Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
Advertisements

I.HUDBA ARTIFICIÁLNÍ A NONARTIFICIÁLNÍ
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Dramatická výchova 8. B 2013/2014.
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Dante Alighieri Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Kapitoly z muzikoterapie
Původ hudby, pravěk, starověk
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Rytmus, metrum, tempo Předmět Autor: Mgr. Pavlína Králíková
HUDEBNĚ – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_358_Leoš Janáček AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Číslo a název šablony klíčové aktivity
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
37.1 Drama, hudebně-dramatické žánry
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
Hudební renesance v Čechách
Látky jsou složeny z částic
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
ICT2 – 3 – 35 HV Prodaná nevěsta
Anotace: Prezentace seznamuje s významnými osobnostmi světové literatury. Leo Calvin Rosten Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ICT 2 – 3 – HV Hudba vokální a instrumentální
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Elektronická učebnice - II
kapitoly z dějin hudby zábavné jazz – Éra swingu
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_853_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Vznik sociologie Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Co je to akord? Hudební výchova
Muhammad Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_536_Když jsem já ty koně pásal AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová.
lidová píseň Hudební výchova
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Mgr. Lenka Rohanová Fyzika Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_28_Jevištní hudební formy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_101 Téma hodiny: William Shakespeare Doporučeno pro: 8.
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616 významný anglický básník a dramatik, klíčová postava moderního evropského dramatu Autorem materiálu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
William Shakespeare Romeo a Julie.
VY 32 INOVACE 541.
Transkript prezentace:

Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/

27. června Definice -z angl. „musical comedy“, česky zkráceně muzikál -Jevištní hra s mluveným dialogem, zpěvem a tancem -Náměty ze života i z historie -Rodiště: Broadway – hl. třída čtvrti Manhattan v New Yorku

West Side Story -West Side Story – muzikál – premiéra r Autor Leonard BERNSTEIN ( ) -Spojil prvky muzikálu (zábava, taneční projev) a opery (árie, duety, symfonický orchestr) -Hledal nové výrazové prostředky 27. června 20123

Romeo a Julie - West Side Story -Shakespearův tragický příběh znesvářených rodů Monteků a Kapuletů přenesen z Verony do čtvrtí New Yorku -Střet dvou skupin: newyorských domorodců (Tryskáči)a přistěhovalých Portoričanů (Žraloci) -V tomto prostředí vzniká láska Tonyho a Marie (každý z opačného klanu) 27. června 20124

West Side Story - finále -Surový svět v obou příbězích rozbije kouzlo lásky a končí tragédií -Tony zabije Mariina bratra a sám je zavražděn -Teprve potom končí nepřátelství Žraloků a Tryskáčů, stejně jako u Shakespeara Monteků a Kapuletů 27. června 20125

2 hudební tváře muzikálu -1. Prolog: uvádí do příběhu ostře vykreslenou melodií - nFmTmAhttp:// nFmTmA -2. Tonight: typická „balkónová“ scéna, večerní vyznání citů Tonyho a Marie - Zs-bghttp:// Zs-bg 27. června 20126

Poslech - analýza -Charakterizuj obě ukázky -Rozhodni, která by patřila do muzikálového ztvárnění a která by mohla patřit do opery 27. června 20127

8 Použité zdroje  HERDEN, J. My pozor dáme a nejen posloucháme. 1.st ed. Praha: Scientia, ISBN Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora.