Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HODINA ZAČÍNÁ M A T E M A T I K A.
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Elektronická učebnice - I
Několikrát méně, nácvik.
SLOVNÍ ÚLOHY Odčítání od 20.
Matematika a její aplikace
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zábavná matematika.
Odčítání v druhé desítce bez přechodu
VSTUPTE VY_32_INOVACE_41 Mgr. Jana Dvořáková SLOVNÍ ÚLOHY – SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ Datum vytvoření: Ročník: Vzdělávací oblast: Matematika a.
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
Matematika a její aplikace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_151_Násobíme,dělíme 7- slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková.
SČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Úkoly nejen pro Martínky.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_579_ČÍSLO_MILION Téma: OPAKOVÁNÍ ZÁPISU ČÍSLA.
Poradíš si ? Lenka má 18 pastelek. Jana má o 5 pastelek méně. Kolik pastelek má Jana? 1. Nakresli: Lenka…………………………………………… Jana …………………………………………… Vypočítej:
8 Vymysli a napiš příklady, aby jejich výsledek byl 8. Které číslo napíšeš do středu? 45 : 5 18 : 2 36 : 4 72 : 8 54 : 6 81 : 9.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_149_Obchod AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3.,
Co už umím Jana má 18 korálků. Eva má o 5 méně. Kolik korálků má Eva? 1. Nakresli: Jana…………………………………………… Eva …………………………………………… Vypočítej: ………………………………………………………
Matematika – 2.ročník ZŠ Zábavná matematika
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_562_PÍSEMNÉ_SČÍTÁNÍ Téma: OPAKOVÁNÍ – PÍSEMNÉ.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
Matematika – 2. ročník ZŠ „Slovní úlohy vážně i nevážně“
Logické úlohy z matematiky pro 2. ročník
Matematika nám jde L I O A E K V C =
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Přirozená čísla – slovní úlohy Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.
VY_32_INOVACE_Sib_II_11 Řešení slovních úloh 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál
VY_32_Inovace_ Numerace do 100 Matematika 2.ročník
Digitální učební materiál
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
Velká horolezecká soutěž
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_03
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2C_12
Materiál je připraven pro práci s interaktivní tabulí.
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLY 20, 30, 40, 50
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA BŘEZNO
Slovní úlohy Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sčítání a odčítání desítek do 100
Vypočítej tabulky a+b a b
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Transkript prezentace:

Hravá matematika

Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55, 45, 69, 88, 22, 67, 36, 11, 18, 41, 91,7 Kontrola: 2, 5, 15, 26, 31, 44, 56, 58, 85, 94, 99, 100 0, 8, 14, 17, 23, 41, 50, 55, 65, 69, 77, 89 7, 11, 18, 22, 36, 41, 45, 55, 67, 69, 88, 91

Seřaď čísla od největšího k nejmenšímu 12, 25, 99, 10, 36, 58, 49, 77, 3, 66, 71, 7 7, 15, 31, 4, 91, 48, 28, 37, 19, 88, 44, , 2, 30, 52, 64, 31, 21, 12, 33, 60, 41, 5 Kontrola: 99, 77, 71, 66, 58, 49, 36, 25, 12, 10, 7, 3 91, 88, 60, 48, 44, 37, 31, 28, 19, 15, 7, 4 100, 64, 60, 52, 41, 33, 31, 30, 21, 12, 5, 2

Počítej slovní úlohy zpaměti 1.Jan měl 15 kuliček. Od Zdeňka dostal dalších 10 kuliček. Kolik jich měl Jan potom? 2. Zbyněk dal Luďkovi 9 kuliček a 20 mu jich ještě zbylo. Kolik měl Zbyněk původně kuliček? 3. Dušan si koupil autíčko za 15 Kč. Kolik mu v obchodě vrátili, když platil dvacetikorunou? 4. Dárek pro maminku k svátku stojí 55 Kč. Simona má jen 10 Kč. Kolik korun jí chybí? 5. Rybář chytil 16 malých ryb a 10 velkých ryb. Kolik chytil rybář všech ryb dohromady?

Kontrola: 1. Jan měl potom 25 kuliček. 2. Původně měl Zbyněk 29 kuliček. 3. Dušanovi vrátili v obchodě 5 korun. 4. Simoně chybí na dárek 45 korun. 5. Rybář chytil dohromady 26 ryb.

S trojicí čísel sestav vždy 4 příklady ( 2 na sčítání, 2 na odčítání) …………………… …………………………… …………………………….. ……………………… …………………………… …………………………… ……………………………… ……………………………….

Kontrola: = = – 10 = – 15 = = = – 40 = – 30 = = = – 60 = – 30 = = = – 20 = – 80 = 20

Slovní úloha Milena dostala od maminky 40 korun, od babičky 35 korun. Potom v obchodě utratila 10 korun. Kolik korun jí zůstalo? zápis: od maminky…………. od babičky…………… utratila……………….. zůstalo odpověď: ………………………………………………………………………. příklad: ………………………..

Kontrola: zápis: od maminky …40 Kč……… od babičky…..35 Kč……… utratila……….10 Kč………. příklad: = 75 Kč = 65 Kč odpověď: Mileně zůstalo 65 Kč.

Procvičuj si: 30 + …. = …. = …. = …. = …. = …. = …. = …. = …. = …. = …. = …. = …. = = …. = …. = …. = …. = …. = …. = 30

Kontrola: = = = = = = = = = = – 40 = – 10 = – 10 = – 50 = – 20 = – 60 = – 40 = – 0 = – 70 = – 40 = 30

Slovní úloha vypočítej ji do školního sešitu Martina, Vendula a Renata sbíraly šípky. Martina nasbírala 50 šípků, Vendula nasbírala 30 šípků a Renata nasbírala 20 šípků. Kolik šípků mají děvčata dohromady? Kdo má nejvíce šípků a o kolik má více než ostatní? zápis: příklad: odpověď:

Kontrola slovní úlohy zápis: Martina 50 šípků Vendula 30 šípků Renata 20 šípků dohromady ? nejvíc ? o kolik ? příklad: = > > – 30 = – 20 = 30 odpověď: Děvčata mají dohromady 100 šípků. Nejvíce šípků má Martina. Má o 20 šípků více než Vendula a o 30 šípků více než Renata.

Vypočítej řetězy – 40 – = ? – 60 – = ? 100 – 50 – – 50 =? Kontrola: – 40 – = – 60 – = – 50 – – 50 = 0