TROJČLENKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TROJČLENKA.
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Trojčlenka.
Přímá úměrnost Trojčlenka
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Trojčlenka Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh řešených trojčlenkou. Obsahuje 6 řešených příkladů i s obrázky. © Eva Černá Autor © Mgr.
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Přímá a nepřímá úměrnost
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Poměr, úměra atd.… tercie - opakování.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Přímá úměrnost.
C) Slovní úlohy o pohybu
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika a její aplikace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Trojčlenka v přímé úměrnosti
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Slovní úlohy se zlomky - řešte následující slovní úlohy samostatně
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
Procenta.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Přímá a nepřímá úměrnost
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Slovní úlohy o pohybu.
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Slovní úlohy o pohybu.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

TROJČLENKA

NEJDŘÍVE JEDNODUCHÝ PŘÍKLAD

David zaplatil za dvě vstupenky 50 kč David zaplatil za dvě vstupenky 50 kč. Kolik zaplatí Veronika za 5 vstupenek? ŘEŠENÍ: 2 vstupenky ………...50 kč 1 vstupenka…………50:2=25 kč 5 vstupenek…………5.25=125 kč

POTŘEBUJEME VŽDY ZNÁT CENU JEDNÉ VSTUPENKY? NE! POTŘEBUJEME UMĚT TROJČLENKU

JE TO SCHÉMA, KDY PLATÍ, ŽE 3 ČLENY ZNÁME A 1 DOPOČÍTÁME TROJČLENKA JE TO SCHÉMA, KDY PLATÍ, ŽE 3 ČLENY ZNÁME A 1 DOPOČÍTÁME

ŘEŠENÍ PŘEDCHOZÍHO PŘÍKLADU POMOCÍ TROJČLENKY PŘÍMÁ ÚMĚRNOST 2 vstupenky…………50 kč 5 vstupenek…………..x kč . x : 50 = 5 : 2 x = 5/2 . 50 x = 250/2 x = 125 Kč

Čtyři traktory zorají pole za 10 dní Čtyři traktory zorají pole za 10 dní. Za jakou dobu zořou pole 2 traktory? NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST 4 traktory…………10 dní 2 traktory…………..x dní . x : 10 = 4 : 2 x = 4/2 . 10 x = 40/2 x = 20 dní

A K ČEMU NÁM BUDE TROJČLENKA ? V praktických úlohách Při výpočtu procent Později v hodinách chemie

PROCVIČOVÁNÍ

AUTO MÁ SPOTŘEBU 7l NA 100 km. KOLIK BENZINU SPOTŘEBUJE NA TRASE DLOUHÉ 350 km? 100 km………….7l 350 km………….xl PŘÍMÁ ÚMĚRNOST x : 7 = 350 : 100 x = 350/100 . 7 x = 2450/100 x = 24,5 l

CYKLISTA JEDOUCÍ RYCHLOSTÍ 20 km/h PŘIJEDE DO CÍLE ZA 40 min CYKLISTA JEDOUCÍ RYCHLOSTÍ 20 km/h PŘIJEDE DO CÍLE ZA 40 min. JAKOU RYCHLOSTÍ JEDE, JESTLIŽE NA ZPĚT MU TO TRVÁ JEN 30 MIN? 20 km/h………….40 min x km/h………….20 min NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST x : 20 = 40 : 30 x = 40/20 . 20 x = 800/20 x = 40 km/h

JIRKA MÁ KROK DLOUHÝ 80 cm A JAKUB 60 CM JIRKA MÁ KROK DLOUHÝ 80 cm A JAKUB 60 CM. JIRKA ODKROKOVAL ZAHRADU 51 KROKY. KOLIK KROKŮ UDĚLÁ JAKUB? 80 cm..………….51 kroků 60 cm……………x kroků NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST x : 51 = 80 : 60 x = 80/60 . 51 x = 4080/60 x = 68 kroků

KATKA ŠLA NAKUPOVAT. 400 g SALÁMU STÁLO 51 KČ. KOLIK STÁL 1KG SALÁMU? 400 g……………..52 kč 1000g……………..x kč PŘÍMÁ ÚMĚRNOST x : 52= 1000 : 400 x = 1000/400 . 52 x = 52000/400 x = 130 kč

OPAKOVÁNÍ PŘÍMÁ ÚMĚRNOST NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST

KONEC PREZENTACE