PERSONALIZACE NA INTERNETU POJEM PERSONALIZACE Pohled ze strany klienta (uživatele) Pohled ze strany serveru
ZÁKLADNÍ MODELY PERSONALIZACE Model rozpoznávání uživatele (name recognition) Model jednoduché odpovědi (check box) Model pravidel (rule based) Model chování a preferencí (behavior preference based model)
DOKONALE PERSONALIZOVANÝ SVĚT
TECHNOLOGICKÉ PŘÍSTUPY K PERSONALIZACI Vyhodnocování určitých logických údajů (Rules based customization) Umělá inteligence (Neural network-based artificial intelligence). Statistická korelace (collaborative filtering-based recommendation) OKAMŽITÁ PERSONALIZACE
ÚROVEŇ PERSONALIZACE NA SERVERU AMAZON.COM Systém vlastních doporučení serveru pro nákup („Recommendations“) Podsekce Your Collection „Recommendations Explorer“
Dále… Seznam našich dárků a přání (Wish List) Nabídka oblíbených skupin produktů (Your Favorites) Novinky na trhu (New for you) Týdenní výprodeje (Friday Sales)
Informační fórum (Friends & Favorites) Budík (Reminder) „Listmania lists“ „Your About You Area“ Posílání pozvánek našim přátelům „Refer-A-Friend“
A nejen to … Řízení vlastního účtu (Using Your Account) Prodej vlastních produktů prostřednictvím serveru (Amazon.com Advantage) Účast v systému odměn za provedený nákup (Amazon.com Associates Program) Nákup na AMAZON.COM kdykoliv a kdekoliv (Amazon Anywhere)
A nakonec … Platby na Internetu prostřednictvím AMAZON.COM (Amazon Honor Systém) Kreditní karta serveru AMAZON.COM (Amazon.com NextCard Visa)
Související aspekty personalizace na Internetu Je personalizace na Internetu skutečně personální ? Segmentace na serveru AMAZON.COM Personalizace a ochrana osobních dat Budoucnost personalizace Personalizace v českých zemích …