GORDIC spol. s r. o. pobočka Ostrava
Obsah prezentace Varianty řešení -TC Kraje -TC Kraje – hosting dodavatele Maintenance, kompletní aplikační podpora (cena) Testovací provoz Licenční politika Připravenost na propojení SSL – ISDS Negarantované úložiště – varianty řešení Faktory ovlivňující úspěšnost projektu
Technologické centrum TC Kraje poskytuje službu organizacím - Služba představuje z technologického pohledu: - zajištění dostupnosti - správa a údržba DB, aplikací, běhového prostředí - provoz SSD - Systém Správy Dokumentů - garantované a negarantované úložiště
Technologické centrum - schéma
Spisová služba GINIS – hosting Aplikační server Databázový server Lehký klient USU, VYP, POD INTERNETINTERNET Technologické Centrum 1 databáze pro 1 organizaci
Systém Správy Dokumentů (SSD) Aplikační server Databázový server Lehký klient SSD 1 databáze pro všechny organizace INTERNETINTERNET Technologické Centrum
Maintenance, komplexní aplikační podpora SLA1 – Systémová podpora e-SS – rozšířená podpora SLA4 – Podpora v oblasti databázových služeb SLA5 – SW maintanance – softwarová údržba e-SS SLA6 – Podpora při provádění update SLA10 – Další služby na objednávku
SLA1 – Systémová podpora e-SS – rozšířená podpora Služba zahrnuje aplikační podporu IS GINIS: -Vrcholovou administraci systému (úložišť el. dokumentů, základní parametrizace systému,…) -Průběžnou kontrolu administrace uživatelů -Průběžné monitorování systému -Preventivní údržba a ladění systému (kontrola logů a DB reportů, optimalizace nastavení, údržba, apod.) -Konzultace v oblasti běžného provozu a školení administrátorů v max. počtu 10 hodin za měsíc
SLA4 – Podpora v oblasti databázových služeb Služba v rámci databázových služeb SSD zahrnuje: -Řízení incidentů na 3. stupni -Konzultace v oblasti běžného provozu, spolupráce na řešení problémů, ladění systému, podpora při řešení změn -Podpora při zálohování, obnově, rekonstrukci, opravě databází GINIS
SLA5 – SW maintenance – softwarová údržba SSD Služba zahrnuje: -Upgrade IS GINIS – aplikace SSD a případný mimořádný update a Patche -Poskytnutí rad ke správnému a efektivnímu provozování a užití dodaných modulů v omezené době telefonicky, faxem nebo em bez garantované doby odezvy
SLA6 – Podpora při provádění update/upgrade Služba v rámci SSD zahrnuje: -Maximální (úplnou) podporu a konzultace při provádění update SSD (tj. při instalaci, testování, přejímce a uvedení do ostrého provozu), podpora při řešení změn, včetně změn nastavení s vlivem na ostatní provozované systémy
Zabezpečení chodu technologického centra
Zabezpečení provozu TC 1. Odbor informatiky krajského úřadu 2. Nákup služeb - vzdělávání uživatelů, e-Learning - správa uživatelů - administrace a údržba systému - podpora: - v rozsahu 5 x 12 - v rozsahu 7 x 24 - jiný, dle smlouvy 3. Kombinace bodu 1 a 2 - např. nákup podpory 5 x 4
TC-K - Maintanence, kompletní aplikační podpora Vycházíme ze SLA1, služba tedy zahrnuje: -Vrcholovou administraci systému (úložišť el. dokumentů, základní parametrizace systému,…) -Průběžnou kontrolu administrace uživatelů -Průběžné monitorování systému -Konzultace v oblasti běžného provozu a školení administrátorů v max. počtu 10 hodin za měsíc -ServiceDesk
ServiceDesk
Technologické, servisní a vzdělávací centrum e-Learning
GINIS ® SSD – Systém Správy Dokumentů Aplikaci je možné zprovoznit v testovacím provozu u vybraných zákazníků nad testovací DB GINIS
Licenční politika Uplatňujeme základní principy licenční politiky firmy GORDIC -1 malá organizace = 1 licence pro více uživatelů (NEsoučasně pracujících) -Aplikace SSD obsahuje tyto aplikace: -POD – podatelna -VYP – výpravna -USU – Univerzální spisový uzel -SPI – Spisovna
Úložiště dokumentů Provoz negarantovaného úložiště v hostingovém středisku dodavatele vs. v TC-Kraje ? ? ? ?
Úspěšnost projektu Formální: -Naplnění podmínek dotačního titulu -Zajištění dostupnosti služby TC-K zákazníkům Neformální: -Jasná definice pravidel a podmínek -Důsledné uplatnění projektového řízení -Jednotná metodika pro organizace shodného typu -Spolupráce KÚ na jednotném výkladu právních norem -Škálovatelnost řešení
Diskuze
Děkuji za pozornost Ing. Jiří Bőhm Tel.:
Spisová služba – životní cyklus dokumentu
Spisová služba – workflow mezi organizacemi
Vazba GINIS ® SSL na datové schránky