Renesanční literatura ve Francii a ve Španělsku Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/34.0861.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
32_04_34 Renesance - shrnutí Anotace Renesance - shrnutí
Advertisements

Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Počátky novodobého českého básnictví a novinářství Mgr
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
VY_32_INOVACE_ČJ.8.16_Miguel de Cervantes,prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
Další památky literatury doby husitské Mgr. Ludmila Růžičková
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Změny v poezii v 60. letech Mgr. Ludmila Růžičková.
50. léta v divadelní tvorbě. Anotace Předmět: český jazyk a literatura Ročník: IV. ročník SŠ Tematický celek: Poezie a divadlo po druhé světové válce.
Renesance a humanismus
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Italská renesanční literatura I Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou F. Gellnera…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Ohlas války a osvobození v české poezii Mgr. Ludmila.
Renesance z francouzštiny renaissance = znovuzrození
Název Miguel de Cervantes y Saavedra Předmět, ročník
JOSEF JUNGMANN Mgr. Ludmila Růžičková
Téma nejistoty a obav z budoucího vývoje Mgr. Ludmila Růžičková
František Halas a Bohuslav Reynek
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 18. května 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.1.9.
Underground Mgr. Ludmila Růžičková
Václav Kliment Klicpera Mgr. Ludmila Růžičková
Hrdinská epika a dvorská lyrika Mgr. Ludmila Růžičková
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou V. Hraběte…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Pavel Josef Šafařík Mgr. Ludmila Růžičková
Jan Kollár Mgr. Ludmila Růžičková
Literatura v období po bitvě u Lipan Mgr. Ludmila Růžičková
Předchůdci Husovi Mgr. Ludmila Růžičková
Italská renesanční literatura II Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Francouzská renesanční literatura
Národní obrození - úvod Mgr. Ludmila Růžičková
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Nové literární skupiny II. Mgr. Ludmila Růžičková.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Mgr. Ludmila Růžičková Divadlo po druhé světové válce.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Literatura doby pobělohorské Mgr. Ludmila Růžičková.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Josef Dobrovský Mgr. Ludmila Růžičková.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Předhusitské satiry Mgr. Ludmila Růžičková.
Soubor testů 3 Mgr. Ludmila Růžičková
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Zakázaní autoři Mgr. Ludmila Růžičková.
Obchodní společnosti I. Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Soubor testů 2 Mgr. Ludmila Růžičková
Giovanni Boccaccio díla: Dekameron – cyklus 100 novel, eroticky zaměřené, 10 dní, 10 mladých lidí (3 muži a 7 žen). Fiesolské nymfy Milostné vidiny.
Procvičování českého romantismu
Anglická renesanční literatura Mgr. Ludmila Růžičková
Nové literární skupiny I. Mgr. Ludmila Růžičková
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Soubor testů 1 Mgr. Ludmila Růžičková
Divadlo ve třetí etapě národního obrození Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Divadlo v době národního obrození Mgr. Ludmila Růžičková.
Renesance – Itálie, Francie, Španělsko
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
František Ladislav Čelakovský Mgr. Ludmila Růžičková
Španělská renesance.
Procvičování světového romantismu PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Anotace: Text je určen pro žáky 1. ročníku střední odborné školy a žákům nástavbového studia. Prezentace je určena k opakování literárního období renesance.
Balada. lyrickoepická báseň s ponurým dějem a tragickým koncem děj se točí kolem viny a následného trestu vystupují v ní nadpřirozené síly a bytosti.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení V. Hálka a jeho díla Ročník /
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ROMÁN Žánr velké epiky delší časový úsek Pozadí společenských událostí doby Druhy románu: společenský, dobrodružný, fantastický, sci-fi, milostný, psychologický,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_20_LITERATURA.
Významní představitelé renesanční literatury
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Renesance Mgr. Hana Šenková.
Literatura 2. poloviny 14. století Mgr. Ludmila Růžičková
Literatura v období renesance
RENESANCE A HUMANISMUS V EVROPSKÉ LITERATUŘE
Transkript prezentace:

Renesanční literatura ve Francii a ve Španělsku Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY

Anotace Předmět: český jazyk a literatura Ročník: I. ročník SŠ Tematický celek: Počátky české literatury do doby veleslavínské Klíčová slova: villonská balada, poslání, refrén, rytířský román Forma: výklad Datum vytvoření:

Francois Villon první moderní evropský básník tulák, lyrik, bohém neochotný smířit se se společností získal univerzitní vzdělání, ale celý život se pohyboval na okraji společnosti jeho tvorba se vyznačuje upřímností, spontánností, ale i sebekritikou a dokonalostí básnické formy

díla Malý testament Velký testament francouzská (villonská) balada – lyrická báseň, má pevně dané schéma 4 sloky 1. – 3. sloka mají 7 – 12 veršů 4. sloka, tzv. poslání - je o polovinu kratší všechny sloky jsou zakončeny refrénem /ukázky – str /

Ukázka Následující verše, z nichž vyvěrá upřímnost, krutá otevřenost i šibeniční humor, napsal Villon poté, co byl odsouzen k smrti oběšením Františku, už tě nepotěší, že Francouz jsi a ze vsi zdejší, teď na krk oprátku ti věší ať pozná hlava, oč je zadek těžší.

Miguel de Cervantes y Saavedra román Důmyslný rytíř don Ouijote de la Mancha Obr. č. 1

don Ouijote - zchudlý šlechtic - pod dojmem četby rytířských románů touží obnovit zašlou slávu rytířského stavu, tj. napravovat křivdy, prokazovat šlechetnost - typ snílka, fantasty schopného obětovat vše svým ideálům - na svém koni Rosinantě se vydává bojovat, aby získal srdce své vyvolené Dulciney Sancho Panza – je protikladem svého pána, bodrý venkovan se smyslem pro realitu

původní záměr autora: parodie na rytířské romány konečné vyznění: kritika společnosti, úsilí o nápravu světa /ukázka str. 88/ Obr. č. 2

Zdroje SOCHROVÁ, M. Čítanka I. k Literatuře v kostce pro SŠ. 1. vyd. Havlíčkův Brod: FRAGMENT, ISBN SOCHROVÁ, M. KOMPLETNÍ PŘEHLED české a světové LITERATURY. 1. vyd. Havlíčkův Brod: FRAGMENT, ISBN Obr. č. 1: Buen camino vers Compostelle!:  online  vid  Dostupné z: compostelle.com/2013_05_01_archive.htmlhttp:// compostelle.com/2013_05_01_archive.html Obr. č. 2: Buen camino vers Compostelle!:  online  vid  Dostupné z: compostelle.com/2013_05_01_archive.htmlhttp:// compostelle.com/2013_05_01_archive.html