotřebitele
Užitek, preference a optimum spotřebitele
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Chování spotřebitele, výrobci, efektivnost
Teorie poptávky a užitek, chování spotřebitele
Základy ekonomie Téma č. 3: Spotřebitelská rovnováha
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
EKONOMIE Poptávka a její elasticita 2. přednáška
Teorie chování spotřebitele
EKONOMIKA OA KUBELÍKOVA. ELASTICITA POPTÁVKY [ing. Jaromír TIŠER]
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
III. Analýza nabídky Přehled témat 8. Technologie 9. Minimalizace nákladů 10. Maximalizace zisku 11. Alternativní teorie firmy.
3. Produkční analýza firmy
II. Analýza poptávky Přehled témat
Mikroekonomie II úvodní přednáška
6. Teorie spotřebitele: vybrané otázky z komparativní statiky II Osnova přednášky Hrubá a čistá poptávka Walrasův zákon Majetkový důchodový efekt Blahobyt.
Struktura přednášky Náklady A) Náklady v dlouhém období B) Náklady v krátkém období.
V. Tržní rovnováha a tržní selhání Přehled témat
Teorie chování spotřebitele
Struktura přednášky Analýza poptávky
Struktura oddílu Trhy výrobních faktorů
Trh práce a politika zaměstnanosti
Struktura přednášky Rozhodování jedince za rizika
Všeobecná rovnováha Téma 10 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Poptávka Rozhodování za rizika
Chování spotřebitele Druhý seminář.
Základy ekonomie Seminář 4. Racionální chování spotřebitele a výrobce.
Ing. Dagmar Palatová Poptávka Ing. Dagmar Palatová
Rozhodování spotřebitele za rizika
11. Alternativní teorie firmy Osnova přednášky
Mikroekonomie II – Přednáška č. 12: Všeobecná rovnováha
ZÁKLADY EKONOMIE vyučující:
Zatížení domácností důchodců daní z přidané hodnoty autor práce: (titul) Jméno a Příjmení vedoucí práce: (titul/y) Jméno a Příjmení (titul) (Vzorovou prezentaci.
Ing. Martin Petříček, MBA
Formování poptávky Faktory ovlivňující individuální poptávku
12. Všeobecná rovnováha.
 Celková (T) a mezní (M)  T  M > 0 (T roste konvexně  M kladná a roste, T roste konkávně  M kladná a klesá, T roste konkávně  M kladná a klesá, T.
Teorie užitku a chování spotřebitele Analýza poptávky.
Teorie portfolia Markowitzův model.
2. Křivka poptávky a Engelova křivka
Teorie chování spotřebitele
Ekonomie trhů práce přednáška 3.
Úvodní seminář Národní hospodářství
Poptávka po volném čase
Spotřebitelská volba a utváření poptávky
S P O T Ř E B A a Ú S P O R Y.
Zatížení domácností důchodců daní z přidané hodnoty
Transkript prezentace:

7. Alternativní teorie spotřebitele Osnova přednášky 7.1. Teorie projevených preferencí Principy projevených preferencí Teorie projevených preferencí a průběh indiferenční křivky Teorie projevených preferencí a indexy 7.2. Teorie spotřebních technologií

Předpoklady teorie projevených preferencí Sledujeme chování racionálního jedince (důsledkem je obvyklý, tj. ryze konvexní tvar indiferenčních křivek) Jedinec vynakládá na nákup statků celý svůj příjem, Jedinec nakupuje pro každou úroveň cen a příjmu právě jeden koš, Existuje jen jedna kombinace cen a důchodu, kdy jedinec volí určitý koš komodit.

Princip přímo projevených preferencí - graf

Princip nepřímo projevených preferencí - graf

Grafické odvození plochy indiference

Laspeyresovy a Paascheho indexy

Paascheho množstevní index a) P Q 1

Laspeyresův cenový index (graf)

Laspeyresův cenový index a výdajový index

Model spotřebních technologií U = f (A,B) U = f (A,B) za podmínek: I  P X X + P Y Y I  P X X + P Y Y A = a X X + a Y Y A = a X X + a Y Y B = b X X + b Y Y B = b X X + b Y Y X  0, Y  0 X  0, Y  0

Spotřební technologie – příklad (příjem jedince 100 CZK) zbožíPabQAB X Y Z

Hranice efektivnosti Hranice efektivnosti je horní hranice kombinací atributů dosažitelných různými kombinacemi statků při daném rozpočtovém omezení.

Model se dvěma statky

Spotřební optimum jedince

Změna ceny jedné komodity

Změna příjmu jedince

Zavedení nové komodity