Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
nerovnoměrného pohybu tělesa
Dráha, rychlost, čas.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.
Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Pohyb a jeho druhy Co je to pohyb? Co všechno lze nazvat pohybem?
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
9. NEROVNOMĚRNÝ POHYB II. - ZRYCHLENÍ
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
C) Slovní úlohy o pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Řešení domácího úkolu DÚ v 1 = 40 kmh -1 v 2 = 30 kmh -1 v 3 = 50 kmh -1 Tři rybářské lodě vyrazily na moře. První (červená), vyplula rychlostí 40 km/h.
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Grafické znázornění pohybu
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rovnoměrný pohyb příklady
Mgr. Iva Vrbová, SINOVÁ A KOSINOVÁ VĚTA Řešené slovní úlohy Mgr. Iva Vrbová,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 2.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Okamžitá rychlost Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_54_POHYB TĚLES TEMA: FYZIKA.
Měření rychlosti. Přemýšlej Značka: v(z angl. velocity) Jednotky: (metr za sekundu) nebo Rychlost.
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
5. Kinematika – vyjádření neznámé ze vzorce, práce s grafy
Kinematika - příklady.
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Grafické znázornění pohybu
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
FUNKCE – grafické znázornění
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Průměrná rychlost – úlohy II
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Nerovnoměrný pohyb.
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
průměrnou rychlostí se pohyboval?
Co je pohyb?.
Slovní úlohy o pohybu.
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h = 60 min = 60 x 60 s = 3600 s ● Družice obíhá Zemi rychlostí 7 km/s. Jakou dráhu urazí za 10 sekund? Jakou dráhu urazí za minutu? Jakou dráhu urazí za hodinu?

Řešení domácího úkolu DÚ Výzkumná loď měří hloubku moře. Vyslala ke dnu zvukový signál – krátké pípnutí. Signál se odrazil od mořského dna a vrátil se přesně za 3 sekundy. a) Kterou další veličinu potřebujete, abyste mohli vypočítat hloubku v tomto místě? b) Najděte tuto veličinu v tabulkách nebo na internetu. A pozor – zvuk se šíří ve vodě! c) Spočítejte hloubku moře v místě, kde loď prováděla měření. t = 3s v = 1500ms-1

Znázornění pohybu

Znázornění pohybu Kladno, bus. nádraží Divadlo Gymnázium Náměstí svobody Nemocnice Železniční zastávka VZDÁLENOST t = 10 min s = 5 km Žel. zastávka t = 8 min s = 4 km Nemocnice t = 6 min s = 3 km Nám. svobody s = 2 km Gymnázium s = 1 km Divadlo s = 0 km Kladno, bus. nádraží ČAS t = 0 min t = 2 min t = 4 min

Znázornění pohybu Kladno, bus. nádraží Divadlo Gymnázium Nám. sv. Nemocnice Žel. zast. VZDÁLENOST Žel. zastávka s = 5 km s = 4 km Nemocnice Nám. svobody s = 3 km s = 2 km Gymnázium s = 1 km Divadlo Kladno, bus. nádraží s = 0 km ČAS t = 0 min t = 2 min t = 4 min t = 6 min t = 8 min t = 10 min

Grafické znázornění pohybu Graf je znázornění dvou závislých veličin do jednoho obrázku. Pomocí dvou kolmých číselných os zanášíme hodnoty obou veličin do plochy – každému bodu v ploše je přiřazena právě jedna dvojice patřičných veličin. Grafem rovnoměrného přímočarého pohybu je přímka. s [km] 5 4 3 2 1 2 4 6 8 10 t [min]

Grafické znázornění pohybu Kdo jel rychleji? s [km] 100 80 60 40 20 1/4 1/2 3/4 1 1 1/4 1 1/2 t [h]

Rychlost rovnoměrného přímočarého pohybu Kdo vyjel dříve? Kdo měl náskok? s [km] 100 80 60 40 20 1/4 1/2 3/4 1 1 1/4 1 1/2 t [h]

Příklady ● V obci je povolená rychlost 50 km/h. Může tam jet auto 50 m/s? ● Lyžařské závody v běhu na 10 km začaly ve 14 hodin. Ve 14:35 odstartovala Petra. Ve 14:50 odstartovala Jana. V 15:01 začalo sněžit. V 15:05 doběhla Petra do cíle. V 15:17 doběhla Jana. V 16:30 bylo vyhlášení vítězů. Jak rychle běžela Petra a jak rychle Jana? Kdo vyhrál? ● Vlak urazil dráhu 25 km za 32 minut. Vypočítejte jeho rychlost v kmh-1 a ms-1. ● Nákladní automobil vyjel z továrny v 12:10. Ve 13:00 míjel na dálnici značku šede- sátého kilometru. Jak jel rychle? Zakreslete do grafu jeho polohu v závislosti na čase. ● Plachetnice se při stálém větru pohybuje rychlostí 45 kmh-1. Zakreslete do grafu závislost její polohy na čase a zjistěte přibližně, jak daleko bude po 1 jedné hodině a dvaceti minutách. Za jak dlouho urazí 70 km? Odečtěte oba údaje z grafu.

Domácí úkol DÚ v1 = 40 kmh-1 v2 = 30 kmh-1 v3 = 50 kmh-1 Tři rybářské lodě vyrazily na moře. První (červená), vyplula rychlostí 40 km/h. Druhá (modrá), vyplula v ten samý čas rychlostí 30 km/h, ale protože kotvila u majáku a nikoliv u mola, měla nad první náskok 7 km. Kapitán třetí lodě (zelené) se trochu zpozdil a vyrazil o 15 minut později - ze stejného místa jako první loď. Jeho člun má ale silný motor a může plout rychlostí 50 km/h. Zakreslete do jednoho grafu závislost ujeté dráhy na čase pro všechny lodě a zjistěte, kdy přibližně se čluny na moři setkají (odečtěte z grafu). Která z lodí bude nejdál po 30 minutách? Která bude nejdál po 2 hodinách? Pro machry : doby setkání vypočítejte a určete přesně.