Environmentální etika uvedení do problému. Před samotnou environmentální etikou Jak absolvovat kurz a získat potřebné kredity? Jak absolvovat kurz a získat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod do Teorie her. Vztah mezi reálným světem a teorií her není úplně ideální. Není úplně jasné, jak přesně postavit herněteoretický model a jak potom.
Advertisements

Interpretace práva.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Environmentální etika
2013 Marek Vácha.  v seminářích se pokusíme nahlédnout do toho, co by mohlo být „křesťanství“  a podobně se pokusíme nahlédnout do oblasti zvané „environmentální.
Etika v podnikání Business Ethics
Víra: pomoc nebo zátěž? Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS JEP.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Charakter, sexualita a zodpovědnost MUDr. Marcela Rozehnalová, CEVAP
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
6. Je dobro dáno povinností?
Etika Mgr. Blanka Chocová.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Právo jako filozofický pojem
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Environmentální etika
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
E UTANÁZIE. D ĚJINY EUTANÁZIE. A RGUMENTY PRO A PROTI. Jaromír Matějek.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Etika chovu zvířat Doc. Ing. Lukáš Jebavý, CSc
Darwin a divoši Evoluční psychologie
2. Co je to dobro? Nonkognitivní teorie Kognitivní teorie
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Ekonometrie „ … ekonometrie je kvantitativní ekonomická disciplína, která se zabývá především měřením v ekonomice na základě analýzy reálných statistických.
Principy etiky v medicíně ● Medicína – aplikace poznatků přírodních věd ve světě lidských vztahů ● Objektivita x Subjektivita ● Fakta x Hodnoty ● Vědění.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Environmentální etika
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Etika v práci s lidmi.
Filosofie úvod do problému....
Metaetika Shrnutí.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
DOBRO A ZLO – etické kategorie
Environmentální etika
Profese a etika Regulace a samoregulace. Etika = oblast, ve které se uskutečňují individuální dobrovolné volby a rozhodnutí, a to jak v záležitostech.
Environmentální etika uvedení do problému. Před samotnou environmentální etikou Jak absolvovat kurz a získat potřebné kredity? Jak absolvovat kurz a získat.
Checklandova metodologie
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
Aristotelés – náplň dvou kurzů I.Život, dílo, vývoj myšlení (Aristotelovy životní a filosofické osudy, přehled děl, problém vztahu k Platónovi – „genetický.
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
Environmentální etika hlubinná ekologie I. & etické principy.
Téma Hypotézy ve výzkumu
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 19. Etika, základní etické pojmy Název sady: Občanská nauka Ročník:
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Moderní etika Mgr. Marie Mikulcová.
ÚVOD DO EKONOMIE, POŽADAVKY NA STUDENTY Cíle: Vysvětlit poslání ekonomie jako vědy. Anotace: Ekonomie je společenská věda, která studuje ekonomické chování.
Právo jako filosofický pojem. Co je to právo? – I.  „Tážeš-li se mě, co je to právo, pak to nevím a netážeš-li se mě, pak to vím.“  Právo je společenský.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Filosofie Základy logiky.
Environmentální etika
Etika Literatura: Kohák, E. Svoboda, svědomí, soužití. Praha: Slon, 2009 MacIntyre, A. Ztráta ctnosti. Praha: Oikoymenh, Robinson, D. – Garratt C.
Mgr.Michal Vičar Emoční inteligence.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Občanská výchova 6.ročník PhDr. Martina tesaříková
Základní filozofické otázky
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Environmentální etika uvedení do problému

Před samotnou environmentální etikou Jak absolvovat kurz a získat potřebné kredity? Jak absolvovat kurz a získat potřebné kredity? znát obsah přednášek znát obsah přednášek přečíst a nastudovat skripta přečíst a nastudovat skripta přečíst povinnou literaturu přečíst povinnou literaturu Ukončení kurzu? Ukončení kurzu? písemný test – výběr z vícera možností písemný test – výběr z vícera možností Kontakt:

Environmentální etika Etika Etika svět hodnot x svět faktů svět hodnot x svět faktů námitky proti etice I. námitky proti etice I. námitky proti etice II. námitky proti etice II. etika x morálka x mrav etika x morálka x mrav pokus o obhajobu pokus o obhajobu etický typus I. II. III. etický typus I. II. III. etický typus IV. V. VI. etický typus IV. V. VI. Environmentalismus Environmentalismus eko x enviro x green eko x enviro x green námitky proti eko I. námitky proti eko I. námitky proti eko II. námitky proti eko II. pokus o obhajobu pokus o obhajobu enviro typus I. enviro typus I. eko typus I. eko typus I.

Uvedení do etiky I. Svět hodnot a svět faktů Svět hodnot a svět faktů pokus s kleštěmi či pokus s filmem pokus s kleštěmi či pokus s filmem principielní rozdíl vět: principielní rozdíl vět: Způsobuje A. bolest? Způsobuje A. bolest? Je správné, že A. způsobuje bolest? Je správné, že A. způsobuje bolest? Námitky vůči otázce: Je správné? Námitky vůči otázce: Je správné? Nelze odpovědět – záleží na každém jednom z nás. Nelze odpovědět – záleží na každém jednom z nás. Odpověď je napsána ve světě faktů – fak. tvrzení. Odpověď je napsána ve světě faktů – fak. tvrzení.

