Řešení dopravní obslužnosti Odoleny Vody a letiště Vodochody Petr Hajduk
Stávající stav Terminál u letiště Svazek autobusů 370, 371 a 373 Doplňující autobusy 4xx
Vodochodské letiště a jeho rozšíření Asi 50 letů denně Poptávaná přepravní kapacita až 5000 cestujících denně v každém směru (při udávaných 48 letech denně) Nízkonákladoví přepravci => větší podíl MHD
Celkový přehled nabízených řešení
Metrobus / Expresní linka Levné řešení, dá se využít současná infrastruktura Autobusy by mohly jezdit po dálnici (podobně jako jezdí např. 334), přizpůsobené pro přepravu leteckých cestujících. Problémy pouze při zablokované dálnici (např. dopravní nehodou)
TT - 1 V trase Vozovna Kobylisy – Odolena Voda Rychlodrážní typ – max. 110 km/h Uprostřed ulice až po Zdiby, poté po vlastním tělese Zastávky: (Kobylisy-Březiněveská-Líbeznická-) Vozovna Kobylisy-Počeradská-Prunéřovská-Osecká-Měděnecká-Zdiby, U Celnice-Zdiby-Zdiby, Výzkumný ústav-Klecany, D8 park-Klíčany-Panenské Břežany-Letiště Vodochody-Odolena Voda, Horní náměstí-Odolena Voda
TT - 2 Až 200 spojů denně v jednom směru (podobné množství jako linka č. 9) Autobusy(např. 162, 37x) jsou navázány na nejbližších zastávkách Cena (nejlevnější odhad bez vozidel – 5 mld. Kč) Křížení s vlečkou
Odbočka železnice Spojka trati 091 s vlečkou areálu Aero Vodochody Spojka jednokolejná, viadukt nad Vltavou Velká kapacita spojení Spoje každou čtvrthodinu (cca 50 spojů pro 400 cestujících) – klasická souprava CityElephant Rozvětvení linky S4/ prodloužení S41 Nejelegantnější řešení
Závěr V současnosti je situace víceméně uspokojující Po rozšíření letiště je nejpravděpodobnější varianta metrobusu, jiné varianty ovšem posilují i obce po cestě (tram, vlak) a urychlují jejich rozvoj při menší zátěži, ale jsou dražší. O dopravní obslužnosti je třeba uvažovat ještě před rozšířením letiště, i v samotném projektu letiště je deklarována nutnost vyřešit dopravní obslužnost
Děkuji za pozornost Petr Hajduk