Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy financí hodina.
Advertisements

Úrok, úroková míra Přednáška č. 3.
Využití ICT technologií pro posílení ekonomické a finanční gramotnosti
1. cvičení úrokování.
Složené úrokování.
Finanční matematika.
2. cvičení úrokování. spoření.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
MS EXCEL Funkce PLATBA.
FIPV Jiří Nesveda K Zadání Dědic chce čerpat ze zděděné částky GBP na konci každého měsíce GBP 100. Za jak dlouho dědictví vyčerpá.
KSO/FIPV1-Příklad 9.2 Tomáš Pražský 1. Zadání: 14.června 1998 je otevřen účet vkladem $3100. Dále jsou realizovány pololetní vklady o velikosti $880 po.
Opakování finanční matematiky
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Časová hodnota peněz ..
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_08_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Spoření a pravidelné investice
Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_12_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
1. cvičení úrokování.
ÚROKOVÁNÍ. Rozlišujeme dva druhy úrokování Jednoduché úrokování  užití AP v praxi  použití výjimečné  např. cenné papíry, směnky Složené úrokování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_760.
KSO/FIPV1 Příklad 9.3 Jana Nezbedová K06362.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
KSO/FIPV1 Prezentace příkladu 8.2 Lenka Matoušková K06734.
Prezentace příkladu 6.3 FIPV1 Jana Marcelová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
KSO/FIPV1 Příklad 11.1 Michaela Petrovová K06367.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Důchody a renty (současná hodnota anuity)
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Vypracoval: Petr Majlát
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
Časová hodnota peněz Petr Málek.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_03 Název materiáluFinanční.
Finanční gramotnost: Platební karty. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 04 Platební karty 2 „Karetní business: body za platbu, slevy, balíčky, spoření, pojištění,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_14 Název materiáluSložené.
Důchody Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Výpočet úroků. Jednoduché úrokování ú = j * i * t ú = úrok j = jistina (kapitál, dlužná hodnota) i = p/100 t = čas – dny/360.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
Úroky - samostatná práce
Úroky Jsou cenou půjčených peněz Jistina je půjčená částka
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
POHYB PENĚZ 1-3% 7-15% 7-15% DANĚ BANKA POJIŠŤOVNA PRŮMYSL KLIENT
Úroky Jsou cenou půjčených peněz Jistina je půjčená částka
Transkript prezentace:

Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1 Nozarová Věra, K06196

Zadání příkladu: Pan XY se rozhodl, že bude následujících 8 let vždy na začátku každého roku ukládat v bance na účet částku 6531 Kč.  Kolik peněz bude mít pan XY na konci osmého roku na účtu ? Uvažujeme následující vývoj úrokových sazeb na účtu: 1 - 4 rok 4.33 % p.a.  5 - 8 rok 3.08 % p.a. 

Řešení: Máme dva důchody: První – částka 6531 úročená úrokem 4,33% po dobu 4 let Druhý – částka 6531 úročená úrokem 3,08% po dobu dalších 4 let POZOR! Je třeba si uvědomit, že od 5. do 8. roku budeme nadále úročit i důchod č.1, avšak novým úrokem 3,08%.

Pn = Rsn1/i1(1+i1) * (1+i2)4 + Rsn2/i2(1+i2) Řešení: Předlhůtný X polhůtný důchod? → jelikož je uvedeno, že platba probíhá vždy na začátku období, jedná se o důchod předlhůtný! úročení 2. důchodu od 5. do 8. roku Pn = Rsn1/i1(1+i1) * (1+i2)4 + Rsn2/i2(1+i2) úročení 1. důchodu od 5. do 8. roku úročení 1. důchodu od 1. do 4. roku

Řešení: Pn = Rsn1/i1(1+i1) * (1+i2)4 + Rsn2/i2(1+i2) R…pravidelná platba důchodu = 6531Kč i1…úroková sazba od 1. do 4. roku = 4,33% i2…úroková sazba od 5. do 8. roku = 3,08% n1...počet úrokovacích období v prvních 4 létech = 4 n2…počet úrokovacích období v dalších 4 létech = 4 Pn…budoucí hodnota důchodu = ???

Řešení: Pn = Rsn1/i1(1+i1) * (1+i2)4 + Rsn2/i2(1+i2) sn1/i1 = (1+i1)n1-1 = (1+0,0433)4-1 = 4,267380743 i1 0,0433 sn2/i2 = (1+i2)n2-1 = (1+0,0308)4-1 = 4,188623778 i2 0,0308

Řešení: Pn = Rsn1/i1(1+i1) * (1+i2)4 + Rsn2/i2(1+i2) + 6531* 4,188623778*(1+0,0308) Pn = 27870,26363 * 1,0433 * 1,129009612 + 27355,90180 * 1,0308 Pn = 32828,26447 + 28198,46358 Pn = 61026,72805 → částka, kterou bude mít pan XY na konci osmého roku na účtu

Příklad na procvičení: Paní Krátká se rozhodla, že bude následujících 10 let vždy na začátku každého roku ukládat v bance na účet částku 5450 Kč.  Kolik peněz bude mít paní Krátká na konci desátého roku na účtu ? Uvažujeme následující vývoj úrokových sazeb na účtu: 1 - 6 rok 3.19 % p.a.  7 - 10 rok 3.99 % p.a. 

Řešení: Pn = Rsn1/i1(1+i1) * (1+i2)4 + Rsn2/i2(1+i2) R…pravidelná platba důchodu = 5450 Kč i1…úroková sazba od 1. do 6. roku = 3,19% i2…úroková sazba od 6. do 10. roku = 3,99% n1...počet úrokovacích období v prvních 6 létech = 6 n2…počet úrokovacích období v dalších 4 létech = 4 Pn…budoucí hodnota důchodu = ???

Řešení: Pn = Rsn1/i1(1+i1) * (1+i2)4 + Rsn2/i2(1+i2) sn1/i1 = (1+i1)n1-1 = (1+0,0319)6-1 = 6,499345372 i1 0,0319 sn2/i2 = (1+i2)n2-1 = (1+0,0399)4-1 = 4,245831561 i2 0,0399

Řešení: Pn = Rsn1/i1(1+i1) * (1+i2)4 + Rsn2/i2(1+i2) + 5450*4,245831561*(1+0,0399) Pn = 35421,43228 * 1,0319 * 1,169408679 + 23139,78201 * 1,0399 Pn = 42743,49629 + 24063,05931 Pn = 66806,5556 → částka, kterou bude mít paní Krátká na konci desátého roku na účtu

Děkuji za pozornost!