Zpracování záznamů GPS dispečerských vozů DPO Vedoucí projektu : doc. Ing. Petr Rapant, CSc. Zpracovává : Radim Balon, G363 Vysoká škola báňská – Technická.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
poskytujeme služby v oblasti ochrany majetku a osob (EZS, EPS, CCTV …) od roku 2004 poskytujeme služby v oblasti logistiky a zabezpečení vozidel (systém.
Advertisements

Diagnostika pacientů s Parkinsonovou chorobou Jan Doležel Vedoucí práce: Ing. Miroslav Skrbek Ph.D.
EDA pro časové řady.
Statistika Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Analýza kontaminace půd těžkými kovy
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dopravní charakteristiky
VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ - TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA Hornicko-geologická fakulta, Institut geoinformatiky Stanovení možných dosahů závažné havárie s nebezpečnými.
MANET … přehled dostupných modulů …. MODULARITA: MANET je plně modulární což značí jeho otevřenost dalšímu rozvoji. V okamžiku vzniku nového modulu lze.
Autor: Jakub Dubrovský www:  Analýza procesu kontroly silnic  Získat data z GPS  Zobrazit data na mapě  Odesílat data do GPS  Vytvoření.
Současný stav a další rozvoj Petr Pavlinec Kraj Vysočina.
Potenciál zařízení Black Box pro posouzení dopravních nehod
Barbora Kušová Obor: Geoinformatika HGF, VŠB-TU Ostrava 2002/2003
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Technická zpráva z laboratorního měření
Geoinformační technologie Geografické informační systémy (GIS) Výukový materiál pro gymnázia a ostatní střední školy © Gymnázium, Praha 6, Nad Alejí 1952.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C19 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří 2013.
Informační systém cykloturistických stezek těšínska Bakalářská práce Zpracovatel: Pilchová Gražyna Vedoucí práce: Doc. Ing. Petr Rapant, CSc.
Porovnání tvorby DKM a KM-D pro katastrální území Antošovice
Informační podpora při krizovém řízení
Trasování lesních cest
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Vedoucí projektu: Doc. Ing. Petr Rapant CSc. G 562 Petr Svoboda
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Trasování lesních cest
Technologie sledují pohyb Telematická řešení nad vozovými parky
VŠB Technická univerzita Ostrava
Zpracování dopravních dat v prostředí prostorové databáze
Datová fúze satelitní navigace a kompasu
Analýza snímků VŠB – Technická univerzita Ostrava Katedra informatiky Doc. Ing. Lačezar Ličev, CSc.
Diplomová práce Valašské muzeum v přírodě - virtuálně vedoucí: doc. Ing. Petr Rapant CSc. kontakt: konzultant VMP : Jaroslav Polášek.
Informační systém domů a bytů Havířova Prezentace Bakalářské práce Řešitel:Igor IVAN Vedoucí projektu: doc. Dr. Ing. Jiří Horák.
Autor: Kateřina Konečná Vedoucí: Ing. Igor Ivan, Ph.D.
Vedoucí diplomové práce: Ing.Tomáš Peňáz Ph.D.
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Bc. Ivana Řezníková ČVUT Fakulta stavební Praha 6 Thákurova 7
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C18 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří 2013.
Jan Vávra Působení auxinu u Oscillatoria sp. pozorované in situ.
Tvorba mapy pro orientační běh s použitím GPS
WebCastle VŠB Vedoucí bakalářské práce:Ing. Jan Ružička Ph.D. Vypracoval:Martin Prager VŠB – TU Ostrava Institut Geoinformatiky Studijní skupina :G362.
Řešitel: Fialík Ondřej Vedoucí práce: Ing. Stankovič Jan Ph.D.
Nástroje pro prostorovou analýzu srážek v GIS
Navigace a mapování pomocí GPS
Navigace a mapování pomocí GPS vedoucí: Doc. Petr Rapant Jiří Hanslian.
Autor: Lukáš Kalousek Vedoucí projektu: Dr. Ing. Bronislava Horáková
Součástí této prezentace bude pravděpodobně diskuse, jejíž výsledkem budou akce. Pomocí aplikace PowerPoint lze navržené akce zaznamenávat v průběhu prezentace.
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Dostupnost objektů cestovního ruchu k síti cyklistických tras (na příkladu Olomouckého kraje v prostředí GeoMedií) Milan JINDÁČEK Vedoucí bakalářské práce:
Petr Junek Laboratoř DPZ, Katedra mapování a kartografie
Zpracovatel: Bc. Roman Pavlištík
Možnosti GIS při tvorbě trojrozměrných map zemětřesení Vedoucí práce: Doc.Ing.Petr Rapant CSc. Odborná konzultace: Ing. Aleš Poláček CSc. Zpracoval : Pavel.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
„ Rozšíření možností vizualizace geodat
Analýza dojížďky studentů na VŠB – TU Ostrava
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
GIS prostoru haldy a.s. NH Ostrava
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Navigační systémy Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
Elektropříslušenství Autoelektrikář – 3. ročník OB21-OP-EL-ELP-VAŠ-U Záznam o pohybu vozidla.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Základní informace o předmětu1. Přednášející: RNDr. Martin Hála, CSc. katedra matematiky, B105, Další informace a soubory ke stažení.
Lineární funkce v praxi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Dopravní charakteristiky
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
PREZENTACE MODULU MECHANIZACE
Trasování a sestavení programu zájezdu
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Posouzení a návrh svozových plánů odpadu
Transkript prezentace:

