Globální retailing v Evropě Ing. Petra Matějovská, Ph.D. Katedra podnikové ekonomiky Ekonomická fakulta
Kontakt budova H – Voroněžská ul. 13, Liberec 6. poschodí – č. dveří H713 tel. č. 485 352 311 konzultační hodiny: dle dohody emailem
Sylabus předmětu Globální retailing - přednášky 1. přednáška 19.2. Úvod do problematiky globálních obchodních vztahů 2. přednáška 26.2. Obecné trendy obchodních aktivit 3. přednáška 5.3. Retailing v evropském ekonomickém prostoru 4. přednáška 12.3. Retailing v Německu a Francii 5. přednáška 19.3. odpadá 6. přednáška 26.3. odpadá 7. přednáška 2.4. Retailing ve Velké Británii, Holandsku a Belgii 8. přednáška 9.4. Retailing ve Španělsku, Itálii, Řecku a Portugalsku 9. přednáška 16.4. Retailing v České republice a v ostatních státech Evropské unie 10.přednáška 23.4. zkouška předtermín!
Sylabus předmětu Globální retailing - cvičení 1. cvičení Úvod a seznámení s předmětem, zadání témat pro zpracování semestrální práce 2. cvičení Prezentace semestrálních prací 3. cvičení odpadá 4. cvičení Prezentace semestrálních prací 5. cvičení Prezentace semestrálních prací
Charakteristika předmětu GRE Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty se specifickými rysy retailingu a představit základní přístupy k rozvoji a udržení konkurenční výhody maloobchodu v mezinárodním prostředí. Zmíněn bude především význam a funkce obchodu, využití globálních zdrojů, vliv mezinárodního prostředí na maloobchod a také bude analyzován retailing ve vybraných zemích EU a v ČR.
Zápočet Získání zápočtu: 100 % docházka na cvičení zpracování vybraného tématu v písemné podobě; zaslání vybraného tématu v elektronické podobě; prezentace vybraného tématu na hodině.
Zkouška Předtermín se bude konat v termínu poslední přednášky, tedy 23.4.2013 v učebně F12; Další termíny budou následovat s týdenním intervalem; Písemný test, otevřené otázky z probrané látky během semestru.
Literatura LEVY M.; WEITZ B. Retailing Management, 8th ed., USA-McGraw-Hill/Irwin Publishing, 2010, 704 p. ISBN- 978-00735300242011. HOWE S. Retailing In The European Union: Structures, Competition and Performance, 1st ed. Routledge, 2002. 240 p. ISBN 9780415257428 PRAŽSKÁ L.; JINDRA J., et al. Obchodní podnikání – Retail management. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. 880 s. ISBN 80-85943-48-4.
Literatura VYSEKALOVÁ J. ; MIKEŠ J. Image a firemní identita. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5 PICHANIČ M. Mezinárodní management a globalizace. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2004. 176 s. ISBN 80-7179-886-X ŠTRACH P., Mezinárodní management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 168 s. ISBN 978-80-247-2987-9