38.1 Zásobník – Geometrické tvary

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Elektronická učebnice - I
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
ROVINNÉ ÚTVARY OPAKOVÁNÍ Jana Kubíčková Anna Szymeczková Ročník: 4.
Elektronická učebnice - I
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Elektronická učebnice - I
Soustava souřadnic Oxy
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
20.1 Trojúhelníková nerovnost
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Vzdělávací obor: Matematika
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
40.1 Zásobník – Osová souměrnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
THALETOVA VĚTA.
Elektronická učebnice - I
Herní plán Obecné vlastnosti příčky
OBVOD TROJÚHELNÍKU.
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
Elektronická učebnice - I
POZNÁMKY ve formátu PDF
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
21.1 Útvary souměrné podle osy
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
Co mají společného tyto obrázky???
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Základní geometrické rovinné útvary 3 - úhly.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová BRAINSTORMING VŠECHNY OBRÁZKY BY SE DALY SHRNOUT DO JEDNOHO TÉMATU KONSTRUKCE.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_296_Rovinné útvary - pracovní listy.
K R U Ž N I C E Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
TÉMA: Obdélník a čtverec
Základní geometrické rovinné útvary 1
Konstrukce trojúhelníků (sus)
Matematika 2 Geometrické útvary.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Geometrické konstrukce v technickém kreslení Bogdan Nogol
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 01 Matematika a její aplikace.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
Geometrické tvary.
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Transkript prezentace:

38.1 Zásobník – Geometrické tvary Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.1 Zásobník – Geometrické tvary 1. Poznáš všechny geometrické tvary? 2. Spočítej, pojmenuj a zapiš, kolik kterých je. 3. Pokud jsi správně počítal, můžeš obrázek vybarvit. Autor: Mgr. Blanka Průšová

38.2 Zásobník – Geometrické tvary Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.2 Zásobník – Geometrické tvary 2. Spočítej a zapiš, kolik kterých je. 3. Vybarvi libovolné tři trojúhelníky, obdélníky a čtverce. 1. Řekni, jaké tvary vidíš v obrázku. 4. Vymysli a narýsuj podobný úkol pro spolužáky.

38.3 Zásobník – Čtvercová síť Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.3 Zásobník – Čtvercová síť 1. Ve čtvercové síti narýsuj osy a počátek označ P. Vyznač bod A [ 4, 2 ] Narýsuj polopřímku PA. Udej souřadnice alespoň jednoho dalšího bodu, který leží na dané polopřímce. 2. Ve čtvercové síti narýsuj osy a počátek označ P. Vyznač body [ 4, 3 ] , [ 2, 3 ] , [ 4, 5 ] , [ 2, 5 ] , [ 2, 0 ]. Vyznačené body spoj lomenou čarou. Poznáš, co představuje vzniklý obrázek? 3. Pracuj ve čtvercové síti. Vyznač počátek P a body A [ 2, 5 ] a B [ 5, 2 ] . Narýsuj úsečku AB. Uveď souřadnice krajních bodů úsečky CD, která je shodná s úsečkou AB. 4. Ve čtvercové síti narýsuj přímku p a r, která je s přímkou p kolmá. Narýsuj přímku m, která je rovnoběžná s přímkou p, a přímku l, která je rovnoběžná s přímkou r.

38.4 Zásobník – Čtvercová síť, trojúhelník a jeho obvod Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.4 Zásobník – Čtvercová síť, trojúhelník a jeho obvod 1. Pracuj ve čtvercové síti. Vyznač počátek P. Vyznač body A [ 2, 2 ] , B [ 6, 3 ] , C [ 4, 7 ]. Narýsuj trojúhelník ABC, vybarvi ho a vypočítej jeho obvod. 2. Pracuj ve čtvercové síti. Vyznač počátek P. Narýsuj rovnostranný trojúhelník K L M a zapiš souřadnice všech jeho vrcholů. Vypočítej obvod trojúhelníku KLM. 3. Pracuj ve čtvercové síti. Vyznač počátek P. Narýsuj rovnoramenný trojúhelník OPR a zapiš souřadnice všech jeho vrcholů. Vypočítej obvod trojúhelníku OPR . 4. Ve čtvercové síti vyznač libovolný trojúhelník PRS a zapiš souřadnice jeho vrcholů. Vyznač body A, B, C, které danému trojúhelníku náleží, a body K, L, M, které mu nenáleží. Zapiš souřadnice všech těchto bodů. Vypočítej obvod trojúhelníku PRS.

