Petr Kotouš – „Informace – cenný zdroj“ Asociace poradenských informačních středisek (APIS), Národní 25, Praha 1 Pozn. tuto.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Markéta Kadlecová: Evropské sítě NNO Evropské sítě NNO Zapojení českých sítí do nich Markéta Kadlecová Síťování nejen genderových NNO 24. ledna 2008.
Advertisements

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Neziskové organizace a jejich financování
Fundraising PE 415.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
Společnost pro trvale udržitelný život – diskusní seminář Praha
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Program Czechinvestu pro II. fázi rozvoji klastru v rámci Operačního programu průmysl a podnikání MPO plánované období dotace pro klastr 3 -
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
ÚVOD Management a marketing
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Místní akční skupiny a vzdělávání Horní Ředice
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Jaký byl Březen měsíc internetu 2005? 20. dubna 2005 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Národní knihovna ČR Tel: ,
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
Neziskové organizace a jejich financování
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Znáte fondy a programy EU? - výsledky on-line ankety - Praha, 3. prosince 2007.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Komunikace se členskými organizacemi Kateřina Vondrášová pro
Podnikatelský z á měr Jiří Ullrich – Občerstvení U Mrože Jiří Ullrich, C 29.
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
MARKETINGOVÝ MIX.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Úkol na příští seminář: Pro vybranou NNO: Vybrat nejvhodnější fundraisingové metody Sestavit seznam vhodných zdrojů Specifikovat okruh dárců Zpracovat.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Vnější a vnitřní komunikace AutoSAP “ ve složení: Ing. Jahn Martin,
Fundraising. Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
PPSD Personální a poradenské družstvo Ing. Vojtěch Miler předseda družstva Hlavní principy sociálního podnikání obcí a MAS Informační seminář MAS Region.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Financování NO Systém veřejného financování - financování z veřejných rozpočtů Finance z neveřejných zdrojů (tuzemských i zahraničních) Nadace tuzemské.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Lidé, procesy, partnerství
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Petr Kotouš – „Informace – cenný zdroj“ Asociace poradenských informačních středisek (APIS), Národní 25, Praha 1 Pozn. tuto prezentaci lze nalézt na adrese

Dva druhy informací: 1)ty, které potřebujete ke své práci – lov, sběr, služby servisních středisek pro NNO 2)ty, které o své činnosti dáváte svému okolí – public relations

ad. 1) Co je APIS APIS sdružuje: EkoCentrum Brno Informační centrum neziskových organizací Občanské poradenské středisko INKANO (Písek) Piafa (Vyškov) Společnost pro Jizerské hory (Liberec) Vita (Ostrava)

Jak to funguje? Členské organizace APIS – regionální informační poradenská střediska Klienti: neziskové organizace, státní správa, školy, dobrovolníci… Standardy poskytování služeb Koordinační centrum APIS Služby pro členy APIS: společné projekty, vzdělávání, organizační služby

Public relations jsou: 1)založeny na faktu, že si lidé vytvářejí názory, 2)založeny na faktu, že toto vytváření názorů někdo nechce nechat náhodě a že ho chce cíleně ovlivňovat, 3)způsoby, jak upřít na něco pozornost nebo pozornost od něčeho odvést, 4)trochu vědou, částečně uměním a hodně selským rozumem, jak chápat a ovlivňovat názory druhých, 5)obecným termínem, který je vhodný pro zastřešení řady dílčích činností v oblasti firemní komunikace, 6)součástí managementu a strategického řízení firmy, 7)kreativní prací s pravdivými informacemi Vadim Petrov ad. 2) Public relations – „veřejné vztahy“

Komunikační mix: reklama…(„reklamare“ = znovu křičeti, vychvalovat), rozdíl reklama a PR – já sám říkám, že jsem dobrý x ostatní o mně říkají, že jsem dobrý…Olivero Toscani osobní prodej… osobní kontakt – sbírková akce přímý marketing…neosobní formy komunikace (časopisy, prospekty) + osobnější (telemarketing, Internet, direct mail) podpora prodeje… akce v místě prodeje…s nadsázkou to může být např. nátlaková akce sponzoring…týká se druhé, „ziskové“ strany – zakoupení možnosti spojení svého jména s ušlechtilou aktivitou…(součást „public affairs“ firem – firemní nadace, vlastní projekty - Avon) public relations…propojení všeho předchozího

