Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školyInovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada č. X Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada X _ M, DUM 16 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Sčítání na číselné ose pro 1. ročník Autor: Mgr. Jaroslava Oplatková Stručná anotace: Prezentace určená ke sčítání na číselné ose s dopomocí obloučků, později bez dopomoci. Metodické zhodnocení: Pilotováno , 1. A, Mgr. Jaroslava Oplatková. Žáci pracovali na tabuli i na žákovských číselných osách (vyvození učiva), následovala práce v pracovních sešitech, byl připraven pracovní list.
Slide 3Učitel má na jednom křídle tabule připravené příklady na sčítání a podle každého příkladu ukazuje situaci na “louce“ a potom na spodní číselné ose. Můžeme znázornit obloučky. Motivace: Motýlek se chtěl napít sladkého nektaru. Nejprve přiletěl na 1. kytičku, trochu se napil a přeletěl o 2 kytičky dál. Ke kolikáté kytičce dolétl?..., Druhý motýlek … Slide 4Simulace sčítání na číselné ose: žabka skáče po kamenech. Můžeme znázornit obloučky. Motivace: Žabka chtěla navštívit svou kamarádku na druhé straně potoka. Nejprve skočila na 2. kámen, odrazila se a poskočila o 3 kameny dál. Na kolikátý kámen doskočila?... Druhá žabka … Slide 5Vyšší stupeň sčítání na číselné ose – žáci si ukazují oběma ukazováčky na číselné ose – jedná se o sčítání na ose bez dopomoci obloučků. Slide 6Slouží jako číselná osa a slepá číselná osa k jakémukoliv účelu. Slide 7Počítání na žákovských číselných osách, děti mají tento slide vytisknutý a doplňují výsledky – ukazují si na svých číselných osách. Slide 8Žáci si samostatně nebo ve dvojicích zkontrolují podle tabule. Na závěr po kliknutí se objeví jednička pro ty, kteří počítali správně. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková
=1 + 3 =1 + 2 = = =2 + 3 = =3 + 1 = =
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková
2 + 3 =2 + 2 = =1 + 2 = =3 + 2 = =1 + 3 = =3 + 1 = Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková
2 + 3 = = = = = = = = = = 4 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková
Motýl 01 [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Motýl 02 [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Kytička 01 [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Kytička 02 [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Kytička 03 [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Kytička 04 [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Kytička 05 [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Žába 01 [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Žába 02 [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Kámen [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Ukazovák [ cit ] Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Oplatková