Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Slovní úlohy Písemné opakování na 40 minut
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Písemná práce pro 9. ročník 1. příklad: Nádrž lze naplnit prvním přítokem za 6 h a druhým za 4 h. Za kolik hodin a minut se nádrž naplní, jsou-li otevřeny současně oba přítoky? 2. příklad: V 6 hodin vyšel z místa A turista průměrnou rychlostí 5 km/h. V 9 hodin vyjel za ním z místa A po stejné trase cyklista rychlostí 14 km/h. V kolik hodin a jak daleko od A dostihne cyklista turistu? 3. příklad: Maminka koupila k večeři tři řízky a 20 knedlíků. Zaplatila celkem 260 Kč. Jiná paní zaplatila za čtyři řízky a 15 knedlíků 300 Kč. Kolik stojí řízek a kolik knedlík? 4. příklad: Kolik litrů 60% lihu a kolik litrů 80% lihu musíme smíchat, abychom získali 80 litrů 65% lihu?
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Závěr ahoj