Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyIII/2 Inovace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočet hmotnosti chemických látek z chemických rovnic
Advertisements

Výpočty z chemických rovnic
Název šablony: Inovace v chemii 52/CH22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: ZÁKLADNÍ CHEMICKÉ VÝPOČTY.
Typy chemických reakcí
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických výpočtech Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák přečte chemické.
Výpočty z chemických rovnic
Excel Opakování 2 Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
STECHIOMETRICKÉ VÝPOČTY Chemie 8. ročník
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Hardware opakování Výpočetní technika.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Výpočet hmotnosti chemických látek z chemických rovnic
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o reakcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák vyčíslí správně základní.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Software opakování Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Události Aktuality Občanská výchova.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Výměnný pobyt Harmonogram a kalkulace Výpočetní technika.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Znaky státu Občanská výchova.
CHEMICKÉ REAKCE A ROVNICE
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Látkové množství, molární hmotnost
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Úpravy obrázku Microsoft Office Výpočetní technika.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Státoprávní teorie Občanská výchova. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Státní symboly Občanská výchova.
PDF formát dokumentů Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Citace textů Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Odesílání obsáhlých souborů Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Píšeme Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
jméno autora Mgr. Lenka Čechová název projektu
VÝPOČTY Z CHEMICKÝCH ROVNIC
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
CHEMICKÁ REAKCE-PŘÍKLADY Chemie 8. ročník
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu a procvičení stechiometrických.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
ZÁKON ZACHOVÁNÍ HMOTNOSTI VYČÍSLOVÁNÍ ROVNIC
Výpočty z chemických rovnic
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Chemické reakce a výpočty Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Výpočet hmotnosti chemických látek z chemických rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Výpočty z chemických rovnic I Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky se základními postupy při řešení výpočtů z chemických.
Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_06_27_FIKA
Vyrovnávání chemických rovnic
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_20_Výpočty z rovnic.
Výpočty z chemických rovnic
Transkript prezentace:

jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT předmětchemie pořadové číslo DUM12

AnotacePrezentace objasňuje postup při výpočtu hmotnosti reaktantu nebo produktu z chemické rovnice.Součástí prezentace jsou příklady, které si mohou žáci ihned zkontrolovat. AutorMgr. Eva Truxová Očekávaný výstuppřečte chemické rovnice a s užitím zákona zachování hmotnosti vypočítá hmotnost výchozí látky nebo produktu Druh učebního materiáluprezentace Druh interaktivitykombinované Cílová skupinažák Stupeň a typ vzdělávánízákladní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina let

Výpočty z chemických rovnic -při nich mají značný význam čísla uvedená před značkami a vzorci látek -čísla = stechiometrické koeficienty -vyjadřují poměry látkových množství např. v rovnici reakce dusíku s vodíkem, při které vzniká amoniak: rovnice ……………. N H 2 → 2 NH 3 koeficienty …. 1mol : 3 mol : 2 mol

Použití úvahy a trojčlenky Jaká je hmotnost sulfidu měďného, který vznikne reakcí mědi se sírou.Hmotnost mědi použité pro reakci je 1,6 g. Postup: 1.Napíšeme chem. rovnici 2Cu + S → Cu 2 S 2. Úvaha: ze 2 mol mědi vznikne 1 mol sulfidu měďného

2Cu + S → Cu 2 S 3. Vyhledáme nebo vypočítáme molární hmotnost M (Cu) = 63,5 g/mol M (Cu 2 S) = 159 g/mol 4. Vypočítáme hmotnost obou látek ze vztahu: m(Cu) = 2 x 63,5 = 127g M (Cu 2 S) = 1 x 159 = 159g m = n x M

Na základě úvahy použijeme trojčlenku Úvaha: Ze 127g mědi vznikne 159 g sulfidu měďného.Kolik g sulfidu vznikne z 1,6 g mědi? 127 g Cu ………………159g Cu 2 S 1,6 g Cu ………………. x g Cu 2 S x = x = 2g Reakcí 1,6 g mědi se sírou vzniknou 2 g sulfidu měďného. 159 x 1,6 127

Kolik g S je potřeba na výrobu 25 g oxidu siřičitého? 1.S + O 2 → SO 2 2.M(S) = 32 g/mol M (SO 2 ) = 64 g/mol 3.32 kg S ………………… 64 kg SO 2 x kg S ………………… 25 kg SO 2 x = 25 x = 12,5g Pro výrobu 25 kg SO 2 je potřeba 12,5 kg síry.

Kolik g stříbra vznikne z 15 g bromidu stříbrného? 2AgBr → 2 Ag + Br 2 2 x 188 = 376g AgBr, 2 x 108g = 216 g Ag 376g AgBr ………………. 216 g Ag 15 g AgBr ………………… x g Ag X = 216 x = 8,6g Rozkladem 15g AgBr vznikne 8,6g stříbra.