SLOVESA ČAS. SLOVESA ČAS ČAS SLOVES U sloves určujeme čas, podle toho, kdy se děj odehrává. Čas přítomný – děj se odehrává nyní. Milan čte. Čas budoucí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

NÁZEV: VY_32_INOVACE_494_Slovesný způsob
Shoda přísudku s podmětem 1
Popiš jedním slovem, co se na obrázcích děje.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
51.1 Slovesa Co dělají děti na obrázku?
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Větné celky Věta Souvětí. Větné celky Věta Souvětí.
Podstatná jména Rod podstatných jmen ROD podstatných jmen R od podstatných jmen určujeme pomocí ukazovacích zájmen v jednotném čísle. Ten – dům, strom,
Slovesa – způsob oznamovací
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_587_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Podstatná jména Pád podstatných jmen. Podstatná jména Pád podstatných jmen.
Shoda přísudku s podmětem 2
Slovesa (verba).
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Slovesa – osoba, číslo, čas
Výukový materi á l zpracov á n v r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Š ablona: III/2 Č. materi.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Čas minulý Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Koncovky sloves.
S LOVESA OSOBA ČÍSLO ČASUJEME SLOVESA 1. Já píšu 2. Typíšeš 3. Onpíše Sloveso být Číslo jednotné 1. Já jsem 2. Ty jsi 3. On je 1. Mypíšeme 2. Vy píšete.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM20 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Za předpokladu použití psacích potřeb
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
37.1 Slovesa Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
Co nejrychleji a nejpřesněji odpovídej na dané otázky.
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu mužského neživotného Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka.
53.1 Časování sloves - čas minulý
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_Čj8_slovesa-procvičování.
jazyk a jazyková komunikace český jazyk
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Slovesa“
PODSTATNÁ JMÉNA Eva Velanová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr. Simona Zalabáková Datum tvorby: Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Vyjádření příčiny a důsledku. Příčina (spojka PROTOŽE) Petr byl sám doma, protože jeho rodiče šli do divadla. Proč byl Petr sám doma? Protože jeho rodiče.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Podstatná jména Napiš, co vidíš na obrázku.
Slovesa mají různé tvary, kterými vyjadřují 3 časy. Čas minulý- vyjadřuje to,co se už stalo. Čas přítomný- vyjadřuje to, co právě teď děje. Čas budoucí.
Riskuj Riskuj! soutěž – slovní druhy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_14 _Slovesa II. část - časování
MOTIVACE Jakou knihu jste naposledy četli?
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
  Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor : Mgr. Jitka Kolářová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Popiš jedním slovem, co se na obrázcích děje.
SKUPINOVÁ PRÁCE – SLOVNÍ DRUHY
Opakujeme vedlejší věty 1
VY_32_INOVACE_Sib_I_14 Slovesa
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
Téma: Určování mluvnických kategorii u sloves
Šablona 32 VY_32_INOVACE_13_24_Slovesný vid
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 6_14
Metodický list: Slovní druhy 1. část
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_12_INOVACE_28_Podstatná jména 2
Transkript prezentace:

SLOVESA ČAS

ČAS SLOVES U sloves určujeme čas, podle toho, kdy se děj odehrává. Čas přítomný – děj se odehrává nyní. Milan čte. Čas budoucí – děj se bude teprve odehrávat. Milan bude číst. Čas minulý – děj se již odehrál. Milan četl.

Věty napiš ve všech časech. Eva maluje obraz. B: Eva bude malovat obraz. M: Eva malovala obraz. Vyhledej PJ, urči rod, číslo, pád. Auto jede po silnici. B: Auto pojede po silnici. M: Auto jelo po silnici.

Text napiš v minulém/budoucím/ čase. Děti jsou v kině. Sedí tiše a poslouchají. Film je o přírodě. Na plátně pochodují tučňáci. Mláďata se třesou zimou. Rodiče chytají ryby. Rybami mláďata krmí. Zima je krutá, nepřežijí všichni. Jak se jmenuje kniha nebo film s tučňáky?

Co víš o tučňácích? Vyhledej si informace a několik vět napiš. TUČŇÁCI

Zdroje: www: office.microsoft.com Texty: vlastní tvorba