DOBRO A ZLO – etické kategorie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Advertisements

Autor prezentace (upravit v předloze) funkce autora (upravit v předloze) NADPIS PREZENTACE (upravit v předloze) Vytváření a posilování protikorupčního.
3. Co jsou to hodnoty? významný termín používaný zvláště v etice 20. století axiologie – disciplína zkoumající hodnoty hlavní představitelé: Max Scheler,
ETIKA ODPOVĚDNOSTI Karolina Krajcová C4B.
DĚJINY a etika. Dějiny nejsou  prostým sledem událostí  řetězcem důsledků v sobě uzavřených kauzalit  objektivní daností  změnou.
Kateřina Kotlíková. - vztah upravený právními normami mezi subjekty práva tvořen z těchto prvků :  subjekty (účastníky)  obsah  předmět.
ZÁKLADNÍ ETICKÉ KATEGORIE II
Morální teologie – etika následování. víra – hermeneutický klíč Bůh je zakoušen nikoliv v jevech mimo nás, nýbrž v událostech, tj. v porozumění a interpretaci.
Elementární prosociálnost Etika viva. Význam prosociálnosti Zvyšuje vnímání lidských práv Rozvinutí iniciativy a kreativity Dodává životu smysl Zjednodušuje.
Etika v podnikání Business Ethics
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
SVOBODA ČLOVĚKA Mgr. Michal Oblouk.
KFI/NFILE 4 kredity Zkouška (písemná + ústní dozkoušení)
6. Je dobro dáno povinností?
Etika Mgr. Blanka Chocová.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Morálka a mravnost Mgr. Michal Oblouk.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Dav a jeho členění Barbora Vítová, C2A.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_41_PODZIM Téma: Výklad na téma PODZIM Číslo.
Pythagoras Michaela Hloušková, c4b
Filosofická antropologie Konrad Lorenz
Název materiálu: PRÁCE
Mravní výchova.
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
Principy etiky v medicíně ● Medicína – aplikace poznatků přírodních věd ve světě lidských vztahů ● Objektivita x Subjektivita ● Fakta x Hodnoty ● Vědění.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Etika v práci s lidmi.
Společenskovědní seminář Mgr. Milan Šimek
Etické teorie Střední odborná škola Otrokovice
Metaetika Shrnutí.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Epikurejská a stoická etika
Milana Reichlová.  1) předpoklady vzniku právního vztahu  2) právní skutečnosti  3) druhy právních skutečností  4) subjektivní právní skutečnosti.
Albert Camus Barbora Vaňková.
Křesťanská etika Lukáš Berczik.
Uvedení do etiky Zuzana Svobodová.
Kulhánková Adéla, C4A.  Ř ecké ethos = zvyk, oby č ej, charakter  Praktická filosofie – morální jevy  Deskriptivní etika – mravní jednání a hodnoty.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
IDEOLOGIE A STÁT I. IDEOLOGIEANTISEMITISMUSNACIONALISMUS.
Filosofická antropologie, K. Lorenz - 8 smrtelných hříchů
Kantova etika EVŽEN POUR, C4A. Kantova etika  1785 – Základy metafysiky mravů  Podmínky mravního života  Hypotetický imperativ – podmíněný z vnějšku.
Environmentální etika uvedení do problému. Před samotnou environmentální etikou Jak absolvovat kurz a získat potřebné kredity? Jak absolvovat kurz a získat.
D OBRO A ZLO Jakub Novák, C4A. D OBRO X Z LO Nekonečná rivalita protipólů Nikdy nepoznáme dobro bez zla Nekonečná bitva Nejvyšší a nejobecnější kategorie.
Profese a etika Regulace a samoregulace. Etika = oblast, ve které se uskutečňují individuální dobrovolné volby a rozhodnutí, a to jak v záležitostech.
Environmentální etika uvedení do problému. Před samotnou environmentální etikou Jak absolvovat kurz a získat potřebné kredity? Jak absolvovat kurz a získat.
Sokrates Kristýna Chvalová, C4A.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_15_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Tomáš Garrigue Masaryk Jiřina Sedláčková, C4A
Právo souhrn pravidel stanovených a vynutitelných státem organizuje a řídí lidské soužití.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 19. Etika, základní etické pojmy Název sady: Občanská nauka Ročník:
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Moderní etika Mgr. Marie Mikulcová.
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 5 Transcendentální idealismus a kriticismus.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M Moderní etika Mgr. Marie Mikulcová.
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
Hodnotové tradice – ctnosti EvP (P-4)
Základní filozofické otázky
Věda a etika.
Transkript prezentace:

DOBRO A ZLO – etické kategorie Michaela Hloušková, C4B 7.3.2015

OBSAH etika dobro zlo

ETIKA „ethos“ = mrav zkoumá morálku, morální jednání a jeho normy lidské jednání v situacích, kdy se můžeme rozhodovat prostřednictvím svobodné vůle dobro x zlo

DOBRO přináší člověku naplnění, rozvinutí má pro člověka význam, smysl v morální oblasti → soulad morálky a jednání dělení: subjektivní dobro – to, co těší objektivní dobro – to, co prospívá mravní dobro – to, co slouží ke cti

ZLO škodí, ubližuje není v souladu s morálkou 3 roviny: fyzické – válka, hladomor, nemoci, katastrofy metafyzické – zlo, jako nedostatek dobra morální – spáchané záměrně

ZDROJE http://www.imaturita.cz/maturitni-otazky/zaklady-spolecenskych-ved/eticke-kategorie,-zakladni-lidska-prava/301/ (7.3.2015) http://cs.wikipedia.org/wiki/Etika#Kant.C5.AFv_kategorick.C3.BD_imperativ (7.3.2015) http://cs.wikipedia.org/wiki/Sv%C4%9Bdom%C3%AD (7.3.2015) http://cs.wikipedia.org/wiki/Dobro