38.5 Zásobník – Čtvercová síť, obdélník, čtverec a jejich obvod Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.5 Zásobník – Čtvercová síť, obdélník, čtverec a jejich obvod 1. Pracuj ve čtvercové síti. Vyznač počátek P. Vyznač body A [ 2, 1 ], B [ 7, 1 ], C [ 7, 6 ] a D [ 2, 6 ]. Co můžeš říct o čtyřúhelníku ABCD? Vypočítej jeho obvod. 2. Ve čtvercové síti s počátkem P narýsuj obdélník KLMN. Zapiš souřadnice všech jeho vrcholů a délky všech jeho stran. Co můžeš říct o jeho stranách, jaký mají mezi sebou vztah? Vypočítej jeho obvod. 3. Ve čtvercové síti s počátkem P narýsuj libovolný čtverec ABCD a obdélník OPRS tak, aby čtverec byl „uvnitř“ obdélníku. a) Zapiš souřadnice všech jejich vrcholů a délky všech jejich stran. b) Vypočítej jejich obvod. c) Vyznač bod X, který náleží čtverci a zároveň obdélníku, zapiš jeho souřadnice. d) Vyznač bod Y, který nenáleží čtverci, ale zároveň náleží obdélníku, zapiš jeho souřadnice.

38.6 Zásobník – Kruh, kružnice Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.6 Zásobník – Kruh, kružnice 1.Vyznač bod S. Narýsuj kružnici k se středem S. Vyznač na kružnici k dva body A a B. Menší oblouk kružnice s krajními body A a B vyznačte modře, větší oblouk kružnice s krajními body A a B vyznačte zeleně. 2. Vyznač dva různé body K a L. Narýsuj kružnici k se středem K a shodnou kružnici l se středem L tak, aby se protínaly ve dvou bodech. Průsečíky kružnic k , l označte M a N. Narýsujte kružnice m a n se středy M a N tak, aby byly shodné s kružnicí k. Kterými body procházejí kružnice m a n? 3. Narýsuj dvě úsečky KL a EF. Vyznač bod O. Narýsuj kružnici k se středem O a poloměrem KL. Narýsuj kružnici l se středem O a poloměrem EF.

38.7 Zásobník – Kruh, kružnice Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.7 Zásobník – Kruh, kružnice 4. Narýsuj dvě shodné úsečky AB a CD. Vyznač bod M a narýsuj kružnici k se středem M a poloměrem AB. Vyznač bod O. Narýsuj kružnici l se středem O a poloměrem CD. Co můžeme říci o kruzích vyznačených kružnicemi k a l? 1. Vyznač bod S. Narýsuj kružnici k se středem S. Narýsuj dva různé průměry a poloměry kružnice k. Porovnej je. 2. Urči průměr kružnice, jejíž poloměr je: a) 8cm b) 6cm c) 10 cm 3. Urči poloměr kružnice, jejíž průměr je: a) 16 cm b) 6 cm c) 18 cm 5. Vyznač bod S. Narýsuj kružnici l se středem S. Vybarvi kruh vyznačený kružnicí l. Vyznač bod A, který náleží kruhu l, a bod B, který nenáleží kruhu l.

38.8 Zásobník – Kruh, kružnice Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.8 Zásobník – Kruh, kružnice 1. Vysvětli, jak můžeme použít provázek při rýsování kružnic. 2. Narýsuj úsečku CD o velikosti 60 mm. Narýsuj kružnici k se středem C tak, aby procházela bodem D. Řekni, jaký je její průměr a poloměr. 3. Narýsuj kružnici k se středem S. V kruhu určeném touto kružnicí vyznač bod K. Vyznač ještě bod L, který tomuto kruhu nenáleží. Narýsuj přímku KL. Průsečík přímky KL s kružnicí označ R.

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 38.9 Použité zdroje, citace 1. http://carolina.mff.cuni.cz/~jana/kombinatorika/img/ctvercovasit.gif ( slide 3) 2. Obrázky z databáze Klipart 3. REISCHIGOVÁ,M., Matematika na základní a obecné škole ve slovních úlohách, 1.vyd.Praha:Pansofia, 1996, ISBN 85804 – 74 – 3 4. DIVÍŠEK,J., BÁLINT L., JAROŠOVÁ, M., Sbírka úloh z matematiky pro 2. a 3. ročník základní školy, 3.vyd. Praha : Prometheus, 1995, ISBN 80 – 85849 – 53 – 4 5. http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/1273/pracovni-listy-na-geometrii.html/ (slide 1)

38.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 38.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 01 – 06/2013 Ročník 2. - 5. ročník Klíčová slova Geometrické tvary, čtvercová síť, obvod obdélníku a čtverce, kružnice, kruh Anotace Prezentace obsahující zásobník úloh k učivu geometrie.