Jan Vermeer van Delft MgA. Lukáš Psík

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GOTICKÁ KULTURA.
Advertisements

REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
nizozemské malířství 17. století
Jan Jakub Hartmann Alegorie vody
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Nizozemští krajináři 17.století
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Itálie Francie Španělsko
Surrealismus, Čechy 20. století. Nejznámější představitelé Jindřich Štýrský Toyen – vl. Jménem Marie Černínová Václav Tikal a Václav Zykmund /Ra Mikuláš.
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Kubismus I. Polovina 20. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Bratři Čapkové.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
Vincent van Gogh ŽIVOT Nizozemský malíř a kreslíř Byl jednou z největších osobností světového výtvarného umění a je dnes pravděpodobně.
JAN VERMEER van DELFT Alena Štěpánková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
IMPRESIONISMUS.
Vojtěch Hynais.
Impresionisté figurativního malířství
Eduard Manet Název školy
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Zpracováno: Autor: Dobruše Fajkusová
Reálie - bankovky.
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
IMPRESIONISMUS.
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Rembrandt (Rembrandt Harmenszoon van Rijn )
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
GOTICKÁ ARCHITEKTURA MgA. Lukáš Psík wikimedia
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Jean François Millet a Barbizonská škola Vladimír Sobota.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Konstantin a Metoděj ve výtvarném umění a literatuře
Název školy: ZŠ Průhonice
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výtvarné umění starověkého Egypta
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

Jan Vermeer van Delft MgA. Lukáš Psík http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Johannes_Vermeer_(1632-1675)_-_The_Girl_With_The_Pearl_Earring_(1665).jpg

Jan Vermeer van Delft 31. 10. 1632 (Delf) – 15. 12. 1675 (Delf) významný nizozemský malíř v jeho obrazech najdeme spoustu tapisérií (údajně byl výrobcem hedvábí) v roce 1653 vstoupil do cechu sv. Lukáše v roce 1653 se oženil s Catharinou Bolnesovou (katolička), se kterou měl 11 dětí (katolíci) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Signatures_of_Johannes_Vermeer_and_Catharina_Bolnes.jpg?uselang=cs

Jan Vermeer van Delft malíř maloval dva obrazy ročně roku 1660 se rodina přestěhovala do menšího domu za francouzské invaze se příjmy rapidně zmenšily, měl finanční potíže z důvodu nemoci a obavy o budoucnost umírá roku 1675 zanechal po sobě vdovu, 11 dětí a dluhy

Jan Vermeer van Delft malíř prošel 3 obdobími v období prvním maloval velkoplošná plátna s náboženskou, mytologickou a žánrovou tématikou v období druhém se zaměřuje na scény z běžného života významnější obrazy, poklidnější témata s jednou až dvěma postavami postavy jsou pojaty jako zátiší v období třetím malba postrádá přirozenost jeho malby

Jan Vermeer van Delft znázorňuje měšťanský život užívá jasné zářivé barvy na obrazech jsou stopy po štětci světlo je odražené­ od okna používá nepatrné skvrny (tečky zvyšují světelný efekt) malíř nejčastěji používá bělobu, citrónovou žluť, chladnou modř perspektiva – kamera obscura

Jan Vermeer van Delft perspektiva – kamera obscura http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Camera_obscura_1.jpg

Jan Vermeer van Delft zachovalo se pouze 37 obrazů od 19. století je nebývalý zájem o umělcovo dílo z jeho tvorby vycházeli impresionisté a také S. Dalí Vermeerovy obrazy byly často padělány

Jan Vermeer van Delft – díla Kuplířky, 1656, Drážďany Čtenářka u otevřeného okna, 1657, Drážďany Voják a smějící se děvče, 1658, New York Děvečka se džbánem mléka, 1658-1660, Amsterdam Pohled na Delf, 1660 – 1661, Den Haag Čtenářka v modrém, 1662 – 1664, Amsterdam

Jan Vermeer van Delft – díla Mladá dáma s konvicí vody, 1664 – 1665, New York Děvče s perlovou náušnicí, 1665, Den Haag Psaní dopisu ve žlutém, 1665 – 1670, Washington D. C. Geograf, 1668 – 1669, Frankfurt am Main Krajkářka, 1669 – 1670, Paříž Malířství, 1666 – 1673, Vídeň

Kuplířky http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_van_Delft_002.jpg

Čtenářka u otevřeného okna http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_-_Girl_Reading_a_Letter_at_an_Open_Window.JPG

Voják a smějící se děvče http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_van_Delft_023.jpg

Děvečka se džbánem mléka http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_van_Delft_021.jpg

Pohled na Delf http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_van_Delft_001.jpg

Čtenářka v modrém cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vermeer,_Johannes_-_Woman_reading_a_letter_-_ca._1662-1663.jpg

Mladá dáma s konvicí vody http://cs. wikipedia

Děvče s perlovou náušnicí http://cs. wikipedia

Psaní dopisu ve žlutém http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vermeer_A_Lady_Writing.jpg

Geograf http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_-_The_Geographer.JPG

Krajkářka http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_van_Delft_016.jpg

Malířství http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_van_Delft_011.jpg

Otázky: Kde a kdy se malíř narodil? Ze kterého období pocházejí jeho nejznámější díla? Jaké barvy používal nejčastěji? Vyjmenuj jeho nejznámější díla.

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Johannes_Vermeer_(1632-1675)_-_The_Girl_With_The_Pearl_Earring_(1665).jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Signatures_of_Johannes_Vermeer_and_Catharina_Bolnes.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Camera_obscura_1.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_van_Delft_002.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_-_Girl_Reading_a_Letter_at_an_Open_Window.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_van_Delft_023.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_van_Delft_021.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_van_Delft_001.jpg cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vermeer,_Johannes_-_Woman_reading_a_letter_-_ca._1662-1663.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_van_Delft_019.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Johannes_Vermeer_%281632-1675%29_-_The_Girl_With_The_Pearl_Earring_%281665%29.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vermeer_A_Lady_Writing.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_-_The_Geographer.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_van_Delft_016.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vermeer_van_Delft_011.jpg Použitá literatura: PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění (pro výuku dějin na středních školách). Sokolov: O.K.-Soft, 2005