Nevyžádaná nabídka NEVYŽÁDANÁ NABÍDKA - obchodní dopis, ve kterém se firma snaží získat zákazníky. Nevyžádaná nabídka je určena: pro současné (dřívější)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Advertisements

VY_32_INOVACE_08_PEK_466_Kou
Objednávka OBJEDNÁVKA - pokud je odběratel spokojen s nabídkou dodavatele, zasílá mu objednávku. Formy písemných objednávek: obchodní dopis formulář oddělitelná.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
POTVRZENÍ O ZAMĚSTNÁNÍ
Žádost o místo K písemnostem, které vznikají při organizaci a řízení společnosti v oblasti personální, patří doklady o průběhu a ukončení pracovního poměru.
Příkazy k úhradě PŘÍKAZ K ÚHRADĚ (BEZHOTOVOSTNÍ ÚHRADA)
UPOMÍNKA – dodavatel zasílá upomínku odběrateli, pokud faktura nebyla ve lhůtě splatnosti uhrazena. Jedná se o specifický druh pobídky, která je zaměřena.
Návěští NÁVĚŠTÍ (AVÍZO) - písemnost, kterou dodavatel oznamuje odběrateli, že zboží je připraveno k přepravě (používá se při dodávkách většího množství.
R E K L A M A C E REKLAMACE (VÝTKA) individuální dopis, který vyhotovuje odběratel v případě, že: byly zjištěny závady při přejímce zboží (např. poškození,
Tato prezentace byla vytvořena
POTVRZENÍ O PŘIJETÍ OBJEDNÁVKY
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Odvolávka a přepravní dispozice
Vodorovné odvolací údaje
Dohoda o rozvázání pracovního poměru
Písemnosti při obchodování
Vnitropodnikové písemnosti
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Nabídka 1.
Návaznost obchodních písemností Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Adresy odesilatele v obchodní korespondenci
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Poptávka 1.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK231.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Význam odvolacích údajů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Psaní odvolacích údajů v předtiscích
Typy dopisů korespondence
Odpověď na upomínky Odpověď na upomínky - individuální dopis, který vyhotovuje odběratel. Na upomínky je nutné odpovědět co nejdříve. Obsah odpovědi, pokud.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK241.
PLNÁ MOC (ZMOCNĚNÍ) Jde o zmocnění, udělené k určitému úkonu nebo k určitému jednání. Ten, kdo dává plnou moc, se nazývá zmocnitel – zastoupený (může být.
Nabídka Nabídka musí zákazníka zaujmout a přesvědčit. Při psaní je důležitá stylizace. Dopis musí být přesvědčivý, s úplnými informacemi. Formální úprava:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Dlužní úpis DLUŽNÍ ÚPIS (DLUHOPIS) Při půjčce větší částky peněz nebo při zapůjčení cenné věci je správné sepsat dlužní úpis. Dlužní úpis je listina, která.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Pozvánka na poradu Pracovní porady jsou určitou formou týmové práce. Pracovní porady jsou buď předem připraveny a termín jejich konání je znám dopředu,
Komunikace v obchodním styku – nabídka
Úprava adres Pro úpravu adres platí tyto zásady všechny údaje se píšou v 1. pádě všechny řádky začínají od jednotné levé svislice používá se jednoduché.
U R G E N C E Písemnosti při porušování kupních smluv
Jednoduché právní listiny
Komunikace v obchodním styku – poptávka
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdena Rojíková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_PISEMNA_A_ELEKTRONICKA_KOMUNIKACE_03.
POSTUP A PODMÍNKY POVINNOSTI DODAVATELE  Dodat zboží přesně podle smlouvy, potvrzené objednávky - druh, velikost, množství, rozměry, kvalita, cena,
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Urgence Autor: Libuše Bendová.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Příkaz ředitele.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Transkript prezentace:

Nevyžádaná nabídka NEVYŽÁDANÁ NABÍDKA - obchodní dopis, ve kterém se firma snaží získat zákazníky. Nevyžádaná nabídka je určena: pro současné (dřívější) zákazníky nebo pro zcela nové zákazníky. Nabídka musí zákazníka zaujmout a přesvědčit. Při psaní je důležitá stylizace. Dopis musí být přesvědčivý, s úplnými informacemi. Formální úprava: důležité části dopisu se zvýrazňují, podtrhávají. Obsah nevyžádané nabídky oslovení úvod v úvodu pisatel navazuje na dřívější spolupráci se zákazníkem způsob, jak se o zákazníkovi dověděl, nebo uvede, proč zákazníka bude nabídka zajímat popis nabízeného zboží (služby) (např. cena, rozměry, provedení, způsob balení …) dodací, platební a přepravní podmínky, různé služby, slevy výzva k objednávce rozloučení

Způsoby vyjadřování v nevyžádaných nabídkách Úvod nevyžádané nabídky Patříte mezi naše významné obchodní partnery … Na základě naší dobré spolupráce Vám nabízíme … V rámci dosavadní spolupráce Vám přednostně nabízíme … Jsme přesvědčeni, že Vás bude zajímat … Výzva k objednávce Doufáme, že Vás budeme moci již brzy zařadit mezi naše zákazníky. Těšíme se na Vaši objednávku, která se jistě stane základem naší dobré spolupráce. ODMÍTNUTÍ NEVYŽÁDANÉ NABÍDKY U některých nevyžádaných nabídek je vhodné dřívějším nebo možným dodavatelům odpovědět, i když to bude záporně. Odmítnutí nevyžádané nabídky stylizujeme vhodně, aby dopis nevyzněl jednoznačně odmítavě. Většinou se jedná o kratší dopis, který se píše na formulář 2/3 A4.

ŽÁDOST O ÚPRAVU NABÍDKY odběratel žádá o výhodnější smluvní podmínky, než jsou uvedeny v nabídce (nejčastěji o snížení ceny, o kratší termín dodávek …). obsah žádosti o úpravu nabídky poděkování za zaslání nabídky důvody, proč je nabídka pro odběratele nevýhodná přesvědčení, že dodavatel nabídku upravili rozloučení

Otázky 1. Vysvětlete pojem nevyžádaná nabídka 2. Jaký úvod použijete u nevyžádané nabídky 3. Co je obsahem textu nabídky 4. Čím zakončíte závěr dopisu 5. V případě odmítnutí nabídky záporně, jaká bude odpověď 6. Jak požádáte o úpravu nabídky 7. Uveďte příklad rozloučení v textu 8. Vypracujte na předlohu příklad nevyžádané nabídky 9. Vysvětlete použité věty v dopisu

Literatura: [1] FLEISCHMANNOVÁ, E.; JONÁŠ, I.; KULDOVÁ, O. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. První vydání. Praha: Fortuna, 2005, 152 s. ISBN 80-7168-924-6. [2] SLAVÍČKOVÁ, M.; VALEŠOVÁ, I. a kol. Obchodní dopisy nejen u státní zkoušky + sbírka úloh. 2. vydání. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání – oddělení Státní těsnopisný ústav, 2008, 27 s. ISBN 80-85118-87-4. [3] ŠTIKOVÁ, S. Písemná a elektronická komunikace 2. Uzavírání a plnění kupních smluv. 8. vydání. Plzeň: KORESPONDENT, 2007, 119 s. Název a číslo DUMU : Nevyžádaná nabídka; VY_52_INOVACE_A2_11