Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Advertisements

ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Úvod do fyziky (pokračování)
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Měření délky a hmotnosti
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Převody jednotek délky
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_51_10 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Převody jednotek obsahu
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
VY_32_INOVACE_M.2.12 _Násobení a dělení č.3_ prezentace
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Převody jednotek délky, obsahu
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - DÉLKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
MATEMATIKA Mocniny s celým exponentem
Výukový materiál pro 7.ročník
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_14_Převody jednotek obsahu.
VY_32_INOVACE_M6.11 Autor: Mgr. Jaroslav Korb
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F+Z_03
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Převody jednotek obsahu
Převody jednotek délky
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblastPřírodovědné vzdělávání Vzdělávací oborFyzika Tematický okruh Úvod do fyziky – fyzikální veličiny a jejich jednotky, soustava SI, měření fyzikálních veličin, chyby měře ní Téma Úvod do fyziky – fyzikální veličiny a jejich jednotky, soustava SI, měření fyzikálních veličin, chyby měření Tematická oblast Úvod do fyziky – fyzikální veličiny a jejich jednotky, soustava SI, měření fyzikálních veličin, chyby měření Název Volba vhodné předpony pro zápis hodnoty plošného obsahu AutorMgr. Přemysl Strážnický Vytvořeno, pro obor, ročníkkvěten 2013, strojírenství, stavebnictví, technické lyceum, elektrotechnika 1. r. AnotaceVysvětlení postupu volby vhodného zápisu plošného obsahu Přínos/cílové kompetenceZápis číselné hodnoty užitím předpon soustavy SI a vedlejších jednotek VY_32_INOVACE_07_09

Užití předpon Prezentace je určena všem žákům 1. ročníku nejen technických oborů na SŠ. Je zaměřena na volbu správné předpony pro zápis dané číselné hodnoty fyzikální veličiny. Výuka probíhá v době, kdy žáci ještě nemají probrány v matematice mocniny s celočíselným exponentem. Proto je volena tato forma výkladu a následující postup.

Plošný obsah Použití předpon pro díly jednotek plošného obsahu znamená v mnoha případech chybný zápis dané číselné hodnoty. Jednotkou plochy je v soustavě SI 1 m 2. 1m 2 =1m ∙ 1m = 10 dm ∙ 10dm= 100 dm 2 1m 2 =100 cm ∙ 100 cm = cm 2 1m 2 =1000 mm ∙ 1000 mm = mm 2

Plošný obsah

Příklad 1. Zapiš 0,076 m 2 vhodnějším způsobem.

Plošný obsah

Příklad 1.: pokračování Bezpečný a rychlý postup nejen pro „matematické borce“: Posuneme-li desetinou čárku o dvě místa doprava, dostaneme číselnou hodnotu v dm 2 : 0,076 m 2 = 7,6 dm 2

Plošný obsah Příklad 2. Zapiš 0,00376 m 2 vhodnějším způsobem.

Plošný obsah

Příklad 2.: pokračování Bezpečný a rychlý postup nejen pro „matematické borce“: Posuneme-li desetinou čárku o čtyři místa doprava, dostaneme číselnou hodnotu v cm 2 : 0,00376 m 2 = 37,6 cm 2

Plošný obsah Příklad 3. Zapiš 0, m 2 vhodnějším způsobem.

Plošný obsah Příklad 3. řešení: Zapiš 0, m 2 vhodnějším způsobem. Postup řešení: Můžeme sice použít předponu deci- nebo centi-: 0, m 2 = 0,002 3 dm 2 = 0,23cm 2, ale vhodnější bude užít předponu mili-: Řešení: 0, m 2 = 0,002 3 dm 2 = 0,23cm 2 = 23 mm 2

Plošný obsah Příklad 3.: pokračování Bezpečný a rychlý postup nejen pro „matematické borce“: Posuneme-li desetinou čárku o šest míst doprava, dostaneme číselnou hodnotu v mm 2 : 0, m 2 = 23 mm 2

Plošný obsah Předpona pro násobek plošného obsahu v m 2 se užívá pouze předpona kilo- a vedlejší jednotky ar a hektar: 1 a = 10 m ∙ 10 m = 100 m 2 1 ha =100 ∙ 1 a = 100 ∙ 100 m 2 = m 2 1 km 2 =1000 m ∙ 1 000m = m 2 1 km 2 =100 ha = a

Plošný obsah Příklad 4. Zapiš m 2 vhodnějším způsobem.

Plošný obsah Příklad 4. řešení: Zapiš m 2 vhodnějším způsobem. Postup řešení Opakovaným dělením číslem 100 dostáváme postupně hodnotu v arech, hektarech a kilometrech čtverečních: m 2 = a = 31,20 ha = 0,312 km 2

Plošný obsah Příklad 4.: pokračování Bezpečný a rychlý postup nejen pro „matematické borce“: Posuneme-li desetinou čárku: o 2 místa doleva, dostaneme číselnou hodnotu v arech o 4 místa doleva, dostaneme číselnou hodnotu v hektarech: o 6 míst doleva, dostaneme číselnou hodnotu v km m 2 = a m 2 = 31,20 ha m 2 = 0,312 km 2

Otázka Jak vhodně zapíšeme následující hodnoty? a) m 2 = b) m 2 = c)0,00253 m 2 = d)0, m 2 = e)0, m 2 =

Odpověď a) m 2 = ha = 23,7 km 2 b) m 2 = 725 a = 7,25 ha c)0,00253 m 2 = 0,253 dm 2 = 25,3 cm 2 d)0, m 2 = 0,91 cm 2 = 91 mm 2 e)0, m 2 = 3,31 cm 2

Zdroje a prameny 1.Vlastní