Metoda 1:Tabulka - Podrobné řešení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Syn muzikanta Karla Vágnera
Advertisements

METODICKÝ LIST Žáci si přečtou text- společně, po jednotlivcích, samostatně… Doporučuji text vytisknout předem každému. Žáci zaškrtávají v textu slova,
Ryby.
Třída RYBY Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě. Mají kostěnou kostru a dýchají pomocí žaber. Tělo.
Digitalizace výuky Příjemce
Třída RYBY. Osnova: Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba.
Vybrané druhy ryb pro mimopstruhové revíry
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Přírodní společenstvo řeky
Jihlava 10 Sumarizace. rok Počet docházek Počet ulovených ryb celkem (ks) Celkem ulovených ryb v Kg Počet ulovených kaprů (ks) Celkem kg kaprů Počet vysazených.
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Poznávačka: kruhoústí
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příroda kolem nás Není –li uvedeno jinak, je tento.
Metoda 2: Konstrukce kružnic - Podrobné řešení
POSLOUPNOSTI Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce.
Funkce Základní pojmy. Funkce - Základní pojmy Základní pojmy Funkce  Funkce je pravidlo, které každému reálnému číslu z určité podmnožiny množiny 
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Dialog o podstatě matematiky Kristýna Pítrová, 2.B
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A1 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
POZNÁVÁNÍ RYB RNDr. Václav Procházka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Savci, ptáci, ryby.
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK RYBY
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.13 Anotace: Vzdělávací oblast: Ryby
ROK 2010 NASAZENÍ REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva komise pro kontrolu zarybn ě ní.
Název školy:c ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_599_ŽIVOČICHOVÉ_V_LÉTĚ Téma: ZOPAKOVAT SI ŽIVOT.
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých
Základní škola Kaplice, Školní 226 Základní škola Kaplice, Školní 226 DUM VY_52_INOVACE_11BI50 Autor: Ludmila Baštářová Období vytvoření: Duben 2013 Ročník,
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
48.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
!Ahoj! Vítej v mém testu Vypracovala: Ester Glocarová.
Pásma ryb Lukáš Melecký.
Nejznámější sladkovodní ryby
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
RYBY poznávání zástupců
CO CHYBÍ? CO NEPATŘÍ? Varianta 1 – Co chybí?
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zkouška. XXX YYY.
Přírodověda 4. ročník Ekosystém potoků a řek Živočichové OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
7. třída.  Ke každému očíslovanému obrázku napiš rodové a druhové jméno ryby Např. 1. hořavka duhová  Společně provedeme kontrolu (opravu)  Klíčová.
Zpracoval: Jan Hloušek Členové 2015 Plnění zarybnění 2015 Zarybnění 2015 Rybářská stráž Změny
Anotace: Materiál je určený pro 2. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Lineární funkce Rozdělení lineárních funkcí Popis jednotlivých funkcí.
Дац.В.А.Міхедзька Геапалітычнае становішча Беларусі ў я гг. XX ст. Заходняя Беларусь у складзе польскай дзяржавы 1.Рыжская мірная дамова 1921 г.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření červen 2013
Společenstva vod Živočichové
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
RYBY (písemka - zástupci)
Třída : Paryby U/6 žraloků Zástupci: žraloci - rejnoci
Zástupci sladkovodních ryb
Prvouka pro 2. tř. Rybník III/2 17.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Základní škola, Hradec Králové
Obr.č.1.
VY_52_INOVACE_14_ Živočichové v řece
RYBY sladkovodní a mořské.
ZŠ Holýšov, 7. A Michal Dáňa 2018/2019
Ryby. AUTOR: Eliška Jurčicová
Přírodopis Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_ryby
Třída: Ryby.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Metoda 1:Tabulka - Podrobné řešení Zebra(2x5) - Rybáři Metoda 1:Tabulka - Podrobné řešení

Zadání: Pět rybářů se vydalo na lov. Jmenovali se Kapr, Mřínek, Vokoun, Cejn a Štika. Každý z nich chytil jednu rybu. Tyto ryby byly shodou okolností stejného jména jako byla jména rybářů. Nikdo však nechytil rybu, jejíž jméno nesl. Pan Cejn nechytil Štiku a pan Štika nechytil cejna. Štiku ulovil jmenovec ryby, kterou chytil pan Vokoun, nebyl to ale kapr. Toho nechytil ani pan Štika. Jakou rybu ulovil pan Kapr?

