Rozevírací menu Střední odborná škola Otrokovice www.zlinskedumy.cz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel Kovář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Účtování materiálových zásob, způsob A
Advertisements

Základní výpočty mzdy Střední odborná škola Otrokovice
Oceňování zásob Střední odborná škola Otrokovice
Náklady – členění Střední odborná škola Otrokovice
Propojení dat mezi MS-Word a MS-Excel
Výnosy – členění Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Klimánková.
Faktury a jejich zpracování Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Finanční matematika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva.
Vlastnosti posloupností
Word – Hypertextový odkaz
Excel – základní početní operace
Exponenciální rovnice řešené pomocí logaritmů
MS-Excel – relativní a absolutní odkaz
Servisní prohlídky – druhy, úkony
Obchodní dopisy Střední odborná škola Otrokovice
Ukončení pracovního poměru Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka.
Pokladní doklady Střední odborná škola Otrokovice
Rozvaha – sestavení Střední odborná škola Otrokovice
Posloupnosti – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Cibulková.
Dvojitá okna deštěná Střední odborná škola Otrokovice
Obložkové zárubně Střední odborná škola Otrokovice
DHM – degresivní odpisy
Střední odborná škola Otrokovice
Účelové stravování Střední odborná škola Otrokovice
Jednotrubkový rozvod Střední odborná škola Otrokovice
Spojka třecí kotoučová – diagnostika
Word – hromadná korespondence Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr.
Účtování materiálových zásob, způsob B
Rozvaha – princip Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
Účtování nákladů – příklady souvztažností
Vaření – rozdělení, způsoby
MS-Office 2010 – grafické možnosti kancelářského balíku Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
MS-Excel – financování školního výletu
Posloupnosti – základní pojmy Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Ukázka počítačové grafiky – zpracování digitální fotografie Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Word – tabulka a výpočet
Úkoly personalistiky Střední odborná škola Otrokovice
Pasívní bankovní obchody Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Úvodní lekce do programu Excel Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr.
DHM – další způsoby pořízení Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
DHM – pořízení nákupem Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
Destilace jednoduchá Střední odborná škola Otrokovice
Nápravy – druhy, diagnostika závad
Kontrola tlumičů pérování
Příklad na zpracování účetních dokladů
Snellův zákon lomu Střední odborná škola Otrokovice
Rozvaha – řešení bilanční rovnosti
Otevřený systém Střední odborná škola Otrokovice
Bankovní systém ČR Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
Word – obrázek v textu Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel.
Souvislý příklad na zásoby
Realizace logických obvodů
Typy a výpočty hospodářského výsledku
Vaření živočišných potravin
DHM – lineární odpisy Střední odborná škola Otrokovice
Uzavřený systém Střední odborná škola Otrokovice
Okna zdvojená Střední odborná škola Otrokovice
Aritmetická posloupnost – základní pojmy
Typy počítačových sítí Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel.
Základy psychologie – úvod
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Zboží z dovozu Střední odborná škola Otrokovice
Sčítání a odčítání výrazů Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana.
Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Kočtúchová Dostupné z Metodického.
Účtování výnosů – příklady souvztažností
Aktivní bankovní obchody Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Statistika – základní pojmy, diagramy
Vazebná energie Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel Kovář.
Lineární nerovnice Střední odborná škola Otrokovice
Geometrická posloupnost – základní pojmy
Transkript prezentace:

Rozevírací menu Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel Kovář Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Charakteristika DUM Název školy a adresaStřední odborná škola Otrokovice, tř. T. Bati 1266, Otrokovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ /2 AutorPaedDr. Pavel Kovář Označení DUM VY_32_INOVACE_SOSOTR-Ae-IKT/2-VT-1/20 Název DUMRozevírací menu Stupeň a typ vzděláváníStředoškolské vzdělávání Kód oboru RVP26-57-H/01 Obor vzděláváníAutoelektrikář Vyučovací předmětInformatika a výpočetní technika Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 17 – 18 let Anotace Výukový materiál je určený k frontální výuce učitelem, vyžaduje doplňující výklad, náplň: Použití rozevíracího menu Vybavení, pomůckyDataprojektor Klíčová slovaExcel, Linked Cell, List Fill Range, Rozevírací menu Datum

Rozevírací menu Náplň výuky Stanovení problému – vinotéka a výběr nádob Žáci společně s učitelem (brainstorming) navrhují řešení Učitel upozorní na nevýhodnost nutnosti přepisovat opakující se data ovlivňující výpočty v tabulce. Řešením je výběrové rozevírací menu Ukázka a společná tvorba výběrového menu v rozpracované tabulce

Naším úkolem je zvolit nádobu nabízenou k odběru vína a současně vyhodnotit cenu odebraného zboží. K tomu potřebujeme nastavit výběrové menu v poli F1.

Soubor – Možnosti – Přizpůsobit pás karet – Vývojář (zafajfkovat)

Karta „Vývojář“ – nastavení pole se seznamem (vlastní seznam je předepsán v poli „I“ V poli „F1“ – technikou „kresba obdélníčku“ – nakreslíme obrazec ovládacího prvku

V „Režimu návrhu“ „nakreslíme“ zvolený ovládací prvek – „Pole se seznamem“

Kóta buňky, na které je umístěn nástroj „Ovládacího prvku“ Pole, odkud čteme vybraná data Absolutní odkaz na buňku : Alt + 36 $ – „dolar“

Zrušíme „Režim návrhu“ kliknutím do volného pole aktivujeme právě nastavený nástroj „Výběrové pole“. Vzorec v buňce C1 násobí počet litrů z pole F1 cenou z pole B1 Tedy: =F1*B1 Problémový úkol: Zjistěte na internetu aktuální kurz CZK-Euro Ve sloupci „J“ utvořte zdroj pro výběr – např. od 19 do 27 Kč a aplikací nabytých poznatků vytvořte vlastní výběrové pole.

Nastavením absolutního odkazu (Alt-36 kód značky „dolar“ $) viz rozepsaný vzorec – dokončíme možnost rozšíření tabulky i na ostatní značky vín. Utvořte absolutní odkaz i v poli pro přepočet koruny v Euro Problémová úloha :

Dokončete barevně tabulku, nastavte dvě desetinná místa pro buňky zobrazující cenu v Euro a potlačte zobrazení mřížky. Nápověda: a) Karta „Zobrazení“ + „odfajfkovat“ „Mřížka“ b) Označ jako blok pole D2 až D8; Karta „Domů“ „Formát“ – „Formát buněk“ – karta „Číslo“ - položka „Číslo“ – nastavit dvě desetinná místa

Kontrolní otázky:  Co propojuje nastavení Linked Cell  Jaké propojení v tabulce nabízí nastavení List Fill Range?  Co je to výběrové menu  Jak lze skrýt sloupec s čísly, která jsou údaji pro výběrové menu? Problémová úloha: Nabízíš postřik s koncentracemi 10 %, 25 % a 35 % v baleních po 5, 10 a 20 litrech. Vytvoř nabídkovou tabulku, kde využiješ nastavení cen, koncentrací a balení.

Seznam obrázků: screenshoty

Seznam použité literatury: