číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Náboženství Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská výchova Ročník: 7. ročník Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Metodický list - anotace : Vytvořeno jako výukový materiál pro 7. ročník Seznámení s pojmy náboženství, bůh, význam a kořeny N Obrazový doprovod Úkoly a řešení (str )
Náboženství Soustava idejí vyjadřují vztah k bohu Každé N má své: představy o světě a místě člověka v něm. Vyžaduje určitou morálku. Výkon obřadů je vázán na posvátná místa (chrámy…) a časy (svátky). Pověřené osoby = kněží.
Bůh Nadpřirozená bytost Nesmrtelný Dokonalý Není podřízen žádným zákonům (je nadřazen osudu lidstva a vesmíru) Může konat zázraky Mezi dalšími bytostmi (andělé, duchové…) je nejvyšší
Kořeny N Nízká úroveň společenské výroby Ohraničenost lidského poznání Nedostatek znalostí o světě
Význam N Usměrňuje chování lidí Informuje, sděluje události Spojení lidí
Postavení bohů v N MONOTEISMUS (víra v 1 boha) POLYTEISMUS (víra ve více bohů – antické Řecko) ATEISMUS (popírání víry – komunismus)
Nejrozšířenější N
Úkoly: 1) Jak se nazývají církevní stavby v křesťanství? 2) Co je mešita? 3) K čemu slouží minaret? 4) Co je synagoga?
Řešení: 1) kostel, klášter, chrám, bazilika, rotunda 2) modlitebna v islámu 3) věž,ze které jsou věřící svoláváni k modlitbě v islámu 4) židovská modlitebna
Použité zdroje: Obsahuje: prezentaci v Power Pointu Prameny: obrazový materiál použit z Klipartu (součást volně dostupné galerie Microsoft Office dostupné na adrese mapa: Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Náboženství [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: 1bo%C5%BEenstv%C3%AD&oldid=