Molière Anna Coufalová 19.5.2014 C1B.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
43.1 Baroko, klasicismus a osvícenství
Advertisements

Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:9.12.
KLASICISMUS.
CHARAKTERISTIKA VÝZNAMNÍ PŘEDSTAVITELÉ Mgr. Michal Oblouk
VY _32_INOVACE_05_04J.Neruda
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. et Mgr. Gabriel Juchelka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
Divadlo konce 19.století.
Portréty literárních osobností světové literatury
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
Klasicismus a romantismus
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou J. B. Molièra…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
DIGITÁLNÍ VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nikola Burdová, C1B Gymnázium Jiřího Ortena
BAJKA Obyčejně kratší próza (existují však i bajky veršované) obsahující hlubší význam. Bajky využívají tzv. alegorie - zvířata jednají jako lidé, mají.
Nikola Burdová, C1B Gymnázium Jiřího Ortena
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_03  Název materiálu: Drama  Tematická oblast: Estetika, 1. ročník  Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Klasicismus, osvícenství, preromantismus
Samuel Beckett - Čekání na Godotta
Eugène Ionesco Jiří Zinek V8A
VY_32_INOVACE_31-19 Česká próza po r Milan Kundera.
Victor Hugo ( ).
PRÓZA, EPIKA Mgr. Michal Oblouk. Próza Z latiny prosa oratio = řeč přímá, stále postupující Přirozená, běžná forma vyjádření psaná volně (ne ve verších)
Identifikátor materiálu: EU –
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
CHARATKTERISTIKA UMĚLECKÉHO TEXTU
Carlo Goldoni Anna Bartošová, C1B
Novela 1) Zařazení literárního žánru: Novela do literárního druhu a typu literatury 2) Definice novely 3) Autoři novel 4) Ukázka 5) Shrnutí.
Karel Hynek Mácha Anna Coufalová C2B.
Alexandr Sergejevič Puškin
Portréty literárních osobností světové literatury.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_ČJ. 7.17_Jagues Prevért, bajka, prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková.
Jiří Voskovec.
Ivan Andrejevič Krylov
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
ŘÍM – DOBA ARCHAICKÁ A POSTKLASICKÁ Mgr. Michal Oblouk
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_06.
2. V zajetí řádu klasicismu
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Mgr. Ludmila Růžičková Divadlo po druhé světové válce.
Klasicismus v literatuře PaedDr. Hana Vítová
Friedrich Dürrenmatt Katka Berková, V8A
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Předhusitské satiry Mgr. Ludmila Růžičková.
Téma: Lakomec - Molliére
William Shakespeare.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Opakování z literatury 8. r. 1. část
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Klasicismus - literatura made by M & H Bulín, J Korec, D Smolík, K Mourková, M Votíková KVINTA | 2008.
Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět
Klasicismus a osvícenství
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
TÉMA: NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
TÉMA: PROJEKT DIVADLO - MOLIÉRE AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Albert Camus Název : VY_32_inovace_13 Český jazyk a literatura –
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Klasicismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Jean Baptiste Poquelin Komédia
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Transkript prezentace:

Molière Anna Coufalová 19.5.2014 C1B

Přehled obecné informace život smrt díla Lakomec ukázka další tvorba shrnutí

Obecné informace herec, spisovatel, dramatik nejslavnější dramatik světového klasicismu nízké literární žánry satira, bajka, komedie, fraška kritika a zesměšňování společnosti časté spory s královským dvorem

Život 15. 1. 1622 Paříž Jean-Baptiste Poquelin právnický diplom v Orléansu Skvělé divadlo =>Molière vězení pro dlužníky kočovná divadla podpora královského bratra

Smrt 4. repríza hry Zdravý nemocný „Dnes se mi bude špatně hrát“. vysoká horečka, záchvaty kašle => scénář konec => zhroucení další záchvat, 17. února 1673, 22:00 večer zemřel

Díla satirické komedie veršované (Misantrop) prozaické (Lakomec) témata: nešvary francouzské společnosti zápletka nepříliš důmyslná důmyslný jazyk a humor postavy a fráze z jeho her přešly i do běžné řeči

Lakomec komedie 5 dějství chronologický způsob psaní próza ironie, nadsázka námět = Komedie o hrnci (Titus Maccius Plautus – římský dramatik) hl. (tragikomická) postava = Harpagon aktuální téma

Ukázka „Chyťte zloděje! Chyťte zloděje! Chyťte vraha! Stráž! Panebože na nebi! Je po mně! Zabili mě! Podřezali mě! Ukradli mi moje peníze! Kdo to mohl být? Kam se propad? Kde se skrývá? Kam se vrtnout, abych ho našel? Kam běžet? Kam neběžet? Není tamhle? Nebo tady? Kdo je to? Stůj! Vrať mi mé peníze, padouchu!“

Další nejvýznamnější tvorba „Komedie charakterů a mravů“ problémy společnosti Tartuffe kritika církve => zakázané, verš Misantrop pravda x lež, verš Zdravý nemocný poslední hra

Shrnutí herec, spisovatel, dramatik klasicismus nízké literární žánry prozaická i veršovaná díla kritika společnosti a církve ironie, nadsázka Lakomec, Zdravý nemocný

Děkuji za pozornost

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Moli%C3%A8re http://www.spisovatele.cz/moliere#cv http://www.ctesyrad.cz/nejctivejsi/lakomec http://ctenar.pise.cz/3-moli200-re-lakomec.html http://ld.johanesville.net/moliere