30.10.2012  Téma:  TEPLO  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

TEPLO DALŠÍ FORMA ENERGIE.
Změny skupenství.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
KALORIMETR.
Vnitřní energie, práce, teplo
Teplo jako fyzikální veličina
TEPELNÁ VÝMĚNA PROUDĚNÍM
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÝCH VLASTNOSTECH LÁTEK
Téma: DALŠÍ SOUČÁSTKY S JEDNÍM PŘECHODEM PN Pár obrázků Studijní text Zajímavosti z tématu Tajenka Slovo závěrem.
VZÁJEMNÁ PŘEMĚNA POLOHOVÉ A POHYBOVÉ ENERGIE TĚLESA
VÝPOČET PRÁCE Z VÝKONU A ČASU. ÚČINNOST
PROČ SE TĚLESA ZAHŘÍVAJÍ PŘI TŘENÍ
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Teplo jako fyzikální veličina
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
MĚRNÁ TEPELNÁ KAPACITA LÁTKY
Teplo Ing. Radek Pavela.
zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál
Tepelné jevy.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Téma: VAR  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem.
PRÁCE PŘI ZVEDÁNÍ TĚLESA KLADKAMI
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
PRÁCE… Téma: Pár obrázků Studijní text Zajímavosti z tématu
Teplo ZŠ Velké Březno.
ZMĚNA TEPLOTY TĚLES TEPELNOU VÝMĚNOU
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
JAK ZMĚŘÍME TEPLO PŘIJATÉ NEBO TEPLO ODEVZDANÉ PŘI TEPELNÉ VÝMĚNĚ
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měření tepla při tepelné výměně TÉMATICKÝ.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
TEPLO.
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
Změna vnitřní energie.
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

 Téma:  TEPLO  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem

1.11 TEPLO

STUDIJNÍ TEXT…

 Předá-li teplejší těleso chladnějšímu tělesu tepelnou výměnou energii, říkáme, že teplejší těleso odevzdalo chladnějšímu tělesu teplo.  Přijme-li chladnější těleso od teplejšího tělesa tepelnou výměnou energii, říkáme, že chladnější těleso přijalo od teplejšího tělesa teplo.

 Objem tepla závisí na čase a také na objemu ohřívaného tělesa.  Teplo přijaté tělesem o určité hmotnosti při tepelné výměně je přímo úměrné zvýšení teploty.  Při určitém zvýšení teploty je teplo přijaté tělesem přímo úměrné hmotnosti tělesa.

 Teplo je rovno energii, kterou odevzdá nebo přijme těleso při tepelné výměně.  Značíme …… Q  Jednotka … Joul [J]  1 kJ = 1000 J  Na čem závisí, kolik tepla Q odevzdá nebo přijme těleso při tepelné výměně?

ZAJÍMAVOSTI Z TÉMATU…    learning/teplovykl.htm learning/teplovykl.htm   

TAJENKA…

 1) Ostrov v jihovýchodní Asii, který Čína považuje za jednu ze svých provincií.  2) Záchvatovité onemocnění mozku, jinak také padoucnice.  3) Kamenné kvádry zasazované dříve podél silnic, původně pro snazší nasedání a sesedání s koně, později snad pro vymezení okraje silnice.  4) Muž, který má svátek 18. října.  5) Vývoj jedince cizím slovem.

 1) Tchaj wan  2) Epilepsie  3) Patník  4) Lukáš  5) Ontogeneze

SLOVO NA ZÁVĚR…  Teplo je energie – jednotka je Joule.  Těleso může teplo přijmout nebo také odevzdat.  Značíme jej Q.  Důležitý je čas a objem.