Sociální podnikání jako způsob myšlení a tvořivosti požadované klíčové kompetence pro vedení sociálního podniku Ing. Vojtěch Miler PPSD Personální a poradenské sociální družstvo Brno, Kozí 4
Vyhodnocení výsledků dotazníkového šetření 4 Účel dotazníkového šetření 4 Cílové skupiny respondentů 4 Metodika šetření 7 skupin dotazů Hodnotící stupnice Rozdělení dle typu respondentů
Celkové vyhodnocení Průměrný počet bodů u jednotlivých témat
Jak důležité je pro Vás vzdělávání v základech sociálního podnikání? Rozbor odpovědí v rámci jednotlivých témat
Jak důležité je pro Vás vzdělávání v ekonomice a financích sociálního podnikání?
Jak důležité je pro Vás vzdělávání v sociálním marketingu a využití sociálního kapitálu?
Jak důležité je pro Vás vzdělávání v personální práci s osobami znevýhodněnými na trhu práce ?
Jak důležité je pro Vás vzdělávání v oblasti rozvoje osobnosti sociálního podnikatele?
Jak důležité je pro Vás vzdělávání v oblasti specifik řízení sociálního podniku?
Jak důležité je pro Vás vzdělávání v oblasti využití IT jako nástroje řízení a jako oboru služeb a obchodu v sociálním podnikání?
Porovnání segmentu služeb, výroby a obchodu s celkovým hodnocením OBLASTCELKEMSLUŽBYVÝROBA,OBCHOD POŘADÍ/BODY Vzdělávání v oblasti specifik soc. podniku 1/1.6582/1.5781/1.755 Vzdělávání v oblasti rozvoje osobnosti 2/1.7041/1.5172/1.783 Vzdělávání v sociálním marketingu 3/1.7254/1.6203/1.840 Vzdělávání v ekonomice a financích 4/1.7363/1.6074/1.864 Využití IT jako nástroje řízení 5/1.8585/1.7176/2.017 Vzdělávání v personální práci 6/2.0216/1.7335/1.992 Vzdělávání v základech sociálního podnikání 7/2.0697/1.9757/2.150
Nově navržená témata vzdělávání 4 Zásady komunikace s úřady 4 Základy standardů kvality v sociálních službách 4 Specifika financování sociálních služeb 4 Podpora zaměstnávání OZP Spojení teoretického vzdělávání a praxe
Závěrečná doporučení Závěry jsou potvrzením předpokladů 4 Je nutné zvážit, kdo bude vzděláván a pro jakou pozici v sociálním podniku 4 Poměrně závažná je tuzemská i zahraniční zkušenost, že osobnostní předpoklady a motivy stát se sociálním podnikatelem (lídrem, společníkem nebo členem…) jsou do jisté míry determinovány – nelze je „vychovat, vyškolit či vystudovat“ – počet takových lidí je omezen 4 Jinou podobu (nikoli obsah témat) zřejmě musejí mít programy zabývající se vstupním vzděláváním a jinou podobu programy dalšího nebo doplňkového vzdělávání - také z pohledu praxe 4 Doporučujeme použít jisté formy oponentury nebo obdobného průzkumu i v dílčích etapách řešení
DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Vojtěch Miler Předseda PPSD Personální a poradenské sociální družstvo Kozí Brno Tel: ,