TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
Elektronická učebnice - I
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Krytosemenné rostliny
Rostliny VY_52_INOVACE_10 pro 5. ročník ZŠ
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Brázdová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Rostliny.
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
Rostliny - význam a jejich dělení.
Vypracoval : Antonín Mrkvica 7.B
VY_32_INOVACE_28_ Prvouka 3.ročník Rostliny 1.
ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
rostliny, které se rozmnožují výtrusy, jsou zelené, nekvetou
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Podříše: Vyšší rostliny
Kapradiny - Polypodiophyta
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
VY_32_INOVACE_09_PŘV_ROZDĚLENÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Rostliny.
Botanika =věda o rostlinách. Význam rostlin:  1.při FOTOSYNTÉZE vyrábí KYSLÍK a ORGANICKÉ LÁTKY( cukr, škrob, tuk, bílkoviny )  2.jsou to PRODUCENTI.
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
OPAKOVÁNÍ UČIVA 7. ROČNÍKU Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Rostliny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Flóra prvohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Mechorosty Vyšší rostliny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Semenné rostliny 1.Rostliny dělíme na výtrusné a semenné. Jaký je mezi nimi rozdíl? Píšu!!!!!!!!
ROSTLINY BOTANIKA = věda o rostlinách.
Vyšší rostliny (Cormobionta)
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
Třídění přírodnin.
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Semenné rostliny Pětilístek: list
Vyšší rostliny.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Třídění živých organismů
Rostliny Prvouka – 3. ročník
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Název Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.7.We.22_Mnohobunecne_organismy.
BOTANIKA.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Mechy a kapradiny. Mechy  na vlhkých místech bez vrstvy listí  mechové polštáře – tvořené jednotlivými rostlinami  chrání půdu před vysycháním  žije.
Škola:. Základní škola Kladruby
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Úvod do botaniky.
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Botanika.
SEMENNÉ ROSTLINY PŘÍRODOPIS 7.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

TŘÍDĚNÍ ROSTLIN

NIŽŠÍ ROSTLINY Rostliny se vyvíjely milióny let od nejjednodušších po složitější. Nejjednoduššími a tedy i nejstaršími jsou rostliny nižší. Nemluvíme ale o výšce rostlin, nýbrž o úrovni vývoje. Nižší rostliny nikdy nekvetou. (Nevytváří tedy ani semena). Patří mezi ně řasy a rostliny výtrusné.

ŘASY nemají kořeny, listy ani stonky nikdy nekvetou - patří sem např. žabí vlas (zelený povlak na rybnících a potocích)

ROSTLINY VÝTRUSNÉ mají kořeny, stonky i listy, ale také nikdy nekvetou rozmnožují se výtrusy patří sem mechy, kapradiny a přesličky VÝTRUSY

VYŠŠÍ ROSTLINY Mají kořen, stonek a listy. Kvetou a vytváří semena, kterými se rozmnožují. Říkáme jim též rostliny semenné. dělíme je na - nahosemenné - semeno není ukryto v plodu (např. jehličnany) - krytosemenné - semena jsou ukryta v plodu (např.růže šípková, jabloň)

Doplňte graf (použij nápovědu: Řasy, Vyšší, Mechy, Nižší, Krytosemenné, Kapradiny, Rostliny, Přesličky, Nahosemenné). Rostliny výtrusné

ŘEŠENÍ: ROSTLINY Nižší Vyšší Řasy Rostliny výtrusné Nahosemenné Mechy Krytosemenné Kapradiny Přesličky

Řekni, jestli se rostlina na obrázku rozmnožuje semeny nebo výtrusy. 1. 2. 3. 4. 5. 6.

Urči, zda je rostlina nahosemenná nebo krytosemenná. 1. 2. 3. 4. 5. 6.