REGULACE GENOVÉ EXPRESE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Syntéza proteinů priony .
Advertisements

Transkripce, translace, exony, introny
Molekulární základy dědičnosti
SCIENTIX - online komunita pro vzdělávání v oblasti STEM The work presented in this document is supported by the European Commission’s FP7 programme –
Hodnocení vědy a výzkumu za využití InCites
MOLEKULÁRNÍ BIOLOGIE Alena Krejčí & Alena Zíková RNDr. Alena Krejčí, PhD Laboratoř vývojové biologie, PřF, JCU
Education Developments in the United Kingdom Rozvoj vzdělávání ve Spojeném království Diversification and Specialism Diverzifikace a specializace Why and.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Ústav pedagogických věd
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Basics of electrical engineering the 2nd. Year The measuring system1 Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Brno International Business School Britské vysokoškolské programy Ing. Zdeněk Urban, MBA Britské vysokoškolské programy Ing. Zdeněk Urban, MBA.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_07_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Laboratoř Fermentačních technologií Biotechnologická hala Laboratory of Fermentation Technologies Institute of Microbiology ASCR Prague ALEŠ PRELL Mikrobiologický.
Syntéza proteinů priony .
Tato prezentace je výstupem projektu COM-MP Partnerství škol Comenius v rámci Programu celoživotního u č ení. The Czech Republic Tento projekt.
European High Power Laser Energy Research facility Projekt z ESFRI Roadmap (kapitola Energie), vybrán EK k financování Přípravné fáze v rámci RP7 Koordinátor:
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
TO CO SLÍBÍŠ, NEPOMÍJÍŠ Promise maker, promise keeper CO ZAČNEŠ TÉŽ DOKONČÍŠ You finish what you begin VŠE NÁM DÁVÁŠ, I KDYŽ JDEM POUŠTÍ Our provision,
Využití NUŠL pro ukládání a zveřejňování výsledků výzkumu a vývoje V ČR Open Access: otevřený přístup k vědeckým informacím v EU a ČR Technologické centrum.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Od DNA k proteinu.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Makrofág a apoptotická buňka
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Sparse Data Issue in MT Evaluation Ondřej Bojar, Kamil Kos, David Mareček;
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Cytoskelet.
DESCRIBING A PHOTO, PICTURE, ART, PAST CONTINUOUS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
STRUCTURE OF THE EUCARIOTIC CELL 2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt:
Michael Jackson Od Andrea Crkvová.
2014 CELL DIVISION Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Basic Ecological Concepts Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
THE CZECH REPUBLIC Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.7.A.+B.17_the:czech_republic Název: The.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: B2 – Verbs – Computers Číslo vzdělávacího materiálu: ICT12-19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Think Tanks in the Czech Republic Martin Bajtler.
● Téma hodiny: The Czech Republic – Symbols of the CR ● Předmět: English language ● Ročník: střední škola ● Klíčová slova: Symbols ● Jméno autora:
Department of Economics and Management in Civil Engineering, CTU in Prague, Václav BERAN, Petr DLASK, Dana ČÁPOVÁ, Jaroslava.
CZECH BANK HOLIDAYS MAY, JULY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
Karel Roubík, Jakub Ráfl, Thomas Bachman ČVUT FBMI
Harmonogram - úprava – úvod, plán semestru, podmínky zápočtu. Studium literatury, vyhledávání literatury, databáze, knihovny, citace, Dr. Medalová.
VY_22_ INOVACE_27_ ANGLICKÝ JAZYK 5
Molekulární genetika Tok genetické informace:
Cvičení z molekulární biologie
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
GPCR 2013 Ribosom % RNAi 2006 RNA polymeráza %
Metagenomika - Metatranskriptomika
Observational studies. Curious look into available data from the CT.gov registry.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
The distribution of plants, where can plants grow
Petr Michálek Datum konání:
Jakub Horák, horakj(na)fld.czu.cz, L026
Nabídka Ph.D. studia na katedře parazitologie PřF JU
Translation 03/02 Žiješ se svou rodinou? Do you live with your family?
Pak. pak pak Selamat pagi, Bart. Your Indonesian is coming along well. I gather you think that “pak”, pronounced “puck”, is the Indonesian word.
Transkript prezentace:

REGULACE GENOVÉ EXPRESE

C E N T R A L D O G M I B Y

DNA. transcription. RNA. translation. - initiation. - elongation DNA transcription RNA translation - initiation - elongation - termination PROTEIN Why do we like TI so much? in the pathway of gene expression TI is not just on of the essential steps but it becomes crucial when very fast response required to environmental changes. In these cases the target of regulation is the initiation since it is the rate-limiting step of translation Initiation is the rate-limiting step for translation  main target of the translational regulation

5’ end determination / (f)Met-tRNAiMet recruitment / mRNA recruitment / the AUG start codon recognition BACTERIA Shine-Dalgarno seq. (AGGAGG motif) in every mRNA complementary to 3’ end of 16S rRNA (small subunit) 3 so called initiation factors (IFs) => fMet-tRNAiMet recruitment EUKARYOTS 5’ 7Methyl-Guanosine Cap 3’ Poly-tail 12 eukaryotic initiation factors (eIFs) Scanning for AUG P-site

General Translation Initiation pathway and its regulation 

Main Object of our Studies => roles of eIFs 1, 2, 3 and 5 in TI contacts of the eIFs with the 40S ribosome => structure & function role of eIF3 and its individual subunits in Met-tRNAiMet binding as well as in scanning and AUG recognition role of eIF3 in TI on the Hepatitis Virus C model organism budding yeast S. cerevisiae genetics molecular biology biochemistry How does the cell make sure that all proteins are translated in a timely and spatially coordinated fashion?

Anna Delijannisová Anna Herrmannová Martina Janošková Olga Janoušková Edit Rutkai Béla Szamecz Leoš Valášek (valasekl@biomed.cas.cz) Institute of Microbiology AS CR, Prague Alan G. Hinnebusch NICHD, USA Peter Lukavsky, MRC Cambridge, UK Klaus H. Nielsen UNI of Aarhus, DK Martin Pospisek, Charles UNI, CR Jon Lorsch John Hopkins UNI, USA

Laboratoř regulace genové exprese Akademie věd České republiky hledá šikovné a pracovité zájemce o bakalářské a magisterské studium!!! nabízíme: a) zajímavá témata zaobírající se studiem jednoho ze základních procesů genové exprese => regulací proteosyntézy za použití modelového organismu „budding yeast“ Saccharomyces cerevisiae b) špičkově vybavenou laboratoř podporovanou zahraničními grantovými agenturami jako jsou: The Wellcome Trust (UK) Howard Hughes Medical Institute (USA) Fogarty International Center NIH (USA) c) publikační aktivitu v prestižních zahraničních časopisech d) práci v mladém, nadšením sršícím mezinárodním kolektivu požadujeme: a) zvídavého, bystrého, pracovitého a férového ducha b) intermediate english communication skills Kontantní adresa je uvedena níže. Díky, L. Valášek Leoš Valášek, Ph.D. Laboratoř regulace genové exprese Mikrobiologický Ústav, AV ČR Vídeňská 1083 Praha, 142 20 Tel:   +420 241 062 288 Cell:  +420 724 731 661 Fax:   +420 241 062 665 e-mail: valasekl@biomed.cas.cz http://www.veravalaskova.net/LV.html