Co umíme přečíst z tabulek přežívání? Kateřina Houdková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dráha, rychlost, čas.
Advertisements

Časové řady OA a VOŠ Příbram.
EDA pro časové řady.
Odhady parametrů základního souboru
Výpočet a interpretace ukazatelů asociace v epidemiologických studiích
Diskrétní rozdělení a jejich použití
t-rozdělení, jeho použití
Fakulty informatiky a statistiky
Jak správně interpretovat ukazatele způsobilosti a výkonnosti
Vybraná rozdělení spojité náhodné veličiny
Pojmy a interpretace.
Generování náhodných veličin (2) Spojitá rozdělení
ICA 2006 Tony Jeffery: Necessary Conditions for Internal Models with regard to Annuitant Mortality Thomas Møller, Mikkel Dahl: Valuation and Hedging of.
Nechť (, , P) je pravděpodobnostní prostor:
Kontingenční tabulky Závislost dvou kvalitativních proměnných.
Některá diskrétní a spojitá rozdělení náhodné veličiny.
Data s diskrétním rozdělením
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÍ A JEHO DETERMINANTY 06 Mgr. Pavlína Juráková ZDRAVOVĚDA
Standardizace přímá a nepřímá.
Sňatečnost a rozvodovost
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Matematické metody v ekonomice a řízení II 4. Metoda PERT
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Standardizace přímá a nepřímá Pracujeme s: Demographic Yearbook 2006
Analýza variance (ANOVA).
Ekonometrie „ … ekonometrie je kvantitativní ekonomická disciplína, která se zabývá především měřením v ekonomice na základě analýzy reálných statistických.
Ekonomické modelování Analýza podnikových procesů Statistická simulace je vhodný nástroj pro analýzu stochastických podnikových procesů (výrobní, obchodní,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Základy paleodemografické rekonstrukce
Základy matematické statistiky. Nechť je dána náhodná veličina X (“věk žadatele o hypotéku“) X je definována rozdělením pravděpodobností, s nimiž nastanou.
Praktikum elementární analýzy dat Třídění 2. a 3. stupně UK FHS Řízení a supervize (LS 2012) Jiří Šafr jiri.safr(zavináč)seznam.cz poslední aktualizace.
Úlohy zadané obrazem Náměty k „Orientaci“ v ústní maturitní zkoušce z matematiky.
Měření demografických jevů
Molekulová fyzika 3. přednáška „Statistický přístup jako jediná funkční strategie kinetické teorie“
Analýza variance (ANOVA). ANOVA slouží k porovnávání středních hodnot 2 a více náhodných proměnných. Tam, kde se používal dvouvýběrový t-test, je možno.
Inferenční statistika - úvod
Obyvatelstvo světa a jeho početní růst
Náhodná veličina. Nechť (, , P) je pravděpodobnostní prostor:
Co umíme přečíst z tabulek přežívání?
Aplikovaná statistika 2.
Časové řady Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní.
Demografie rostlin - populační biologie rostlin. Co je demografie ? Discipl í na studuj í c í změny velikosti populace v čase Snaha o porozuměn í těchto.
Kateřina Janovská.  Populace stárne  Rodí se málo dětí  Staří lidé žijí déle  Muži umírají dřív  „ Musím déle pracovat“  „Nebude na důchody“  „Bude.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Simulace podnikových procesů
Stručný přehled modelových rozložení I.
Induktivní statistika - úvod
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Induktivní statistika
Induktivní statistika
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Induktivní statistika
ÚMRTNOSTNÍ TABULKY součást systému tabulek života, které charakterizují řád populační reprodukce logický systém statistických ukazatelů, které charakterizují.
Základy zpracování geologických dat Rozdělení pravděpodobnosti
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
Rutinní zdravotnická statistika
Spojitá a kategoriální data Základní popisné statistiky
ORDINÁLNÍ VELIČINY Měření variability ordinálních proměnných
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Kapitola 3: Centrální tendence a variabilita
MS Excel – druhy grafů Nejčastější typy grafů: Ostatní typy grafů:
Úvod do induktivní statistiky
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Analýza kardinálních proměnných
Induktivní statistika
Výpočet a interpretace ukazatelů asociace v epidemiologických studiích
Transkript prezentace:

Co umíme přečíst z tabulek přežívání? Kateřina Houdková

Hypotetická kohorta 1000 jedinců člověčí vši konstruovaná podle Evanse a Smitha (1952):

čas – lépe číslo časového intervalu N – počet jedinců l x – věkově specifické přežívání, neboli procento přeživších do času x a také pravděpodobnost přežití do času x p x – pravděpodobnost přežití intervalu (x... x+1) q x – pravděpodobnost úmrtí v intervalu (x... x+1) d x – míra mortality v intervalu (x... x+1) časNlxlx pxpx qxqx dxdx 0n_0l_0 = n0/n0p_0 = n1/n0q_0 = 1-p0d_0 = l0-l1 1n_1l_1 = n1/n0p_1 = n2/n1q_1 = 1-p1d_1 = l1-l2

Jaké grafy můžeme sestrojit? 1)Typ přežívání tj. logaritmus l x proti času: 2) distribuci míry mortality v čase: (tady zrovna nic pěkného, ale mohly by z toho koukat známé funkce – normální, gama,...)

Představme si, že jsme na jedné kohortě „naměřili“ a spočetli výše uvedené pravděpodobnosti. Za předpokladu, že jsou tyto odhady obecně platné, můžeme odpovědět např. na tyto otázky: 1)S jakou pravděpodobností se jedinec dožije věku alespoň „Adult 1“? P(x = alespoň Ad 1) = p0 *p1 * p2 * p3 = l_4 2) S jakou pravděpodobností se jedinec dožije věku právě „Adult 1“, tj. umře v intervalu 4? P(x = 4) = p0 *p1* p2 * p3 * q4 = l_4 * q4

3) Kolik jedinců (průměrně) umře ve věku „Adult 1“? Mrtví4 = N0 * P(x = 4) = 1000 * l_4 * q4 4) Jaká je průměrná délka života jedince? E(x) =  k k * P(x = k) pro k = 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6 Tedy přestali jsme se na tabulku dívat jako na sumarizaci jednoho pokusu a použili jsme výsledky jako obecně platné pravděpodob- nosti jevů. Použijeme-li tyto výpočty jako odhady středních hodnot pro jinou kohortu, můžeme počítat varianci této kohorty vzhledem k před- chozím výsledkům.

Pro analýzu přežití