Www.zlinskedumy.cz Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Advertisements

E C C E H O M O ABRAHA M BLOEMAERT * Gorinchem Utrecht 1651.
Baroko.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Nizozemští krajináři 17.století
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Gotická kultura.
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
17. a první polovina 18. století
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_3D.9.02 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- barokní sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Rembrandt (Rembrandt Harmenszoon van Rijn )
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Naše baroko Architektura a malba. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření listopad 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Modernizace společnosti.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Česká barokní malba. K. Škréta: Narození sv. Václava.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Portrét Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
Anotace: Seznámení s některými malířskými díly baroka
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblast Odborné vzdělávání Vzdělávací obor Architektura Tematický okruh Architektura novověku Téma Prokreslování architektury renesance a baroka Tematická oblast Prokreslování architektury renesance a baroka II. Název Prokreslování architektury renesance a baroka II. AutorIng. arch. Jiří Šobáň Vytvořeno, pro obor, ročníkzáří 2013, stavebnictví, 3. ročník anotacebarokní kresba a malba Přínos/cílové kompetenceseznámit žáky s kreslením v době baroka VY_32_INOVACE_38_08

 CÍLE KAPITOLY  osvěžíte si stručnou historii baroka  seznámíte se, se základy kreslení dle předlohy

 RYCHLÝ NÁHLED A OBSAH TÉTO KAPITOLY  v této kapitole je důležité pochopení kreslení v baroku  kresba figurální  kresba portrétů

 ČAS POTŘEBNÝ KE STUDIU  na tuto kapitolu si rezervujte jednu vyučovací hodinu  KLÍČOVÁ SLOVA  tužka, papír, předloha – obrázek, skutečná historická stavba

Nejvýznamnějšími barokními malíři jsou především tito pánové: Caravaggio, Diego Velázquez, Peter Paul Rubens, Rembrandt van Rijn, Giovanni Battista Tiepolo, Pietro da Cortona, Andrea Pozzo. Z autorů působících v českých zemích lze jmenovat především Karla Škrétu pro raný barok, Petra Brandla a Václava Vavřince Reinera pro barok vrcholný až pozdní (Reiner). Malíři se snažili v dílech vyznačit pohyb nebo pocit.Caravaggio Diego VelázquezPeter Paul RubensRembrandt van RijnGiovanni Battista TiepoloPietro da CortonaAndrea PozzoKarla ŠkrétuPetra Brandla Václava Vavřince Reinera

Rembrandt, celým jménem Rembrandt Harmenszoon van Rijn,(Haarmenszón fan Rejn) (15. července 1606 v Leydenu – 4. října 1669 v Amsterdamu) byl nizozemský malíř, kreslíř, grafik a rytec. Je považován za jednoho z nejlepších malířů a grafiků západního umění. Doba jeho tvorby spadá do tzv. nizozemského zlatého věku, (nizozemsky: Gouden Eeuw), období rozkvětu nizozemské společnosti a její kultury v 17. století. Slavným se stal již za svého života a záhy byl považován za největšího nizozemského malíře. Rembrandt ve svém díle prokazuje výjimečnou znalost klasické ikonografie, technicky mistrné zvládnutí šerosvitu a figurální malby. Jeho dílo zahrnuje portréty, zejména autoportréty, a také holandské krajiny a obrazy s mytologickými či biblickými tématy.15. července1606Leydenu4. října1669Amsterdamu nizozemskýmalířnizozemského zlatého věku17. stoletíikonografiešerosvitufigurální malby

Karel Škréta (1610 Praha – 30. července 1674 Praha), celým jménem Karel Škréta Šotnovský ze Závořic, byl patrně nejvýznamnější český barokní malíř 17. století.1610Praha30. července 1674barokní17. století

Portrét rodiny Dionýsia Miseroniho (1653)

Petr Jan Brandl (něm. Peter Johann Brandl, on sám se psal Petrus Brandl; 24. října 1668 Praha – 24. září 1735 Kutná Hora) byl český malíř, jeden z hlavních představitelů vrcholného baroka v Čechách.něm.24. října1668Praha24. září1735Kutná Horabaroka

Caravaggio (Michalengelo Merisi) (1573 – 1610). Italský barokní malíř, který za svůj krátký život výrazně ovlivnil barokní malířství. Narodil se v rodině architekta ve městě Caravaggio. Nerozvážný dobrodruh, který rád provokoval a pohrával si s osudem. Ve svých raných dílech dával přednost realismu. Pracoval se světlem a stínem, kombinoval přírodní a architektonické prvky. Dramatických výjevů (a jeho obrazy jsou velmi dramatické) dosahoval až hyperrealismem a působivým použitím světla a stínů. Intenzivní boční světlo, které začal používat, mu pomáhalo přidávat barvám na intenzitě a propojovat kompozici do jednoho celku. Světlo, intenzivní barvy, výběr motivů (často s výskytem smrti) jsou základními kameny jeho díla, které nesmazatelně ovlivnilo dějiny umění. Originál obrazu je proveden jako olej a tempera na plátně. Umístěním originálu obrazu je National Gallery, London, UK. Caravaggio namaloval obraz Večeře v Emauzích v roce Převládající barvy tohoto obrazu jsou do hněda a jeho formát je na šířku.baroknírealismu

SAMOSTATNÝ ÚKOL nakreslete si schémata typicky rokokových kleneb nakreslete si schémata rokokových oken! nakreslete si typický rokokový portál!

SHRNUTÍ KAPITOLY osvěžili jste si stručnou historii rokoka seznámili jste se se stavebními konstrukcemi a stavebními hmotami. seznámili jste se s charakteristickými znaky stavitelství rokoka !

 KRESBY A FOTOGRAFIE:  fotografie z volně přístupných zdrojů internetu        objekt/4782_nove-hrady-u-skutce-zamek-nove-hrady

 KRESBY A FOTOGRAFIE:      