Zpracování záznamů GPS dispečerských vozů DPO Vedoucí projektu : doc. Ing. Petr Rapant, CSc. Zpracovává : Radim Balon, G363 Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava Institut geoinformatiky

Co bylo předmětem práce : Prostudovat strukturu dat poskytnutých DPO Navrhnout vhodnou metodiku postupu Statisticky zpracovat záznamy GPS Vykreslit mapy pohybu vozidel

Datové zdroje potřebné k vypracování : Záznamy GPS z dispečerských vozů – Poskytnul DPO a.s. Mapa Ostravy v měřítku 1 : –Poskytnul institut Geoinformatiky Silniční síť města Ostravy –Poskytnul institut Geoinformatiky

Metodika zpracování Získat potřebné datové zdroje Prostudovat strukturu získaných dat Určit vývojové a programové prostředky Data zpracovat po stránce grafické a statistické Vyhodnotit výsledky zpracování

Struktura dat poskytnutých DPO a.s. Data poskytnuta ve formátu typu paradox - *.px Formát je kompatibilní s MS Access i Excel Tato data však nebyla čitelná na žádném počítači mimo toho, ze kterého byla kopírována – tedy počítač na DPO a.s. Export dat do formátu *.mdb

Struktura dat (1/3) Data koncipována do trojice souboru s označením W,M a S Pro každý dispečerský vůz je zaznamenáno –Přehled všech jízd za určité časové období – soubor „W“ –Podrobný záznam každé jízdy – interval uložení polohy vozidla je 4 s – soubor „M“ –Smysl souboru S je nejasný

Struktura dat (2/3) : Záznamy o všech jízdách (soubor „W“ obsahují tyto atributy: –Počáteční a koncový čas každé jízdy –ID číslo a počáteční a koncové místo jízdy –Ujetou vzdálenost a to jak z tachometru tak i podle GPS –Průměrnou, maximální rychlost a dobu jízdy –Údaj o jaký typ jízdy se jedná

Struktura dat (3/3) : Záznamy o podrobném průběhu každé jízdy (soubor „M“ ) obsahují: –Čas uložení aktuální polohy vozidla –Souřadnice daného místa v němž se vozidlo nachází –Aktuální rychlost a ujetá vzdálenost od začátku jízdy (i z GPS) –ID jízdy a záznamu

Souřadnice bodů : Body uloženy pomocí přijímače GPS do souřadnicového systému WGS-84 Při exportu došlo k deformaci souřadnic Je prakticky nemožné trasy jízd zobrazit do mapy Ostravy

Grafická část : Lze zobrazit trasy pohybu vozidel Není však možné lokalizovat aktuální polohu vozidla Realizace této části práce se proto nezdařila

Statistické vyhodnocení záznamů: Určoval jsem průměrné rychlosti jízd Průměrné doby jednotlivých jízd Maximální rychlosti a průměry těchto maximálních rychlostí Určoval jsem jak často a kolikrát průměrně za jízdu řidič překročí povolenou rychlost Počítal v kolika jízdách z celkového počtu řidič alespoň jednou překročil povolenou rychlost Počítal jsem délku jednotlivých zastávek

Statistické vyhodnocení Určoval jsem v jakém denním časovém období je největší četnost jízd Jak se liší průměrné rychlosti v závislosti na denní době Podrobně jsem popisoval podezřelé jízdy –Mohu zde však pouze odhadovat zda se vozidlo nepohybovalo či bylo mimo dosah signálu GPS

Pokračování projektu Rád bych na tento projekt v pokračování studia navázal Bude třeba vyřešit především grafickou část projektu –Získat data se správnými souřadnicemi –Trasy vozů správně lokalizovat

Tímto Vám děkuji za pozornost Prezentaci zpracoval Radim Balon, G363