Uvedení do etiky II. Bohuslav B. má kolem krku pestrobarevnou šálu. Bohuslav B. má kolem krku pestrobarevnou šálu. Milan Š. právě škrtí Bohuslava B. pestrobarevnou šálou. Milan Š. právě škrtí Bohuslava B. pestrobarevnou šálou. Milan Š. cítí výčitky svědomí, že škrtí Bohuslava B. pestrobarevnou šálou. Milan Š. cítí výčitky svědomí, že škrtí Bohuslava B. pestrobarevnou šálou. Ivana B. po důkladném zvažování říká: „Není správné škrtit Bohuslava B., a to žádným typem šály či kravaty“. Ivana B. po důkladném zvažování říká: „Není správné škrtit Bohuslava B., a to žádným typem šály či kravaty“. Je špatné, že Milan Š. ubližuje Bohuslavu B. Je špatné, že Milan Š. ubližuje Bohuslavu B.

Uvedení do etiky III. Námitky proti etice I. Námitky proti etice I. Otázka co je správné je pouhé moralizování – správně otázka zní: co se komu líbí. A libost je libovolná – A. se líbí, B. se nelíbí – ale nelze se ptát je to správné (to je povyšování osobní libosti nad libosti těch druhých). Otázka co je správné je pouhé moralizování – správně otázka zní: co se komu líbí. A libost je libovolná – A. se líbí, B. se nelíbí – ale nelze se ptát je to správné (to je povyšování osobní libosti nad libosti těch druhých). Tento postoj označujeme jako morální relativismus. Tento postoj označujeme jako morální relativismus.

Uvedení do etiky IV. Námitky proti námitkám I. Námitky proti námitkám I. Co zpochybňuje relativistické zpochybnění etiky? Co zpochybňuje relativistické zpochybnění etiky? A. Existence svědomí – často je nám něco nezpochybnitelně libé a přesto nás hryže svědomí. A. Existence svědomí – často je nám něco nezpochybnitelně libé a přesto nás hryže svědomí. B. Existence sdílených hodnot navzdory osobním libostem. B. Existence sdílených hodnot navzdory osobním libostem.

Uvedení do etiky V. Námitky proti etice II. Námitky proti etice II. Etikou se nemusíme zabývat, protože správné odpovědi jsou napsány ve světě faktů: Etikou se nemusíme zabývat, protože správné odpovědi jsou napsány ve světě faktů: v posvátných textech (Bible, Strážná věž, Kapitál) v posvátných textech (Bible, Strážná věž, Kapitál) v „reálnější než naší“ zkušenosti – v sobeckých genech, v pravidlech volného trhu v „reálnější než naší“ zkušenosti – v sobeckých genech, v pravidlech volného trhu v konkrétní osobě, které svěříme „svůj“ svět v konkrétní osobě, které svěříme „svůj“ svět

Uvedení do etiky VI. Námitky proti námitkám II. Námitky proti námitkám II. Problém posvátných textů – princip druhého a třetího čtení textů, princip interpretace, princip významu – víra a jistota (chceme-li věřit, nemůžeme mít jistotu) Problém posvátných textů – princip druhého a třetího čtení textů, princip interpretace, princip významu – víra a jistota (chceme-li věřit, nemůžeme mít jistotu) Problém odvození správného z reálného – sociobiologie a ekonomie jako věda vynikajících komentářů – problém slepé skvrny Problém odvození správného z reálného – sociobiologie a ekonomie jako věda vynikajících komentářů – problém slepé skvrny

Uvedení do etiky VII. Etika, morálka, mrav Etika, morálka, mrav Morálka – Není to morální člověk. Zachoval se morálně. Tyto věty mají dvě roviny – co cítíme a co můžeme obhájit. – Nad rovinou první i druhou stojí hodnotové předpoklady. Morálka – Není to morální člověk. Zachoval se morálně. Tyto věty mají dvě roviny – co cítíme a co můžeme obhájit. – Nad rovinou první i druhou stojí hodnotové předpoklady. Mrav – dodržování pravidel, které vládnou ve společnosti, ve které žijeme – člověk dobrých mravů. Mrav – dodržování pravidel, které vládnou ve společnosti, ve které žijeme – člověk dobrých mravů. Etika – promýšlení světa morálky, mravů, hodnot a norem. Etika – promýšlení světa morálky, mravů, hodnot a norem. Morální člověk se snaží pracovat na své morální úrovni, mravný člověk zachovává dobré mravy a etik o tom všem přemýšlí. Morální člověk se snaží pracovat na své morální úrovni, mravný člověk zachovává dobré mravy a etik o tom všem přemýšlí.

Uvedení do etiky VIII. Pokus o obhajobu Pokus o obhajobu Etika má smysl, pokud připustíme pravdivost následujících tvrzení: Etika má smysl, pokud připustíme pravdivost následujících tvrzení: Je lepší vědět, než nevědět. Je lepší vědět, než nevědět. Svět hodnot je odlišný od světa faktů. Svět hodnot je odlišný od světa faktů. Z faktických tvrzení nemůžeme odvodit hodnotové závěry. Z faktických tvrzení nemůžeme odvodit hodnotové závěry.

Uvedení do etiky IX. Etický typus I. – etika biologické přirozenosti Etický typus I. – etika biologické přirozenosti chovejme se tak jak nám velí naše biologická podstata (instinkt a pud určí to, co je správné) chovejme se tak jak nám velí naše biologická podstata (instinkt a pud určí to, co je správné)

Uvedení do etiky X. Etický typus II. – dogmatická etika Etický typus II. – dogmatická etika