Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Referát č. 19 Počítačová grafika Lucie Březíková 4.C.
Advertisements

Základy fotografování kompozice snímku
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně Zdeněk Töpfer
VY_32_INOVACE_FOTF10660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
VY_32_INOVACE_FOTF11560ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
VY_32_INOVACE_FOTF11460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Barva Jak vybrat barvy.
F IREMNÍ GRAFIKA ( ŠKOLA FOCENÍ ) Tomáš Mucha. Z ÁKLAD ÚSPĚCHU – „ HEZKÁ “ FOTOGRAFIE Pravidlo třetin Zlatý řez Perspektiva - prostor Linie a diagonály.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
VY_32_INOVACE_In 6.,7.19 PowerPoint - Vkládání grafických objektů Anotace: Žák se seznámí se zásadami vkládání grafických objektů jako fotek, klipartů.
Úprava digitálních fotografií Terezie Svobodová. => cesta mezi fotoaparátem a tiskem…
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Editace - globální úpravy - tonalita obrazu
VY_32_INOVACE_FOTF11660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně
Míchání barev Máme pět základních barev: Bílou Červenou Modrou Žlutou
VY_32_INOVACE_FOTF10860ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
VY_32_INOVACE_FOTF11360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Videokamera 05 Jak natáčet ?.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Hlavní zásady kompozice – řešení části
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_FOTF11160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF12060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Klasifikace lineární perspektivy
PERSPEKTIVA.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
PERSPEKTIVA Lineární Křivočará Žabí, ptačí
Grafický editor GIMP (4) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  režimy krytí vrstev Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Funkční gramotnost III. -obrázky a fotografie J. Poddaná.
JAK NA MALOVÁNÍ ZÁTIŠÍ V PC
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Ostatní fotografické potřeby 3. ročník Zbožíznalství.
Implementace moderní "technické" počítačové grafiky do ŠVP s důrazem na tvorbu zpracovaných výstupů, zpracování návrhů dodatků do ŠVP v TV.
Základy úpravy digitální fotografie Úprava vyvážení bílé.
Grafické programy - opakování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Grafický editor GIMP (10)
Pracovní prostředí, pracovní místo
Inf Barevné ladění dokumentů
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Geometrický formát fotografie
Inf Formáty grafických souborů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Základní kroky při úpravě fotografií v Camera RAW
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Barva VY_32_INOVACE_45_900 Projekt.
Transkript prezentace:

Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu

1. Co je to kompozice : Sjednocuje dílo do určité formy, souhrn pravidel a doporučení pro uspořádaní prvků ve fotografii. 2. Čemu se musíme vyvarovat: Rušivých a zmatených prvků. 3. Jméno malíře a název obrazu z let – poměr zlatého řezu: Leonardo da Vinci – Mona Lisa

4. Co je to tonální kompozice: Zabývá se světlem a stínem a ovlivňuje kontrast a jas. 5. Rozdíl mezi symetrií a rytmem: Symetrie je rozmístění prvků kolem středu nebo osy a rytmus je opakování stejných prvků nebo tvarů. 6. Jak dělíme prvky na: V obraze plní prvek svou roli, význam a úlohu, dělíme ho na dominantu – hlavní prvek, a vedlejší.

7. Popište barevný kontrast: Dominanta jinou barvou než vedlejší prvky – pozadí. Při stejné barvě neupoutá diváka. 8.Jaké rozdělujeme barvy a napište příklady: Na teplé, studené a neutrální: Teplé – žlutá, červená Studené – modrá, fialová Neutrální – bílá, černá, šedá 9. Rozdíl mezi sytou a pastelovou barvou: Syté jsou neředěné a pastelové ředěné

10. Co jsou barvy doplňkové: Je barva kontrastní, dvě barvy, které jsou na protilehlých stranách barevného kola. (žlutá, azurová, purpurová) 11. Jak vznikne Sabatierův efekt: Proces, který vznikne při osvitu během vyvolávání. 12. Jak ovlivníme linie: Osvětlením – tvrdým, které zdůrazňuje linie a měkkým, které harmonizuje.

13. Co je to zlatý řez: hlavní motiv nemá rozdělit obraz na dvě poloviny - plocha by měla zabírat např. 32% oblohy a 68% moře (krajina) 14. Nákres třetinového dělení:

15. Jak se díváme na fotografii a proč: Na fotografii se díváme z leva doprava, čteme tak knihy, časopisy. 16. Popište detail: pouze část obličeje (ruka, oděv….) mírnější odstup 17. Co je to rakurs: Míra podhledu a nadhledu.

18. Která fotka je nadhled a která podhled: Nadhled – 2. Podhled – 1.

19. Jaké u fotoaparátu můžeme mít ostření: Ruční - manuální ostření. Jednorázové ostření. Průběžné ostření. 20. Rozdíl mezi pohybovým a obrazovým ostřením: Pohybová neostrost je způsobená otřesem fotoaparátu nebo pohybem objektu. Obrazová neostrost je způsobená špatným zaostřením.

21. Co je to panning: Neboli sledování obrazu Je zachycení rychlého pohybu, jde o to sledovat pohybující se objekt v hledáčku. 22.Jak dosáhneme neostrosti: Použití speciálních změkčujících objektivů, předsádek, průhledných předmětů např. folie, plast, vazelína, sádlo před objektivem. Zvláštním pohybovým efektem, zoomováním během expozice.

23. Co je to v perspektivě zákryt: Bližší objekt zakrývá vzdálenější objekt. 24. Rozdíl mezi průčelní a nárožní perspektivou: Nárožní – úběžník se setkává ve dvou bodech Průčelní – úběžník je jen v jednom bodě. 25. Proč děláme výřez: Odstranit ze záběru všechny rušivé prvky, předměty.

26. Jak provádíme výřez: Softwarem pro úpravu snímku. Zvětšovacím přístrojem – maskovacími rámy. 27. Čtvercový formát výřezu: působí harmonicky a klidně, může se využívat na snímky krajin, zvířat, detailů. 28.Popiš uzavřený prostor: Fotka je na jedné straně uzavřená – strom, budova, nebo tonalita je snímku na jedné straně světlejší - tmavší.

29. Co je pasparta: Je materiál, karton, do jehož výřezu se vkládá obraz, kresba nebo fotografie. Spolu s fotografií se pak obvykle vloží do rámu a zasklí se. 30. Kde prezentujeme fotografie: Album, digitální rámeček, webové stránky Knihy, časopisy……