Německý preromantizmus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ALEXANDR SERGEJEVIČ PUŠKIN
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou B. Brechta…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Johann Wolfgang Goethe
Deutsche Literatur 1.Brüder Grimm Ladislav Trčka Zuzka Mitášová 2.J. W. Goethe Veronika Krajčová 3.Bertold Brecht František Kužela 4.Friedrich Schiller.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_OSVZ_ZSVa Ro č ník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
MICHAIL AFANASJEVIČ BULGAKOV
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
VY_32_INOVACE _19 Romantismus
Sturm und Drang Goethe – Schiller Výmarský klasicismus Faust
Victor Hugo ( ).
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/13/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvoření
Abrahámova přímluvná modlitba
OSCAR WILDE.
NĚMECKÝ PREROMANTISMUS
Portréty literárních osobností světové literatury.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
DUM - Digitální Učební Materiál
Číslo:VY_32_INOVACE_24_04 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Johann Wolfgang.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_309_Romantismus AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8., 24.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Alexandr Sergejevič Puškin
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 2. června 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.2.2.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Johann Wolfgang Goethe
Friedrich Dürrenmatt Katka Berková, V8A
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Ruský romantismus.
Česká moderna - výklad (9. roč.)
GENERACE májovců – hálek, světlá, arbes
3. Pozdně romantické ideály 1. Na sklonku slávy Žít osaměle !... Jaká trýzeň! Stendhal.
Humanismus z latinského humanus = lidský různé myšlenkové směry a postoje, zaměřené na člověka, lidství a lidstvo.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Buřiči 9. třídy. Charakteristika BUŘIČŮ odmítají všechno staré, staví se do pózy buřiče pohrdají společností uchylují se k dekadenci, aristokratismu,
MAXIM GORKIJ Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
THOMAS MANN Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Opakování z literatury 8. r. 1. část
FRIEDRICH SCHILLER (1759 – 1805)
CHARAKTERISTIKA VÝZNAMNÍ PŘEDSTAVITELÉ Mgr. Michal Oblouk
Johann Wolfgang Goethe Utrpení mladého Werthera.
Preromantismus Johann Wolfgang Goethe. Preromantismus 2. pol. 18. století – začátek 19. století ● Umělecký směr, vznikl jako reakce na klasicismus, osvícenství.
Karel Čapek Boj proti fašismu 2. část. Čapek reaguje na nebezpečí fašismu Mezi lety 1935 – 1938 se snaží připravit a vyzbrojit českého člověka na boj.
AUTOŘI. PREROMANTISMUS umělecký proud, který vznikl zhruba ve 2. pol. 18. století reakce na klasicismus a osvícenství, a který ohlašoval blížící se romantismus.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Český jazyk a.
„Filosofové doposud svět vysvětlovali, jde však o to – změnit ho.“
Preromantismus ● Johann Wolfgang Goethe. Preromantismus 2. pol. 18. století – začátek 19. století ● Umělecký směr, vznikl jako reakce na klasicismus,
Česká moderna Václav Špála. Úvod do doby Doba prokletých básníků. Nová generace, nastupující v 90. letech 19. století, se odklonila od lumírovců a ruchovců.
Jaroslav Vrchlický Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Literatura 19. století, Mgr. Veronika Mrkvanová.
Sturm und Drang Goethe – Schiller Výmarský klasicismus Faust
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_05_Literatura 19. století Romantismus
ROMANTISMUS.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vypracoval: Ondřej Dutka
GE - Vyšší kvalita výuky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
CHARAKTERISTIKA VÝZNAMNÍ PŘEDSTAVITELÉ Mgr. Michal Oblouk
Preromantismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ROMANTISMUS V ČESKÉ LITERATUŘE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
KLASICISMUS.
Německá próza mezi válkami
Autor: Mgr. Hana Novotná
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Preromantismus.
Naše zkuše nosti: #2 Pokoj především KDE A JAK NALÉZT POKOJ? POKOJE
Transkript prezentace:

Německý preromantizmus Johann Wolfgang Goethe - básník, prozaik, dramatik, přírodovědec, státník představitel literárního hnutí Sturm und Drang (Bouře a vzdor -prosazuje tvůrčí nespoutanost a originalitu, genialitě dává často přednost před morálkou, ideálem je člověk vnitřně svobodný a žijící v souladu s přírodou

Utrpení mladého Werthera Dílo: Utrpení mladého Werthera - román psaný formou dopisů - dílo je považováno za největší literární úspěch 18. století Faust (dvoudílné drama)

FAUST vychází ze staré pověsti učený doktor Faust zaprodá svou duši ďáblu (jeho duše propadne peklu, jestliže dosáhne klidu a spokojenosti) Faust po mnoha událostech zachrání svou duši před peklem - usiluje o dobro lidstva a stále touží po dalším poznávání světa.