Zápis množin pojmů Rybáři : M1 = {Kapr, Mřínek, Vokoun, Cejn, Štika} Ryby: M2 = {Kapr, Mřínek, Okoun, Cejn, Štika}

Přeformulování podmínek zadání: Pan Kapr nechytil kapra. Pan Mřínek nechytil mřínka. Pan Vokoun nechytil okouna. Pan Cejn nechytil cejna. Pan Štika nechytil štiku. Pan Cejn nechytil štiku. Pan Štika nechytil cejna. Štiku ulovil jmenovec ryby, kterou chytil pan Vokoun. Pan Vokoun nechytil kapra. Štiku neulovil pan Kapr. Pan Štika nechytil kapra.

Konstrukce tabulky: kapr mřínek okoun cejn štika pan Kapr pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika

Zaznamenávání podmínek do tabulky: Zvolíme 2 symboly: X ... uspořádaná dvojice nepatří do množiny Z OK ... uspořádaná dvojice patří do množiny Z

Pan Kapr nechytil kapra. mřínek okoun cejn štika pan Kapr X pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika

Pan Mřínek nechytil mřínka. kapr mřínek okoun cejn štika pan Kapr X pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika

Pan Vokoun nechytil okouna kapr mřínek okoun cejn štika pan Kapr X pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika

Pan Cejn nechytil cejna. kapr mřínek okoun cejn štika pan Kapr X pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika

Pan Štika nechytil štiku. kapr mřínek okoun cejn štika pan Kapr X pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika

Pan Cejn nechytil štiku. kapr mřínek okoun cejn štika pan Kapr X pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika

Pan Štika nechytil cejna. kapr mřínek okoun cejn štika pan Kapr X pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika

Pan Vokoun nechytil kapra. mřínek okoun cejn štika pan Kapr X pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika

Štiku neulovil pan Kapr. mřínek okoun cejn štika pan Kapr X pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika

Pan Štika nechytil kapra. mřínek okoun cejn štika pan Kapr X pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika

Štiku ulovil jmenovec ryby, kterou chytil pan Vokoun. kapr mřínek okoun cejn štika pan Kapr X pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika Štiku nemohl chytit pan Vokoun !!

Princip zebry: kapr mřínek okoun cejn štika X OK pan Kapr pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika Štiku mohl chytit jedině pan Mřínek, nemohl tedy chytit jinou rybu.

Princip zebry: kapr mřínek okoun cejn štika X OK pan Kapr pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika Kapra mohl ulovit jedině pan Cejn, nemohl zároveň chytit i jinou rybu.

Štiku ulovil jmenovec ryby, kterou chytil pan Vokoun. kapr mřínek okoun cejn štika pan Kapr X pan Mřínek OK pan Vokoun pan Cejn pan Štika Štiku ulovil pan Mřínek, Pan Vokoun tedy chytil mřínka.

Princip zebry: kapr mřínek okoun cejn štika X OK pan Kapr pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika Pan štika mohl ulovit jedině okouna, nikdo jiný ho chytit nemohl

Princip zebry: kapr mřínek okoun cejn štika X OK pan Kapr pan Mřínek pan Vokoun pan Cejn pan Štika Pan Kapr mohl ulovit jedině cejna.

Řešení: Z = { (Kapr, cejn), (Mřínek, štika), (Vokoun, mřínek), (Cejn, kapr), (Štika, okoun) }

Odpověď: Pan Kapr ulovil cejna.