1.1. Mediální prostředí a trh Mgr. Evžen Staněk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Projektové řízení Modul č.1.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
S námi máte informační předstih!
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Význam informací v podnikání
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
Mediální komunikace ČD
Komunikace a stimulování prodeje
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
WATCHDOG Cesta pro aktivní občany LOKÁLNÍ Tomáš Kramár.
9.Komunikace.
RPS/CSF Komunikační plán RPS 2006 Realizované projekty Období: 12 / 2005 – 6/ 2005.
Marketingová komunikace
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Alena Gajdůšková - senátorka Talent marketingových komunikací.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Nauka o podniku Seminář 9. Co je primární: nabídka nebo poptávka? Uveďte příklady. 2.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
Mediální projekty Mgr. Evžen Staněk 2.2. Typologie tištěných médií Veškerý tisk je u nás vydáván soukromými podniky - vydavateli, takže v tomto případě.
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Specializovaná elektronická média pro veřejnou správu Solón Deník veřejné správy.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
ANOPRESS IT PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Prezentace časopisu Vydavatel: ECONOMIA a.s. – leader na trhu ekonomických a odborných periodik v ČR.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Geopolitika a geostrategie Úvod do kurzu Definice pojmů apod.
České Budějovice, červen 2016
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
Marketingový plán podniku
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Strategie regionu, obce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

1.1. Mediální prostředí a trh Mgr. Evžen Staněk

2.2. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Smluvní vztahy s mediálními subjekty 1. Marketing médií - analýza trhu z dostupných dat – sledování konkurence (Media projekt) - průzkumy tržního segmentu média a názorů konzumentů médií - analýza výsledků prodeje inzerce a předplatného (remitenda – co zbude) -testování změn a připravovaných komunikačních kampaní -strategické plány médií - doplňování mezer na trhu (nové produkty, doplňky stávajících médií, dílčí obměny)

3.3. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH 2. Organizace a činnost úseku prodeje médií (obchodu) - prodej předplatného - volný a dodatkový prodej - plánování a rozpočet úseku prodeje - doručování tisku, placené přístupy na web - plánování, rozpočet a sledování výsledků v úseku prodeje 3. Prodej autorských práv a vstupů do elektronických archivů. 4. Pořádání vlastních akcí (mediální partnerství) 5. Product placement (TV shopping, spotřebitelské pořady)

4.4. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH 6. Merchandising (Soubor činností směřovaných zejména k posledním článkům prodejního řetězce s cílem zajistit, že správné zboží se nachází na správném místě, ve správný čas a za správnou cenu. Souhrn činností, jež jsou vykonávány v prostorách prodejen s cílem zlepšit všeobecnou vizualitu v místech vystavení produktů. Forma marketingové podpory produktů, jehož hlavní náplní je zajištění odpovídajícího stavu zásob, vystavení produktů v prodejně a zvýšení atraktivity prodejního místa. Merchandising zahrnuje např.: - umístění zboží v regále (facing výrobků, uspořádání dle trvanlivosti, atp.), - péče o místo prodeje (čistota, vyškolený personál, atp.), - podpora prodeje (akční stojany, atp.)

5.5. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH 1. Skladba novin, časopisů, audiovizuálních a audiovizuálních pořadů 2. Skladba elektronických médií. 3. Technické podmínky a normy pro přípravu a produkci médií. 4. Vydavatelský záměr a příprava projektu. 5. Vztahy médií a ovlivňování mediálních produktů 6. Etika žurnalistiky, etický kodex. 7. Mediálni a politický lobbying. 8. Technické normy a technické podmínky přípravy médií.

6.6. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH 1.Merchandising. 2.Product placement. 3.Analýza trhu. 4.Průzkum trhu. 5.Strategický plán. 6.Mezera na trhu. 7.Plánování a rozpočet. 8.Volný a dodatkový prodej. 9. Rozpočty. 10. Autorská práva Pojmy

7.7. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Co dnes charakterizuje úspěšnou komunikaci Všichni musí komunikovat Rychlost a přesnost Nápaditost Specializace

8.8. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Nové trendy v MR Více individuálního publikování (blogy) Více hluku (významně se zvyšuje množství informací, kterými jsou lidé denně bombardováni včetně reklamy) Významně více mediálních výstupů – jak média, tak firmy (ČEZ) Významně širší přímá komunikace (jeden k jednomu, jeden ke komunitě, komunita navzájem) MR se stává více počitatelné (nové metody)

9.9. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Dnešní situace na mediálním trhu –Koncentrace –Zahraniční kapitál –Ústup od angažovanosti (ale… - Respekt, HaNo) –Převaha bulváru boj o většinového čtenáře (MfD, TV) akcentace zisku

10. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Titulní fotografie

11. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Bulvár nebo seriózní médium?

12. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Vliv médií 1. dlouhodobý v případě tvoření názoru 2. krátkodobé vzepětí zájmu

13. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Stávající informační „krize“ zahlcení informacemi – devalvace pokles zájmu o tištěná média roztříštění vlivu – nutnost přesného zacílení

14. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Komunikace s médii 1 Komunikovat – ANO nebo NE? - základní stanovení PR strategie - dodržování pravidel Otevřenost Pravdivost Zájem Osobní přístup

15. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Komunikace s médii 2 - aktivita a pasivita ve vztahu k médiím - dlouhodobé budování vztahů k médiím –Znalost prostředí a postupů –Dlouhodobé kontakty –Rozhled v oboru –Vyhledání klíčových kontaktů

16. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH NÁROKOVÉ SKUPINY Čtenáři Politická reprezentace Nátlakové skupiny Vedení redakce a média Zadavatelé reklamy

17. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Základní chyby aneb proč nikdy neodmítat komunikaci Vymáhání objektivity Odmítání komunikace Neexistují špatné otázky, jsou jen špatné odpovědi No comment

18. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Novináři –Práce ve stresu –Odklon od odborných znalostí (vzdělání)

19. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH STRUKTURA STANDARDNÍ REDAKCE Vydavatel Šéfredaktor Editoři Vedoucí redakce (oddělení) Klasické rubriky Vedoucí redakce (oddělení) Další rubriky Externisté Redaktoři Věda Média Školství Cestování Auto – moto Ostatní Domácí zpravodajství Zahraniční zpravodajství Ekonomika Kultura Sport Regionální přílohy/mutace

20. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH SYSTÉM NABÍRÁNÍ A ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ Získání informací Vlastní investigaceVnější zdroj Redakční poradaEditor Novinář DistribuceTisk Zlom Doplnění materiálu Oslovení respondentů Nabídka materiálu Zpracování materiálu do dohodnuté podoby

21. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Přímá komunikace 1 Jednejme jako rovný s rovným Nehodnoťme kvalitu dotazů Buďme asertivní, ne agresivní Buďme srozumitelní Neuvažujme v celku a kontextu celkového rozhovoru Nevyhrožujme

22. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Přímá komunikace 2 Novinářské triky (neříká se celá pravda) Rozhovor po telefonu „Zpravodajská kamera“ a skrytá kamera Rozhovor před kamerou Elektronická komunikace Rozhovor ve studiu

23. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Nástroje komunikace Tiskové zprávy – více v jiném bloku Tiskové konference - pozvánky - volba místa a programu - řízení tiskové konference - dotazy novinářů - Follow-up (Fatra x Karel Gott)

24. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Tisková konference Komunikační téma je naše Úvodní slovo je úderné Časový rozsah je omezený Dotazy jsou všetečné Tréma z publika není problém Pohoštění je prostor pro nás

25. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Příklady práce s médii Dobrá práce –Zdeněk Schwarz –ČSSD –Redbull: cílené extrémní akce –Student Agency –V. Klaus a M. Zeman –Pražský magistrát a P. Bém –Aneta Langerová –IPB a její krach

26. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Příklady práce s médii Dobrá práce –Zdeněk Schwarz –ČSSD –Redbull: cílené extrémní akce –Student Agency –V. Klaus a M. Zeman –Pražský magistrát a P. Bém –Aneta Langerová –IPB a její krach

27. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Příklady práce s médii Špatná práce –Sazka –Vláda o radaru a reformě –S. Gross a M. Topolánek –M. Dalík –Spolana –České dráhy –Lídl –Senát

28. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Příklady práce s médii Práce na hranici etiky –ČEZ –Policie ČR a její kauzy –Obecně vojenská propaganda –S. Gross a M. Topolánek –M. Dalík –Spolana –České dráhy –Lídl –Senát