FEL Komunikátor. Memory Leak program konsumuje operační paměť, kterou neumožňuje uvolnit o uvolnění paměti stará Garbage Collector ▫plně v režii Java.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(instance konkrétní třídy)
Advertisements

Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Proxy. Definice  zástupce nebo náhradník za dotyčný objekt  proxy i zastoupený objekt dědí od stejného interfacu  proxy kontroluje přístup k objektu.
OOP OOP (Object Oriented Programming)
Spojové struktury Spojová struktura ( linked structure ):
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
Strukturované datové typy
PJV151 Vnořené a vnitřní členy mohou být členy tříd a interfejsů. Je-li X obalem Y a Y je obalem Z, pak Z získá jméno X$Y$Z - kompilací vzniknou classy.
Singleton 1 1.
C++ Přednáška 3 Konstantní a statické členy tříd, ukazatel this, konstantní instance třídy Ing. Jiří Kulhánek , kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
Principy překladačů Běhová podpora Jakub Yaghob. Běhová podpora Statická podpora jazyka Překladač Interface na knihovny Hlavičkové soubory Dynamická podpora.
Čtvrté cvičení Objektové programování Objektový model v Javě
C++0x stručný náhled na nadcházející revizi standardu programovacího jazyka C++ (ISO/IEC 14882) Jan Ringoš.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
C# - datové typy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Třída jako zdroj funkcionality
Podpora vláken a jejich synchronizace v jazyce C# Jan Kučera Jan Mittner Petr Effenberger 4IT353 Klient/server aplikace v Javě.
Dynamická alokace, polymorfismus
Jedenácté cvičení Vlákna. Java cv112 Vlákna Operační systém Mutitasking – více úloh se v operačním programu vykonává „současně“ Java Multithreading -
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
C# - OOP (object oriented programming)
08/04/20151 Delegáty (1) Delegát (delegate) je datový typ, který definuje signaturu metody Delegáty bývají rovněž označovány jako typo- vě bezpečné ukazatele.
PRÁCE S VLÁKNY A APLIKAČNÍ DOMÉNY V.NET FRAMEWORK APLIKACÍCH Architektura technologie.NET Jan Martinovič, FEI - Katedra Informatiky.
Dependency injection Předávání závislostí Petr Kalivoda
Počítače a programování 1
Memento. Obnovení operačního systému ( Windows | Linux...) Všichni víme, co jsou transekce v databázi Memento – zálohování databáze.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Návrh a tvorba WWW Přednáška 5 Úvod do jazyka PHP.
ZADÁNÍ Sestavte program, který vypočítá obvod a obsah čtverce o straně a. Zajistěte, aby výpočet byl realizován pouze v případě, kdy strana a bude mít.
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
10. Dynamické proměnné Dynamická proměnná se nezavádí deklarací proměnných, ale vzniká za běhu programu provedením speciálního příkazu. Nemá přidělen žádný.
13/04/20151 Indexery (1) Členy třídy (struktury) umožňující třídě (struk- tuře) používat hranaté závorky a pracovat s ní podobně jako s polem (používat.
13/04/20151 Datový typ třída – class (1) Datový typ definovaný uživatelem Poskytuje mechanismus pro modelování entit, s nimiž manipulují aplikace Charakterizuje.
Principy OOP Objektově orientované programování vychá-zí ze třech základních principů (rysů): zapouzdření (encapsulation) dědičnost (inheritance) polymorfismus.
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
Návrh podle kontraktu - klasická metodika a moderní nástroje Tomáš Pitner Masarykova univerzita v Brně Fakulta informatiky
Pokročilé programování v C++ (část B)
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Kam se ubírá jazyk C#? Dr. Ing. Dalibor Kačmář Academic Developer Evangelist Developer & Platform Evangelist Group Microsoft Czech & Slovakia Anders Hejlsberg.
Počítače a programování 1
Proxy. Popis  Klient má přístup k nějakému objektu  Potřebujeme tento přístup ošetřit, aniž bychom přidělali klientovi práci Kontrola přístupu Vzdálený.
PROGRAMOVÁNÍ 3ITA,3ITB Jaroslav Burdys Hlavní zdroj:
Správa paměti Ing. Marek Běhálek katedra informatiky FEI VŠB-TUO A-1018 /
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Datové typy a operátory Základní programové.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
Překladače Operační paměť © Milan Keršláger
Proxy. Proxy poskytuje bariéru mezi klientem a reálnou implementací.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
PJV15 1 Vnořené ( nested ) a vnitřní ( inner ) členy Třídy či interfejsy mohou být členy tříd či interfejsů. Je-li X obalem Y a Y obalem Z, pak Z získá.
PB071 – Programování v jazyce C Jaro 2017
SOLID principy v OOP návrhu
Y36PJC Programování v jazyce C/C++
Úvod do C# - OOP Jaroslav BURDYS 4IT.
OOP OOP (Object Oriented Programming)
Y36PJC Programování v jazyce C/C++
Generické typy jsou třídy či interfejsy deklarující tzv. typové parametry jimiž: systematizují typovou kontrolu kompilátorem, vyjadřují jasněji smysl,
Návrhový vzor Flyweight
Programování v jazyce C++
private var hodnota:number
Přednášky z distribuovaných systémů
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Vázání dat Data Binding
Composite “Spojuj a panuj”.
Transkript prezentace:

FEL Komunikátor

Memory Leak program konsumuje operační paměť, kterou neumožňuje uvolnit o uvolnění paměti stará Garbage Collector ▫plně v režii Java Virtual Machine ▫odstraňuje neplatné objekty

Garbage Collector Základ paměťového modelu ▫zásobník (stack) ▫halda (heap) Vytvořený objekt je alokován v Heap ▫new Object(); - na haldě vznikne nový objekt Vytvořená proměnná je alokována na Stack ▫Object o; - na zásobníku vznikne prázdný záznam, na který odkazuje proměnná o

Garbage Collector II Object o = new Object(); ▫proměnná o, která odkazuje na záznam v zásobníku ▫voláním konstruktoru vznikne objekt na haldě ▫operátor = zajistí, že do záznamu na zásobníku se dostane paměťový odkaz na objekt alokovaný na haldě

Garbage Collector III Živý objekt ▫záznam ze zásobníku odkazuje na objekt ležící na haldě Mrtvý objekt ▫Na objekt ležící na haldě se nevstahuje žádný záznam ze zásobníku GC maže pouze mrtvé objekty

FEL Komunikátor Zaregistrovány malé paměťové úniky ▫Nesouvisí s kódem (proměnnými) ▫Rekurzivní volání ▫Tvorba vláken

Příklad Memory Leaku public class RodnaCisla{ private static Map cisla = new HashMap(); public String getRC(Integer id){ String rc = cisla.get(id); if(rc == null) { rc =...//získej číslo např. z DB cisla.put(id, rc); } return rc; } na zásobníku statická proměnná cisla – vznikne při zavedení třídy RodnaCisla ClassLoaderem každým požadavkem na vrácení rodného čísla – se tohle číslo mimo jiné uloží do mapy – vznikají živé objekty