Cíle PR neziskových organizací: Získat podporu veřejnosti pro své poslání Získat příznivé klima pro fundraisingové kampaně Rozšířit a udržet účast dobrovolníků (Čepelka O.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Omega, Liberec, 1997) Prostředky PR (pozn.: všechny je předjímá „corporate identity“) : Tištěné prostředky (plakát, leták, hromadný dopis, výroční zpráva atd.) Prostředky masové komunikace (tištěná média, elektronická média) Akce (happeningy, blokády) Tolik teorie, nyní jak je tomu v praxi…

„Občanský sektor v ČR. Kvalitativní výzkum public relations vybraných organizací.“ (rigorózní práce) říjen, listopad 2003 vzorek sedmi členských organizací APIS, vedoucí pracovníci (výkonní ředitelé) metoda: rozhovor nad strukturovaným dotazníkem (17 okruhů), nahrán na diktafon, doslovný přepis, interpretace jednotlivých okruhů, celková interpretace Teorie a hypotézy výzkumu : nebyly předem zformulovány – shrnovaly a interpretovaly se výpovědi respondentů podle jednotlivých okruhů…

Výsledky: čtyři občanská sdružení (Vita, EkoCentrum, Piafa, INKANO) a tři obecně prospěšné společnosti (ICN, OPS, SPJH) předmět činnosti: informační a poradenské služby pro NNO, někdy další činnost (ekologická, zdravotní) financování: mizivé zapojení firemních dárců. Problémem je nedostatek pracovníků, ochotných věnovat se firemnímu či individuálnímu fundraisingu a pociťovaná neuchopitelnost a nezajímavost servisních organizací v očích případných dárců. PR má na starosti hlavně ředitel, v menší míře vedoucí projektů plánování PR: není dlouhodobé, pokud je, pak velmi rámcové. Neexistují konkrétní operační plány, které by navazovaly na strategický plán. PR spíše ad hoc na základě projektů. cíl PR: být chápán jako nestranný zdroj informací. Nejčastěji uváděná cílová skupina komunikace: příjemci služeb. spolupráce s PR profesionály – není (s výjimkou ICN), nikdo po ní nijak zvláště netouží. Média: nadstandardní, osobní vztahy s novináři. Nejdůležitější médium – Čro, regionální tiskoviny. Různé typy mediálních výstupů. Oslovování novinářů, zájem novinářů o informace.

Corporate identity: množství historek o bolestných změnách názvu. Všichni používají název a logo (překvapivě…), nepříliš velká pozornost věnována jednotnému grafickému stylu či firemním barvám. Vnitřní PR: nejdůležitějším nástrojem motivace zaměstnanců je udržování dobrých vztahů na pracovišti. Prostředky PR: používají prakticky všechny uvedené. Nejdůležitější je Internet a výroční zpráva. Méně se používají akce. Celková spokojenost se svými PR. Není problém s novináři. Problémem je pociťovaná neschopnost propojit užitečnost výsledků činnosti organizace s požadavkem dárců na rychlý a efektní výsledek. Největší potíže PR neziskových organizací obecně: nedostatek marketingového myšlení, málo kapacity na PR, podcenění PR. Otázka: Proč jsou vaše PR taková, jaká jsou?“ Odpověď: „Naše PR jsou taková, jak nám dovoluje prostředí, ve kterém se pohybujeme.“ Nedostatek prostředků – zabraňuje tomu, aby se neziskové organizace pro samé PR aktivity přestaly věnovat své činnosti ( „ A možná u některých hrozí nebezpečí, že se všechny ty marketingové strategie, PR a fundraising a psaní projektů odtrhne od reality, od poslání a od klienta, a bude tu působit několik velkých neziskovek, které budou produkovat spoustu kvalitních výročních zpráv a nebudou blízko k tomu, co by měly dělat.)

Na závěr? Charakteristickým motiv PR zkoumaných organizací - uměřenost“ jejich PR. Tři výroky: 1)„Naše PR jsou taková, jaká nám dovoluje prostředí, v němž se pohybujeme.“ 2)„…slovo umění je nebezpečné používat, ale PR, jako všechno v životě, je umění. Já bych hrozně rád, abychom všichni zvládli všechny ty technické nezbytné věci, ale abychom nezapomínali, že to je trochu umění…. A pak když se do toho dostane ta správná šťáva, když to chytne nějaký šmrnc, tak je to pak zážitek, pak to není, že nám někdo dává nějaké granty a tak, ale že nás to také baví a že to, co jste léta potil, se také někde zhodnocuje a je to bezva. 3)„ PR není chápáno jako investice, přitom to investice je. “