Působení ekologických faktorů. Světlo Intenzita světla – fotosyntéza a limitní faktor výskytu Délka působení – biologické rytmy Směr dopadu – orientace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejdůležitější abiotické faktory
Advertisements

VÝZNAM VODY PRO ROSTLINY
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Abiotické podmínky života
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Abiotické podmínky prostředí
Fyziologie mikroorganismů
Kyselý déšť.
Pedosféra VLASTNOSTI PŮD A ZNAKY PŮDNÍHO PROFILU
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Redoxní děje = oxidačně redukční
ABIOTICKÉ FAKTORY 3. LEKCE.
Výroba kyseliny dusičné
Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce.
Ekologické aspekty liniových staveb
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Vedení elektrického proudu v látkách
Salinita – iontové složení vody a
Abiotické faktory prostředí
Abiotické faktory prostředí
Působení ekologických faktorů
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Metabolismus bakterií
Homeostáza a termoregulace
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Krajina a životní prostředí
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Půdní typ Půdní typ je přírodní útvar, jehož vnitřní i vnější uspořádání je výsledkem působení půdotvorných činitelů na matečnou horninu.
Měď Cu.
Působení ekologických faktorů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
VODÍK.
Působení ekologických faktorů
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Abiotické faktory Výukový materiál EK
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
DiFy - P , Fyzika jako vyučovací předmět RVP a ŠVP Časová dotace pro fyziku na ZŠ Význam fyziky pro všeobecné vzdělání.
Vznik a vývoj atmosféry Země
Působení ekologických faktorů
Mikroorganismy v životním prostředí
Naše půda ZŠ Sokolovská 1 Svitavy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_334_Vlivy prostředí na zdraví člověka Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablonyVY_32_INOVACE CHE Název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Půda (pedologie) Půda tvoří nejsvrchnější vrstvu zemské kůry, je prostoupená vodou,vzduchem a organismy, vzniká v procesu pedogeneze pod vlivem vnějších.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 8.ROČNÍK.
Granici Olga Pařík Radim. Klimatické změny - změny v klimatické charakteristice jako je teplota, srážky, atmosférický tlak, nebo vítr.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – jezera, bažiny, rašeliniště, slatiniště – rybníky, přehradní nádrže – podpovrchovou.
Archimédův zákon pro plyny
Název prezentace (DUMu): Voda
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Název prezentace (DUMu): Půda
Úloha č. 5 - Koroze ocelových prvků – Zkouška solnou mlhou dle ČSN EN ISO 922 CJ007 – Trvanlivost stavebních materiálů Ing. Magdaléna Kociánová 2017.
Ochrana ovzduší IV (pp+ad-blue)
Vztah mezi atmosférou, vodou, horninovým prostředím a člověkem
3 Abiotické faktory prostředí světlo, teplota
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název prezentace (DUMu): Abiotické podmínky prostředí
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Působení ekologických faktorů
Působení ekologických faktorů
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Abiotický faktor světlo
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
VY_52_INOVACE_44_Pedosféra – učební text
Koroze.
Transkript prezentace:

Působení ekologických faktorů

Světlo Intenzita světla – fotosyntéza a limitní faktor výskytu Délka působení – biologické rytmy Směr dopadu – orientace a pohyby

Teplota Termobiologické typy organismů Teplota – limitní faktor výskytu Teplota – vliv na tělesné proporce Biogeografická pravidla Teplota – regulátor aktivity a klidových stavů Tepelné vlastnosti půdy Tepelné vlastnosti vody

Vlhkost Zdroje vláhy Vlhkost Půdní voda Tolerance organismů k vlhkosti

Atmosférický tlak Hydrostatický tlak Proudění vzduchu

Chemické faktory * Obsah plynů (O 2 / CO 2 ) Vzduch Voda Půda * Další plyny Oxid uhelnatý Metan Vyšší uhlovodíky Oxidy dusíku Oxid siřičitý Sirovodík Amoniak Halogenové sločeniny

Chemické faktory Reakce prostředí (pH) Salinita – obsah solí v půdě a ve vodě Obsah minerálních živin Obsah vápníku Těžké kovy: Hg, Pb, Cu, Cd, Zn, Mn