Filosofická antropologie, K. Lorenz - 8 smrtelných hříchů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ETIKA ODPOVĚDNOSTI Karolina Krajcová C4B.
Advertisements

Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Úvod do biologie člověka
Globální problémy ŽP a udržitelný rozvoj
Obecná biologie.
Σ Vznik sociologie. zakladatelem je Auguste Comte ( ) francouzský pozitivista řídí se třemi zásadami: POZNAT, PŘEDVÍDAT a JEDNAT Sociologie se.
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
Abraham Maslow (1908 – 1970). Abraham Maslow Americký psycholog, psychiatr a filozof Zakladatel humanistické psychologie.
Abraham Maslow Kristýna Chvalová, C4A.
John Stuart Mill (1806 – 1873).
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
SVOBODA ČLOVĚKA Mgr. Michal Oblouk.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Etika Mgr. Blanka Chocová.
LETNÍ ŠKOLA PRO KOMBINOVANOU FORMU OBORU SHV ZÁKLADNÍ INFORMACE O STUDIJNÍCH POVINNOSTECH SO 20. ZÁŘÍ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Biologické vědy, slavní biologové
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Neurofysiologické principy a etika v doktorském studiu komise pro vědu RVŠ zpracoval Jaroslav Pokorný Galenos.
Biologie 1.ročník.
Sebepoznání a sebereflexe
Barunka Smékalová Zuzana Žalmanová Klára Suchá
ETICKÉ PROBLÉMY FYZIKŮ Roman Král. O CO JDE Nastínění problému Situace 17. x 20. Století Manhattan Project Německý jaderný program Poválečný přístup k.
CHEMIE KOLEM NÁS.
Emoce: Jak víme, že zvířata mohou cítit?
Vtištění (Imprinting)
Filosofická antropologie Konrad Lorenz
Darwin a divoši Evoluční psychologie
Úvod do učiva občanské výchovy
Husserlova teorie přirozeného světa
Jan Patočka Lukáš Hoskovec, C4B únor 2014.
Základní škola Kaplice, Školní 226 Základní škola Kaplice, Školní 226 DUM VY_52_INOVACE_11BI70 Autor: Ludmila Baštářová Období vytvoření: Květen 2013 Ročník,
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_04 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Biologické vědy.
- zabývají se studiem živých soustav
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
OSOBNOSTI ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 283, zpracovala Marie Kupková.
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Filosofie úvod do problému....
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
Anthony Giddens * 1938.
Albert Camus Barbora Vaňková.
Jan Patočka Adam Neckář, C4A.
(emoční nebo emocionální kvocient)
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
 Tomáš Pešl C4B  Martin Heidegger  Život  Díla  Otázky  Zdroje.
Marek Zámečník C4A ŽIVOTNÍ SÍLA.   francouzský filozof  představitel filozofie života  z rodiny židovského hudebníka  studium matematiky.
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
OSN Organizace spojených národů Hynková, Ptáček, Baše, Ondra, Zámečník.
Michal Pek.  Označení lidí, organizací, akcí, praktik a myšlenek  Vlastní interpretace filosofie, vědy a náboženství  Prvky okultismu, mýtické a magické.
Filosofie Filosofie nehledá pravdu ani o světě samém, ani o člověku;
DOBRO A ZLO – etické kategorie
Číselné soustavy IV Jana Bobčíková.
Přednáška K čemu je právní filosofie
1 HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ Postup v rámci bakalářského studia oboru Dějin křesťanského umění na KTF UK: INTERDISCIPLINÁRNÍ CVIČENÍ HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ SEMINÁŘ.
Filosofická antropologie Tvrdíková Lucie C4B Gymnázium Jiřího Ortena Kutná Hora
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 6 Subjektivní, objektivní a absolutní idealismus.
Jan Patočka moderní čs. filosofie „Kde se však mění svět a dějiny ? V 'nitru', lépe než v životě jednotlivce.“ Jan Patočka.
Trnková Alžběta Jelínková Gabriela.  * , Minden – , New York  Židovský původ  Zajem se o botaniku, zoologii, geografii, astronomii.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zásady správné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rozdělení biologických věd
Filosofická antropologie
Úvod do psychologie II. přednáška
ETOLOGIE 8. ročník.
VĚDA A PRAXE RŮZNÁ POJETÍ PŘEDMĚT A METODY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Filosofická antropologie, K. Lorenz - 8 smrtelných hříchů Michaela Chlumská, C4A

Filosofická antropologie odvětví filosofie a antropologie celostní výklad člověka propojení filosofického náhledu na člověka s jeho vlastní zkušeností sociologie, teologie, historické vědy, paleontologie I. Kant základní 3 otázky Co mohu vědět? Jak mám jednat? V co mohu doufat? => Co je člověk?

Konrad Lorenz 1903 - 1989 zakladatel moderní etologie studium zoologie, psychologie, medicíny instinktivní chování u husy velké a kavky obecné Nobelova cena za fyziologii a medicínu uvažoval o místě člověka v přírodě

Osm smrtelných hříchů Kniha K. Lorenze varováním před jednáním současného člověka, které může znamenat ohrožení existence lidstva Hříchy: Přelidnění země Ničení životního prostředí Závod člověka se sebou samým Ztráta schopnosti prožívat city Genetický úpadek Rozchod s tradicí Rostoucí poddajnost lidstva k doktrinám Zbrojení atomovými zbraněmi

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Filosofick%C3%A1_antropologie http://cs.wikipedia.org/wiki/Konrad_Lorenz#Osm_smrteln.C3.BDch_ h.C5.99.C3.ADch.C5.AF